Skip to content

כוחות מג"ב וצה"ל יישארו בישיבה ביצהר עוד שלושה חודשים

שר הביטחון החליט היום על הארכת צו התפיסה של הישיבה שהסתיים לאחר שלושה חודשים. יעלון אמר כי תפיסת מבנה הישיבה גרם "לחיזוק מעמדם של הכוחות הממלכתיים ביישוב אשר מעוניינים להקיא מקרבם את הגורמים האלימים". ביצהר הגיבו: "הנהגת היישוב לא מעוניינת להקיא אף אחד מהתושבים ומזועזעת מההחלטה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פלוגת מג"ב וכוחות הביטחון יישארו במבנה הישיבה ביצהר שבשומרון אותו תפסו מידי המתנחלים. המסנה נתפס לאחר ליל העימותים הקשים בין כוחות צה"ל, המשטרה וחלק מתושבי ההתנחלות ששיאן היה בהרס מוצבון צה"ל במקום בידי עשרות תושבים, רובם קטינים. משרד הביטחון פרסם הודעה ולפיה שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיבל היום את המלצת צה"ל וגורמי הביטחון להאריך את צו התפיסה החל על הישיבה ביצהר, בגינו השתלטו כוחות מג"ב על הישיבה והם שוהים בה מאז. הצו הוארך בשלושה חודשים נוספים. תפיסת הישיבה על ידי הכוחות התבצעה בשל פעילות פשיעה לאומנית שהתקיימה באזור.

הישיבה הפכה למוצב (צילום: דובר צה"ל)
הישיבה הפכה למוצב (צילום: דובר צה"ל)

בתום דיון שהתקיים בנושא אמר אתמול שר הביטחון יעלון: "אנו ממשיכים במאבק חסר הפשרות בפשיעה הלאומנית של גורמים קיצוניים. לא נרפה מכך ונוסיף לפעול ביד קשה כלפי אותם גורמי טרור עבריינים אשר פועלים נגד חיילי צה"ל, שוטרים ופלסטינים תמימים, ולכן קיבלתי את המלצת גורמי הביטחון להאריך את צו התפיסה בישיבה. הפעילות האלימה הזו אינה משקפת ערכים יהודיים ואינה מוסרית, והיא פוגעת במדינת ישראל וברוב המכריע, הממלכתי ושומר החוק בהתיישבות. אנו נמצאים בעיצומו של מהלך נרחב לטיפול שורש בתופעה, ואסור לנו לתת לטרור מהסוג הזה להרים ראשו. לתפיסת הישיבה על ידי כוחות הביטחון יש השפעה חיובית ומרסנת בכל הקשור להורדת מפלס האלימות ביצהר ובסביבתה, כמו גם לחיזוק מעמדם של הכוחות הממלכתיים ביישוב אשר מעוניינים להקיא מקרבם את הגורמים האלימים".

ביצהר לא אהבו בלשון המעטה את הדברים. דובר ההתנחלות, טובי עזרי הגיב כי: "אנו מוחים על החלטת שר הביטחון להמשיך את כיבוש הישיבה. החלטת תושבי יצהר על קווים אדומים בכל הקשור לפגיעה בכוחות הביטחון היא היא הגורם היחיד המשפיע והמרסן בכל הקשור להרגעת הרוחות ביצהר".  הדובר מזהיר: "לעומת זאת, התנהלות הדורסנית החד צדדית  של מערכת הביטחון רק יוצרת השפעה הפוכה של הגדלת התסכול והזעם בקרב ההתיישבות".  עזרי מוסיף ש"הנהגת היישוב לא מעוניינת להקיא אף אחד מהתושבים ומזועזעת מההחלטה. להזכיר, הטרור כלפי אזרחי ישראל וכוחות הביטחון שוכן בכפרים הערביים ולא ביצהר כפי שצוין בהודעת משרד הביטחון".

[related-posts]

1 Comment

  1. נגעלתי ממנו. להקיא?
    14 ביוני 2014 @ 2:01

    יעלון הסית לפעילות פלילית?

    על תרומתו (שלא בכונה אלא עקב ערפול מוסרי) של שר הבטחון משה יעלון, לטובת חנוך הנוער הקיצוני לענישה קולקטיבית ולפעולות "תג מחיר" עתידיות, כבר כתבתי בפורום תפוז בכותרת " תגובתי שצונזרה בבלוג 'יש דין' של גורביץ ".

    הפעם אכתוב על בעיה מוסרית שלו שהיא מסוג אחר.

    שר הביטחון משה בוגי יעלון הורה להאריך את צו התפיסה החל על הישיבה ביצהר, בגינו השתלטו כוחות מג"ב על הישיבה והם שוהים בה מאז. בתום דיון שהתקיים בנושא אמר "לתפיסת הישיבה…יש השפעה…להורדת מפלס האלימות… ..[ לעניות דעתי הרישא של אמירתו הזויה, אך לא אתעכב עליה].. כמו גם לחיזוק מעמדם של הכוחות הממלכתיים ביישוב אשר מעוניינים להקיא מקרבם את הגורמים האלימים" (כך פורסם ב 12.06.14 ב"סרוגים" בידיעה מאת עמיחי רובין וגם ב news1 בידיעה מאת עידן יוסף).

    לא אכתוב על פרשנות אפשרית של דבריו לפיה יש במשמעותם איום מרומז, על אותם תושבים או רבנים שמעונינים בפתיחת הישיבה מחדש, שהוא לא יפתח את הישיבה עד שהמאוימים ישנסו מתניהם ויקיאו וגו'. "איום שלא כדין" וסחיטה באיום שכזה הן עברות פליליות, אבל אניח לזה מחמת הספק.

    אבל אפילו לפי פרשנות מינימליסטית של דבריו ברור לי שדבריו הם דברי שבח ועדוד לתושבים " אשר מעוניינים להקיא מקרבם את הגורמים האלימים " (מתוך הנחה הזויה שהעברינים לא מסוגלים להסתיר את מעשיהם שמחוץ לישוב מפני שכניהם). ובכן, איך הם יכולים " להקיא מקרבם " ? השר סתם ולא פירש. ככל הידוע לי אין דרך להשיג זאת אלא ע"י פגיעה כלשהי בחשודים או איום עליהם.
    החק הפלילי אוסר על שכן שחושד בשכנו כל פגיעה בחשוד וכל איום עליו ואפילו ברמז או ללא מלים. לולא חק זה נחיה בפחד מתמיד מפני צדיקות פרטית או מפני חסול חשבונות פרטי מוסווה כצדיקות. מותר רק (להפר נאמנות משפחתית או חברית ו)לדווח למשטרה (ואין חובה כזאת לגבי מעשים שכבר נעשו), אבל נוסח דבריו של יעלון לא מתישב עם פרשנות לפיה הוא התכון למה שמותר, אלא בדוחק רב. פשט דבריו הוא קריאה לעברינות פלילית כנ"ל. מה שמחמיר את החשד בו הוא שהקרבנות הצפויים של אותה עברינות הם קיצוניים ימיניים, כלומר הם יריביו הפוליטיים, בימין בכלל ובמפלגתו בפרט, והם אף תועמלנים פוליטיים פעילים חדורי מוטיבציה להחליפו באחר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן