Skip to content

נעצרו חשודים ברצח הנערה בת ה-14 בצפון

פטימה היב ז"ל ישבה עם משפחתה בפתח ביתה בטובא זנגרייה. צרור יריות שירה אלמוני שם קץ לחייה. תחנת ירדן בראש פינה עצרה שני חשודים, אחד מהם קרוב משפחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הנרצחת פטימה היב
הנרצחת פטימה היב

פטימה היב, נערה בת 14, תושבת היישוב הבדואי טובא זנגריה מזרחית לראש פינה, נורתה אמש (חמישי) למוות בעת שישבה בכניסה לביתה עם בני משפחה. אחרי ביצוע סריקות ופעולות חקירה ומודיעין נעצרו שני חשודים תושבי הכפר בגילאי 18 ו-20. השניים נחקרו ומכחישים את מעורבותם. הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם במהלך היום (שישי). אחד מהחשודים הוא קרוב משפחה. 

במשטרה מעריכים כי הנערה, שהייתה מוכרת לרשויות הרווחה, נהגה בתקופה האחרונה להיעדר לפרקי זמן קצרים. שלשום היא שבה לביתה לאחר 14 ימי היעדרות ועקב כך היא תושאלה על ידי המשטרה. הרקע לירי טרם ברור ונבדק גם חשד לסכסוך משפחתי או מניע פלילי אחר.

סנ"צ רונן ברוצקי, מפקד תחנת משטרת ראש פינה, מסר כי סמוך לשעה 22:00 נתקבלה הודעה על ירי בבית בכפר. כוחות תחנה שהגיעו למקום הבחינו בנערה כבת 14 כשהיא ירויה בפלג גופה העליון.

פרמדיקית מד"א שרון בן צבי שהגיע למקום סיפרה כי "ראינו נערה כבת 14 מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק עם מספר פצעי ירי בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שנמשכו במהלך הפינוי לבית החולים. מצבה היה קשה ביותר ובחדר המיון בזיו נאלצו הרופאים לקבוע את מותה".

זירת הרצח (צילום: דובר המשטרה)
זירת הרצח (צילום: דובר המשטרה)
מפקד תחנת ירדן (ראשון משמאל) וחוקריו בזירת האירוע (צילום: דוברות משטרה)
מפקד תחנת ירדן (ראשון משמאל) וחוקריו בזירת האירוע (צילום: דוברות משטרה)

תושבי טובא זנגריה מתלוננים על האלימות השוררת בכפר זה תקופה ארוכה. "אין כמעט יום בלי שמישהו יורה כאן", אמר אחד התושבים למגפון. המשטרה הזרימה כוחות מתוגברים לבית החולים זיו ולכפר, כדי לנסות לצנן את הרוחות ולמנוע התלהמות ואלימות בין משפחות.

מנהלת עמותת "נעם – נשים ערביות במרכז", סמאח סאלימה אגבאריה, אמרה כי "ירי בנערה לעיניי אמה ובפתח ביתה, כאילו בוצע כאן חיסול ממוקד, זה פשע נתעב. קורבן כל כך צעיר משלם בחייו רק בגלל שהוא אישה? עד מתי ימשך הזלזול הזה בחיי הנשים? כמה אפשר להעלים עין ולהשלים עם שפיכות דמים שכזו?". היא קראה למשטרה לתפוש את האשמים ולמצות עמם את הדין.

שלשום נמצאה לפנות בוקר אישה בת 77 בכפר דיר אל-אסד הסמוך לכרמיאל. על גופתה נמצאו סימני אלימות (הכאה) קשים. בעלה, גבר בן 84, החשוד ברציחתה, נעצר והובא אתמול להארכת מעצר בבית משפט השלום בעכו. בנו סיפר כי התקשר אליו השכם בבוקר ואמר לו: "בוא מהר, הרגתי את אמא".  סאלימה אגבאריה אמרה אז בתגובה: "מצד אחד עשרות פעילות החליטו להיאבק מול ממסד ערבי המדיר ומזניח ומצד שני, בתוך חדרי חדרים, גברים ממשיכים להכות, לענות ולרצוח נשים". היא הביעה דאגה ואמרה שללא שילוב בין מניעה, חינוך, מדיניות ואכיפה, יגיע הרצח הבא. והוא אכן התרחש יומיים אחר כך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן