Skip to content

היועמ"ש בוחן אם להורות על חקירה בפרשת העוזרת של שטרית

אמש פרסם ערוץ 10 מידע לפיו ח"כ מאיר שטרית חתם על הסכם סודיות עם עוזרת בית שעבדה בביתו וטענה בין השאר כי הטריד אותה מינית. על פי הדיווח שולמו לה בן 270 אלף שקלים כדי שתימנע מתביעה כנגדו. פרקליטיו: "מעולם לא נשקל אפילו ברמז לנקוט כנגד ח"כ שטרית בהליך פלילי כלשהו, לא על דא ולא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יצטרך להכריע בימים הקרובים אם להורות למשטרה לחקור את המידע לפיו ח"כ מאיר שטרית (התנועה) הטריד מינית את עוזרת הבית שלו. המידע הגיע בעבר לידיו של וינשטיין והועבר לבחינה משטרתית. במשטרה בחנו את הדברים, אך לא העבירו אותם ליחידה חוקרת, העוסקת בדרך כלל בעבירות מסוג זה.

אמש חשף ערוץ 10 כי שטרית חתם על הסכם סודיות עם י. – עוזרת הבית שעבדה בביתו כשנה וארבעה חודשים, לאחר שזו פוטרה מעבודתה. העוזרת החליטה לתבוע כסף רב מבני הזוג שטרית בגין מה שראתה כשורה של מעשים שפגעו בזכויותיה ובתנאי העסקתה, הן מצד שטרית והן מצד רעייתו, והן מצד שניהם ביחד כמעסיקים. משלל הטענות של עוזרת הבית, החמורה מכולן – כך סופר – הייתה הטענה ששטרית הטריד אותה מינית. 

שטרית (צילום מתוך דף הפייסבוק)
"ל פעילותי הציבורית והאישית, לכל אורך חיי, הייתה נקייה מכל רבב". שטרית (צילום מתוך דף הפייסבוק)

על פי הדיווח, באמצע שנת 2012 פנה עורך דינה של י. לשטרית ותבע ממנו בין השאר גם פיצוי על ההטרדות המיניות לכאורה. על פי ערוץ 10, י. העוזרת תיארה שורת הטרדות מיניות והייתה מצוידת בראיות משמעותיות המחזקות את טענתה. שטרית פנה לעו"ד נחום פיינברג המתמחה בחוקי עבודה על מנת שזב ינהל משא ומתן מהיר עם העובדת. בסופו של המו"מ, חתמו השניים על הסדר סודי לפיו ישולמו לה 270 אלף שקל על ידי בני הזוג שטרית והיא תוותר על כל טענה כלפיהם ועל כל תביעה בעתיד. כמו כן התחייבו שני הצדדים לשמור על סודיות ההסכם שנכרת ביניהם.

לפי הדיווח הסכים כל צד כי אם יפר את הסודיות, ישלם לשני 250 אלף שקל. זמן קצר לאחר חתימת ההסכם הגיעה השמועה אל המשטרה. חוקרים בכירים הצליחו להגיע אל המתלוננת, אך זו התחמקה מהם ולא שיתפה פעולה. ממשרד עורכי הדין קאסוטו נוף נמסר בשמו של שטרית כי "כנגד ח"כ שטרית מעולם לא נפתחה חקירת משטרה כלשהי. ח"כ שטרית מעולם לא התבקש למסור עדות ו/או התבקש להתייחס בפני רשויות החקירה לדברים הכוזבים שנטענים. מעולם לא נשקל אפילו ברמז לנקוט כנגד ח"כ שטרית בהליך פלילי כלשהו, לא על דא ולא על הא". כעת יהא על היועץ המשפטי להחליט אם להורות למשטרה להיכנס לעובי הקורה ולחקור או לסגור את התיק.

שטרית מסר אמש כי "המחלוקת האזרחית והכספית שהייתה לנו עם עובדת משק בית יושבה מטעמי על ידי עורך דין בכיר המתמחה בדיני עבודה, במסגרת הסכם שאנו מכבדים את סעיפי הסודיות והפרטיות שבו… יתרה מכך, כל פעילותי הציבורית והאישית, לכל אורך חיי, הייתה נקייה מכל רבב. עובדה זו נכונה באופן חד משמעי וללא יוצא מן הכלל גם באירוע המתפרסם בכלי התקשורת בימים האחרונים, מאז שמועמדותי לנשיאות צברה תאוצה".

משרד המשפטים פרסם את התגובה הבאה ולפיה: "ההתרחשויות המוזכרות בפרשה לא היו ידועות לנו", ועוד: "לפני כשנה וחצי הגיעה למשטרה שמועה באשר לרקע לכריתת ההסכם עם עוזרת הבית של חבר הכנסת מאיר שטרית. המידע נבדק בשעתו על ידי המשטרה ששוחחה עם עוזרת הבית ונמצא כי אין היתכנות לחקירה. המידע הגיע ליועץ המשפטי לממשלה לפני כשבועיים. בעקבות כל האמור לעיל, ובהמשך ל-40 שנות פעילות ציבורית פתוחה ושקופה לעין כול מצדו של ח"כ שטרית, אנו מקווים כי גל הפרסומים המכפיש, הפוגע והמעוות ייפסק במהרה".
במשטרת ישראל לא אהבו בלשון המעטה את ה"הכפשות" לפיהן החומר היה בידיה ושנה ומחצה לא פעלה בנדון.  אחר הצהריים פורסמה תגובה זועמת מטעמה וזו לשונה: "בהמשך לפרסומים ולפניות כתבים נבקש להבהיר – שני המקרים המוזכרים בתקשורת (ח״כ בן אליעזר וח״כ שטרית) טופלו בעבר באגף החקירות והמודיעין באופן מקצועי וללא דופי, נבדקו לעומק והתקבלו החלטות מקצועיות בדרגים הבכירים ביותר על פי שיקול דעת מקצועי בהתאם לאופי המידע, לחומרים המצויים בידינו בנקודת הזמן, לממצאי הבדיקה ולנסיבות העניין, לרבות סוגיית העדכון והשת״פ עם משרד המשפטים אשר מוכיח עצמו מידי יום בשגרת העבודה של הגופים. במקרה הנוגע לחקירתו של בן אליעזר אף הועבר המידע לגורמים הרלוונטיים להמשך טיפול ולאחרונה בהינתן חומרים חדשים ומידע נוסף השתנו הנסיבות ופעלנו בהתאם. לעניין הטיפול במידע מדובר בטענות שאין בינן לבין הבנת עולם אכיפת החוק דבר וחצי דבר. ככלל, למשטרת ישראל מגיעים מאות ואלפי מידעים הנבחנים ביסודיות ובמקצועיות ומטופלים בהתאם. מטבע הדברים לא כל מידע מוביל לפתיחה בחקירה פלילית. ברצוננו להדגיש כי בכל הצמתים בעבר וכך גם ננהג בעתיד, בהן למשטרת ישראל קיים מידע שמצריך לפעול בציר המודיעיני או החקירתי, תמיד יגבר השיקול הענייני והמקצועי ותו לא. משטרת ישראל היא גורם האכיפה האחרון שניתן לומר עליה שידעה וטייחה. הראייה לכך היא העשורים האחרונים והפרשיות האחרונות שהזיכרון האנושי והעיתונאי יכול לזכור”.

 

 

2 Comments

  1. ניקו
    13 ביוני 2014 @ 9:30

    הוא לא מעל לחוק למרות המליונים המרובים שיש לו

  2. בוני
    12 ביוני 2014 @ 18:47

    כולם עבריינים, כולם. הסכם שנועד להגן על פשע אינו חוקי בעליל, מי כ-SHITRIT יודע זאת…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן