Skip to content

הנשיא הבא של מדינת ישראל: ראובן (רובי) ריבלין

ח"כ ראובן ריבלין קיבל 63 קולות בסיבוב השני וח"כ שטרית קיבל 53 קולות. בסיבוב הבחירות הראשון זכה ח"כ ריבלין ב-44 קולות וח"כ שטרית זכה ב-31 קולות. אחריהם, לפי הסדר: דליה איציק - 28 קולות, דליה דורנר - 13 קולות ופרופ' דן שכטמן - קול אחד בלבד. בסך הכל הצביעו בסיבוב הראשון של הבחירות 119 חברי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראובן ריבלין הוא הנשיא הבא של מדינת ישראל. זאת, לאחר שזכה ב-63 קולות לעומת 53 קולות בלבד למאיר שטרית. ריבלין נבחר למרות ההפתעה המרעישה בסיבוב הבחירות הראשון, שבה עלה מועמד 'התנועה' ח"כ מאיר שטרית, לסיבוב השני של הבחירות.

ה'סלפי' של ריבלין ושטרית לפני היוודע תוצאות ההצבעה (צילום: דוברות הכנסת)
ה'סלפי' של ריבלין ושטרית לפני היוודע תוצאות ההצבעה (צילום: דוברות הכנסת)

ריבלין נבחר סופית, לאחר שבמחנה תומכיו כבר חשבו כי הוא עומד להיות מובס. להרגשה זו תרמה העובדה כי מספר מצביעיו בסיבוב הראשון היה קטן מזה שצפו לו. לעומת זאת, הצפי בקרב רבים היה היה כי המומנטום של שטרית יימשך וכי סיכוייו לנצח טובים אף יותר משל ריבלין.

בסיבוב השני של ההצבעה היו בסך הכל 116 קולות כשרים שמתוכם, כאמור, 63 הצביעו לריבלין. בסיבוב הראשון של הבחירות השתתפו 119 חברי כנסת (ח"כ מאיר פורוש נמצא בחו"ל). שני קולות נמצאו פסולים בגלל פתקים כפולים. ח"כ ראובן (רובי) ריבלין זכה ב-44 קולות וח"כ מאיר שטרית זכה ב-31 קולות. אחריהם, לפי הסדר: דליה איציק – 28 קולות, דליה דורנר – 13 קולות ופרופ' דן שכטמן – קול אחד בלבד.

ראש הממשלה נתניהו מצביע. איזה פתק הוא שלשל בקלפי (צילום: דוברות הכנסת)
ראש הממשלה נתניהו מצביע. איזה פתק הוא שלשל בקלפי (צילום: דוברות הכנסת)

המפסיד בסיבוב הבחירות השני, ח"כ מאיר שטרית, בירך את ריבלין בהיבחרו. "יחי מנשיא מדינת ישראל", אמר בתגובה ראשונית. "התוצאה מבחינתי טובה ומכובדת ואני מאחל לריבלין שיצליח בתפקידו החדש".

עם היוודע התוצאות פרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודעה קצרה ובה אמר: "אני מברך את ראובן ריבלין על בחירתו לנשיא המדינה. איש הליכוד ואיש המחנה הלאומי ניצח. אני מצפה לשיתוף פעולה עם הנשיא הנבחר למען אחדות עם ישראל וכל אזרחי ישראל".

חיבוק בין המתמודדים (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
חיבוק בין המתמודדים (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

שרת המשפטים ויו"ר 'התנועה', ציפי לבני, הגיבה: "זה לא סוד שלא הצבעתי לרובי ריבלין, אבל הוא ואני מאותה התנועה – תנועת ז׳בוטינסקי, שבליבה המקורי והאמיתי מאמינה בדמוקרטיה ובממלכתיות. זהו יום חגיגי, ולמדינת ישראל יש נשיא שאני בטוחה שייצג אותה בכבוד".

ח"כ שלי יחימוביץ', מתומכותיו המובהקות של ריבלין: "מדינת ישראל זכתה בנשיא מצוין, אשר יחבר בין כל חלקי העם ויעשה זאת בהגינות, בצניעות ובממלכתיות. אין להצטער על הטלטלה שעברה על המערכת הפוליטית במרוץ לנשיאות, מדובר בניקוי אורוות שהוא חלק מהמאבק בשחיתות. יש לקח מוסרי חשוב בבחירתו של אדם נקי כפיים ויש לקוות כי מעתה מי שנגועים בשחיתות לא יעזו להתמודד על משרות ציבוריות."

משלשל את הפתק. ראובן ריבלין, הנשיא הנבחר (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
משלשל את הפתק. ראובן ריבלין, הנשיא הנבחר (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

התנועה לאיכות השלטון שגרה ברכה לח"כ ריבלין: "בכוחו של מוסד הנשיאות להביא לקידום הערבות ההדדית בין חלקי העם, לקדם תרבות פוליטית ראויה לאור ערכים יהודיים ודמוקרטיים, לחזק את אמון הציבור ברשויות, להעצים את ההזדהות של אזרחי העם עם המדינה ועם ערכיה ולהרים את קרנה של מדינת ישראל בין עמי העולם. לשם כך על נשיא מדינת ישראל להיות אדם ראוי, מופת לכלל האזרחים בהליכותיו ובמעשיו.

כאביר איכות השלטון לשנת 2012, אנו שמחים וגאים בבחירתך ובטוחים שתעשה את המיטב למען העם, מתוך הערכיות, המסירות, הצניעות, העצמה והאמונה המלווים את כל פועלך הציבורי".

שגריר ארה"ב, דן שפירו, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מזל טוב לנשיא המדינה הנבחר ראובן ריבלין!! חזק ואמץ!"

ישיבת מליאת הכנסת נפתחה על ידי יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין בשעה 11:00, בבוקר בדיוק. במליאת הכנסת הוצב תא הצבעה מוסתר בפרגוד ומקורה, ובו הצביעו חברי הכנסת. תא ההצבעה הונגש לנכים. בתא ההצבעה יושמו פתקים עם שמות המועמדים לנשיאות המדינה ופתק לבן.

הזוכה המפתיע - מאיר שטרית. (צילום: דוברות הכנסת)
הזוכה המפתיע בסיבוב הראשון והמפסיד בסיבוב השני, מאיר שטרית. (צילום: דוברות הכנסת)

לאחר פתיחת יושב-ראש הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין את הישיבה, קראה מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ בשמות חברי הכנסת, בזה אחר זה בסדר אלפבתי כנהוג בהצבעות חשאיות בכנסת – ונתנה  לכל חבר/ת כנסת מעטפה עמה ייכנס אל מאחורי הפרגוד על מנת להצביע. בעת ההצבעה הוכנס הפתק למעטפה אותה הטילו חבר/ת הכנסת לקלפי שתוצב באולם המליאה.

הזוכה הצפוי - רובי ריבלין (צילום: דוברות הכנסת)
בסוף גרף את כל הקופה - רובי ריבלין (צילום: דוברות הכנסת)

בתום הסיבוב הראשון של ההצבעה, הועבר הקלפי לחדרה של מזכירת הכנסת לספירת הקולות. לחדר הורשו להיכנס רק חברי ועדת הקלפי שמונו על ידי יושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין. חברי ועדת הקלפי הם: יו"ר ועדת האתיקה ח"כ יצחק כהן, ח"כ אופיר אקוניס וח"כ סתיו שפיר. כמו כן, היו נוכחות מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ; והיועצת המשפטית של ועדת הכנסת, ארבל אסטרחן.

במקום ח"כ ראובן רובי ריבלין ייכנס לכנסת ח"כ לשעבר כרמל שאמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן