Skip to content

מחבל פתח באש לעבר מחסום ביתוניא ונמלט

מחבל שהגיע ברכב פתח בירי לעבר חיילי המחסום. היורה נטש את הרכב ונמלט. איש לא נפגע וצה"ל פתח במרדף אחריו. תוך כך דיווחו הפלסטינים על תאונת עבודה של מחבלי חמאס בעזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צרור יריות מתוך רכב חולף נורה הבוקר (שישי) לעבר חיילי מחסום ביתוניא סמוך לכלא עופר. חיילי המחסום השיבו באש לעבר הרכב שנמלט. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. כוחות הביטחון פתחו במרדף וסריקות אחרי החשוד בירי שנטש את רכבו לא רחוק מהמחסום ונמלט. הבוקר, סמוך ל- 07:30, הגיע הרכב למחסום ומתוכו נפתחה אש לעבר החיילים. חיילי הכוח במקום השיבו באש. בסריקות שלאחר האירוע נמצאו שמונה תרמילי קליעים של נשק מסוג M-16. מדובר צה"ל נמסר כי חשוד התקרב למחסום ופתח באש לעברו, חיילי המחסום הגיבו באש ואיש לא נפגע.

חייל במעבר ביתוניא (צילום: מען)
חייל במעבר ביתוניא (צילום: מען)

ב-20 במאי נורו למוות שני נערים, מוחמד אבו דאהר בן 16, ו-נדים נווארה בן 17, במרכז המסחרי הסמוך למחסום, ביום בו התקיימה תהלוכה לציון יום הנכבה הפלסטיני. הנערים נהרגו לאחר שנורו ממרחק רב. שניהם לא היו באותו רגע במצב של עימות עם כוחות הביטחון. בסרטון שהורד ממצלמות האבטחה במקום, שהפיץ ארגון בצלם, נראים הנערים נפגעים ונופלים כתוצאה מהירי. פתולוגים מטעם ישראל, פתולוגים בינלאומיים ששכרו משפחות ההרוגים ופתולוג מטעם הרשות הפלסטינית ניתחו השבוע את גופות הנערים לאחר שמשפחותיהם הסכימו להוצאתן מהקבר וקבעו כי הנערים נהרגו מירי קליע חי ולא כתוצאה מפגיעת כדורי גומי או בדומה.

משפחות ההרוגים גם הסכימו למסור לידי הפתולוגים קליע שנמצא בתרמיל הגב של אחד הנערים. הפרקליטות הצבאית הורתה למשטרה הצבאית לפתוח בחקירה לבדיקת נסיבות התקרית ומסקנותיה טרם נמסרו.

תאונת עבודה בעזה

תוך כך דיווחו כלי תקשורת פלסטינים כי ארבעה מחבלי חמאס נפצעו אתמול בבוקר בתאונת עבודה כשפיצוץ חומר נפץ אירע בעת אימון צבאי של קבוצת לוחמי הארגון בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. דובר משרד הבריאות של ממשל החמאס, אשראף קווידרה, מסר היום לסוכנות מען הפלסטינית כי ארבעתם פונו לבית חולים בחאן יונס להמשך טיפול כשהם במצב בינוני עד קשה. בממשל החמאס לא מסרו באילו נסיבות אירעה התאונה ומה מטרת האימון.

מחבלי חמאס מתאמנים בעזה (צילום: מען)
מחבלי חמאס מתאמנים בעזה (צילום: מען)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן