Skip to content

שחקן נבחרת הכדורגל "פלסטין" פעל עבור החמאס

כך עולה מחקירתו של פארס מחמד מראעבה, שנעצר על ידי השב"כ באפריל השנה. לאחר שהשחקן נעצר, איים סגן מזכיר הפת"ח, ג'יבריל רג'וב, כי יפנה לפיפ"א והאשים את ישראל בגזענות. כעת מתברר כי הספורטאי הפלסטיני פעל כסוכן טרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפרקליטות הצבאית צפויה להגיש כתב אישום נגד שחקן כדורגל בנבחרת "פלסטין", תושב קלקיליה, שנעצר ב-28 באפריל השנה בידי שירות הביטחון הכללי בחשד לפעילות עוינת וקיום קשרים עם ארגון טרור. השחקן, סאמאח פארס מחמד מראעבה (22), נעצר בידי השב"כ בעת ששב עם נבחרתו מחו"ל.

בחקירתו בשב"כ הודה מראעבה כי במהלך שהותו בקטאר עם הנבחרת, קיים מספר פגישות עם פעיל חמאס צבאי וקיבל ממנו כספים, טלפון נייד ומסרים כתובים, אותם התבקש להעביר עם שובו לגורמי חמאס בקלקיליה. כך הותר היום (רביעי) לפרסום.  מראעבה יצא לחו"ל עם חברי הנבחרת ב-15 אפריל 2014. בשהייתו בקטאר הוא נפגש עם טלאל אברהים עבד אלרחמן שרים, פעיל חמאס צבאי, אסיר עולם, ששוחרר וגורש לחו"ל במסגרת "עסקת שליט". מאז שחרורו שב טלאל שרים לפעילותו בחמאס, ולטענת השב"כ הוא מעורב בהכוונת פעילות של חמאס מול השטח.

ג'יבריל רג'וב (מימין) האשים את ישראל בגזענות כלפי הפלסטינים ואיים לפנות לפיפ"א (צילום: מען)
ג'יבריל רג'וב (מימין) האשים את ישראל בגזענות כלפי הפלסטינים ואיים לפנות לפיפ"א (צילום: מען)

עוד עלה, מחקירתו, כי טרם יציאתו לקטאר עם הנבחרת, פנה אליו מואיד יוסף חסן שרים, פעיל חמאס בכיר מקלקיליה ויו"ר "המועדון האסלאמי", שמראעבה משחק בקבוצת הכדורגל שלו.  הפעיל ביקש ממנו לפגוש בחו"ל את טלאל שרים. מראעבה הבין כי מדובר בפגישות סודיות, על רקע ההנחיות שקיבל לקראת הפגישה, ולפיכך אף הסתיר את דבר קיומן מחבריו לנבחרת ומהנהלתה. עוד נטען בשב"כ, כי השחקן היה מודע לכך שנפגש עם איש חמאס ומבצע שירות עבור חמאס, "כל זאת תוך ניצול ציני של אשרת יציאה לצורך פעילות ספורטיבית עבור קידום פעילות חמאס בשטח".

עם היוודע דבר מעצרו באפריל לסגן מזכיר הוועד המרכזי של הפת"ח ג'יבריל רג'וב, הודיע האחרון כי הוא מתכוון לפנות לפיפ"א ולכל ארגוני הספורט בעולם כדי שיטילו על הכדורגל הישראלי סנקציות קשות. רג'וב הסביר, שהנבחרת  שבה ארצה לאחר אימון בקטאר ואמר כי איננו יודע מדוע השחקן נעצר. רג'וב גם האשים את ישראל בגזענות כלפי העם הפלסטיני ואמר כי החודש, כאשר ייקח חלק בקונגרס מטעם פיפ"א שיתקיים בברזיל, הוא "ידאג שהפעולות של ממשלת ישראל יעלו לדיון בקונגרס ושכל עולם הכדורגל ישמע עליהן".

מעצרו  של מראעבה אירע כשבוע אחרי שבצה"ל מנעו מתשעה שחקני הנבחרת הפלסטינית לעזוב את שטחי הרשות כדי להשתתף בקורס הכשרה של קונפדרציית הכדורגל של אסיה. יתכן שפרסום זה של השב"כ של היום הוא בתגובה לפעולותיו של רג"וב.

אוהדים במשחק ראווה מול בחרין - ברקע תמונתו של רג'וב (צילום מסך)
אוהדים במשחק ראווה מול בחרין - ברקע תמונתו של רג'וב (צילום מסך)
אוהדת פלסטינית במשחק הנבחרת הפלסטינית מול בחרין 2011 (צילום מסך)
אוהדת פלסטינית במשחק הנבחרת הפלסטינית מול בחריין 2011 (צילום מסך)

עוד נמסר, שבמסגרת החקירה נעצר בידי השב"כ גם מואיד שרים ב-21 במאי השנה. שרים היה אמור לקבל מראעבה כספים, טלפון נייד  ואת המסרים שהתבקש השחקן להעביר.  חומרי החקירה הועברו לפרקליטות הצבאית להמשך טיפול בהגשת כתבי אישום לבית המשפט הצבאי בשומרון.

 

1 Comment

  1. ניר
    12 ביוני 2014 @ 18:23

    מה אין הפגנות תמיכה לשחרורו של סאמאח פארס מחמד מראעבה וח"כ הערביםעדין שותקים ואיך זה שבשמאל טרם ארגנו הפגנות מול התאחדות הכדורגל הישראלית לשחרורו ג'יבריל רג'וב משחק אותה שהוא לא ידע רגוב היה ראש השב"כ הפלסטנאי ולו קשרים בשב"כ הישראלי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן