Skip to content

סוכלה בריחת מחבלים של הג'יהאד האסלאמי מכלא שיטה

הערב נחשפה מנהרה באורך של ארבעה מטרים שהובילה מאחד התאים לחצר האגף הביטחוני של הכלא. כן נמצאו בגדים אזרחיים שהוסבו לבגדי סוהר ועליהם הודבקו סמלי שב"ס שהוכנו מקרטון. בכליו של אסיר פתח מצאה סכין מאולתרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הכניסה למנהרה הצילומים: דוברות השב"ס)
הכניסה למנהרה (צילומים: דוברות השב"ס)

סוכלה כוונת אסירים ביטחוניים להימלט מכלא שיטה (שאטה) בצפון. האסירים תכננו להימלט באמצעות מנהרה באורך ארבעה מטרים מהשירותים שבאחד התאים. בחיפוש שנערך לאחר החשיפה נמצאו ברשות האסירים בגדים אזרחיים שעברו צביעה ו"הסבה" למדי ב' של סוהר. ברשות אסיר אחר נמצא דוקרן מאולתר.

בעקבות מידע על חשד לתקיפת סוהרים בכלא שיטה נערכו ביום חמישי חיפושים אינטנסיביים בבית הכלא ואמש נמצאה בשירותי אחד התאים חפירה באורך של כארבעה מטרים וברוחב של כחצי מטר. מדובר באגף בו שהו אסירים ביטחוניים מהג'יהאד האסלאמי, חלקם שפוטים למאסרי עולם,

מבדיקה הראשונית שנערכה בידי השב"ס עלה כי מדובר בחפירה טרייה מהימים האחרונים. כמו כן נבדק החשד כי אסירי התא תכננו לברוח באמצעותה. החפירה לא הסתיימה והובילה לחצר האגף. בתא אחר באותו אגף נמצאו ברשות אסיר פת"ח דוקרן מאולתר וכן בגדים אזרחיים שהוסבו למדי ב׳ של סוהר. החפירה בוצעה בקרקע חולית, עובדה שהקלה על החפירה.

בעקבות מציאת המנהרה הוכרז מצב חירום וכוחות גדולים של סוהרים החלו לבצע חיפושים ובדיקות בכל התאים. על הבגדים שנמצאו הודבקו סמלי שב"ס שנגזרו מחתיכות קרטון ושורטטו באמצעות משחת שיניים. בשב"ס אומרים כי בעקבות הגילוי נמנעה הבריחה ונמנע ניסיון לתקיפת סגל הסוהרים במקום. כלא שאטה ממוקם ליד כלא גלבוע ונחשב למאובטח ביותר בארץ. בריחה מכלא זה הייתה מביכה מאוד את שירות בתי הסוהר.

ארבעה מטרים של חפירה
ארבעה מטרים של חפירה

 

המנהרה
המנהרה

 

המדים המאולתרים
המדים המאולתרים

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן