Skip to content

סוכלה הברחת סחורות בשווי עשרות מיליוני שקלים באשדוד

בשתי מכולות שהגיעו לנמל היו אלפי חפיסות סיגריות, קורקינטים ממונעים, תכשירים לטיפול באין אונות, טלפונים סלולאריים, שעונים, תיקים, בשווי כולל של יותר מ-15 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכס אשדוד בשיתוף יחידת חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז סיכלו אתמול ניסיון הברחה ענקי של שתי מכולת, שהגיעו לנמל, בהן מאות אלפי חפיסות סיגריות, קורקינטים ממונעים, תכשירים לטיפול באין אונות, טלפונים סלולאריים, שעונים, תיקים, בשווי כולל של יותר מ-15 מיליון שקל.

המכולה הראשונה שנתפסה. מקדימה ריהוט ישן, מאחור מאות אלפי חפיסות סיגריות מרלברו. תמונת יח"צ
המכולה הראשונה שנתפסה. מקדימה ריהוט ישן, מאחור מאות אלפי חפיסות סיגריות מרלברו. תמונת יח"צ

הצהרה בדויה

בהצהרה שהוגשה למכס על שתי המכולות נאמר כי הן מכילות ריהוט גן מסין, אולם המערכת להערכת סיכונים של רשות המסים התריעה על חשד כלשהו והמכולה נשלחה לשיקוף. שם זיהה מפענח המכס חריגה בנראות של הסחורה בפועל לבין ההצהרה. המכולה נשלחה לבדיקה פיזית, בה נמצא, כי בפתח המכולה ישנם פריטי ריהוט שונים כמוצהר, אולם אלו שימשו הסוואה ואחריהם הוסתרה כמות של 305 אלף חפיסות סיגריות מסוג מרלבורו בתוך אריזות, שכוסו בבד יוטה כדי להקשות על זיהויים. שווי המס שממנו ניסו להתחמק הוא כ- 6.5 מיליון שקל.

חבילות הסיגריות לאחר שהוצאו מהמכולה. תמונת יח"צ
חבילות הסיגריות לאחר שהוצאו מהמכולה. תמונת יח"צ

גילו מכולה נוספת

חוקרי יס"מ מכס אשדוד וחקירות מכס ומע"מ ת"א פתחו בחקירה, ממנה התברר, כי ישנה מכולה נוספת על שם היבואן ואף עליה הוצהר, כי היא מכילה רהיטים. גם המכולה הנוספת נבדקה וגם בה היו רהיטים בחלק הקדמי שלה ואחריהם הוסתרו אלפי פריטים מסוגים שונים בהם: 3,100 מכשירי טלפון סלולארי מסוג סמסונג ונוקיה, 97 אלף יחידות של כדורים ותכשירים שונים לטיפול באין אונות, העלולים לסכן את בריאות הציבור, 50 יחידות קורקינטים חשמליים בעלי עוצמה גבוה האסורים ביבוא ללא רישיון, אלפי שעונים, תיקים, ארנקים חגורות ומשקפיים של מותגים בינלאומיים כגון: רולקס פראדה, שאנל לואי ויטון, המפרים סימני מסחר.

החשוד המרכזי, יגאל כהן מירושלים שלפי החשד עומד מאחורי ייבוא שתי המכולות תחת הצהרה כוזבת, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת, הובא היום בפני כב' השופטת רבקה גלט מבית משפט השלום בראשון לציון לשם הארכת מעצרו. בית המשפט הורה על הארכת מעצרו של כהן עד ליום ראשון הקרוב 15.6.14 בשעה 16:00. בימים הקרובים ייתכנו מעצרים נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן