Skip to content

צעיר מיצהר הואשם בביצוע פעולות תג מחיר באבו גוש

על פי כתב האישום, החשוד וחבריו הגיעו באישון לילה ליישוב הערבי הסמוך לירושלים, ניקבו צמיגים של כלי רכב וריססו על הקירות כתובות נאצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום בבית המשפט מחוזי לנוער בירושלים נגד צעיר בן 18, תושב יצהר, בגין ביצוע עבירות של השחתת פני מקרקעין מתוך מניע גזעני וחבלה במזיד ברכב מתוך מניע גזעני באבו גוש שליד ירושלים.

הצעיר נעצר לפני מספר שבועות בחשד לפעולות תג מחיר באבו גוש. באותם אירועים נוקבו צמיגיהם של 34 כלי רכב באבו גוש ונכתבו כתובות גזעניות על קירות בתים ומכוניות: "ערבים החוצה" ו"גזענות או התבוללות". הצעיר נעצר לאחר חקירה סמויה שהתנהלה במשך חודשים על ידי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ירושלים, בשיתוף השב"כ  ומשטרת מחוז ש"י.

על-פי כתב האישום, שאותו הגיש נציג הפרקליטות, עורך הדין אביעד דואג, קשרו הצעיר ואחרים, שזהותם לא ידועה עדיין, קשר לפגוע בכלי רכב בדרך של ניקוב צמיגיהם ולרסס סיסמאות ביישוב אבו גוש, כל זאת על רקע גזעני-אידיאולוגי נגד הציבור הערבי בישראל. על מנת לקדם את הקשר ולהוציאו אל הפועל, הצטיידה החבורה והצעיר בתוכה בתרסיס צבע וכלים חדים שישמשו בידם לניקוב הצמיגים.

אבו גוש: נוקבו צמיגיהן של 28 מכוניות (צילום מסך)
אבו גוש: נוקבו צמיגיהן של 28 מכוניות (צילום מסך)
אבו גוש: ערבים החוצה - כתובות שטנה (צילום מסך)
אבו גוש: ערבים החוצה - כתובות שטנה (צילום מסך)

ב-17 ביוני 2013 הגיעו החשוד והאחרים באוטובוס אל היישוב קריית ענבים ממנו צעדו אל אבו גוש. בסביבות השעה 02:00 לפנות בוקר, בחסות החשכה, הגיעו לרחוב הנטאף באבו גוש וכתבו על אחד הרכבים במקום וכן ריססו על גדרות במקום כתובות נאצה.

במהלך חקירותיו שמר הצעיר החשוד על שתיקה וסירב לשתף פעולה עם החוקרים, אך חוקריו ביצעו פעולות חקירה ומודיעין שבמהלכן נאספו ראיות נגדו. בסוף התהליך גובשה תשתית ראיות להגשת כתב אישום. תוך כך ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום הליכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן