Skip to content

שלושה תלמידי ישיבה מגוש עציון נעלמו. חשש שנחטפו

כוחות צבא, משטרה ושב"כ מבצעים סריקות נרחבות משעות הבוקר המוקדמות, כשעיקר ההפעילות מתרכזת באיסוף מידע מודיעיני באזור בו קיימת הערכה שהנערים נעלמו. באזור נמצא רכב ישראלי שרוף וכעת נבדקת האפשרות כי שימש את החוטפים. נתניהו: "ישראל רואה ברש״פ אחראית לשלומם של הנעדרים". פעילות מדינית קדחתנית, במאמץ לרתום גורמים בינלאומיים למאמץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה תלמידים תושבי השומרון, שלומדים בישיבה תיכונית שבכפר עציון, נעלמו אמש (חמישי) בשעות הערב המאוחרות. צה"ל, שב"כ והמשטרה נכנסו לכפרים הסובבים את חברון, שם עוכנו מכשירי הטלפון של התלמידים.

צילום: סוכנות "תצפית"

מצה"ל נמסר כי הקשר עם התלמידים נעלם באזור כפר עציון ומאז מנסים לאתר אותם ולהבין איפה הם. במהלך הלילה נעשתה הרבה פעילות מודיעין ושב"כ ונעשו חיתוכי מצב כדי להביא מודיעין חדש באזור הזה. בשעות הבוקר נמסר כי הקשר איתם אבד וכי הרמטכ"ל הנחה את כל היחידות המבצעיות להיות בכוננות מלאה ולהתקדם על פי נתוני המודיעין שישנם. עם זאת התבקשה התקשורת להבין כי אין שום מודיעין אחר מלבד זה והרבה מידע שזורם לתקשורת אינו נכון. הדבר היחיד שצריך לעשות זה לתת לשב"כ ולאמ"ן למצות מודיעין, להבין תמונת מצב ולקבל החלטות.

נתניהו ויעלון במהלך ההתייעצויות הביטחוניות (צילום: חיים צח/לע"מ)
נתניהו ויעלון במהלך ההתייעצויות הביטחוניות (צילום: חיים צח/לע"מ)

עד לרגע זה לא נכנסו עדיין ארגוני טרור למשא ומתן ושום ארגון לא נטל על עצמו את האחריות למעשה. הורי הנעדרים ספונים בביתן ומתעדכנים על הנעשה מפי גורמים רשמיים. החמאס והג'יהאד האסלאמי יצרו חרושת שמועות בקבוצות התקשורת, לפיה פעם חולצו הנערים ופעם נהרגו. כוחות משטרה וצבא כבדים נמצאים באזור ההיעלמות ומכתרים את האזור. תוך כך נמצא רכב שרוף עם לוחות זיהוי ישראליים והמשטרה מנסה לפענח אם הרכב קשור לנושא. בצה"ל ובמשטרה מתריעים זה זמן רב על הסכנה בנסיעה בטרמפים של מתנחלים ברחבי השומרון הן בשעות היום והן בשעות הלילה. דובר צה"ל, תא"ל מוטי אילוז, הוסיף וביקש מהציבור ומהתקשורת לא להתייחס לפרסומים השונים שהם מטעים.

דוברות היישוב של אחד הנערים הנעדרים מסרה כי בשעות הלילה, כשהבן לא הגיע לביתו ולא ענה לטלפונים, דיווח האב על היעדרותו ובמקביל חיפשו בני המשפחה את הנער אצל חברים. "ב-8:00 בבוקר קיבלנו מסרונים ביישוב. נשאלנו אם אנו יודעים איפה הנער וביקשו מאיתנו להעיר את הילדים כדי לבדוק אם הוא ישן באחד הבתים", אמר דובר היישוב. "ברגע שהבנו שהוא לא נמצא נהייתה פה אווירה מאוד כבדה. אנשים הסתגרו בבתים. אין הרבה מידע. לא היה לנו עם מי לחלוק. הוקם חמ"ל יישובי כדי לתת מידע לתושבים וארגנו תפילה המונית של תושבי היישוב לאמירת תהילים שהמצב ייגמר בטוב".

מתחת לבית אחד הנעדרים (צילום: יפעת אריאלי חדשות לב השומרון)
מתחת לבית אחד הנעדרים (צילום: יפעת אריאלי חדשות לב השומרון)
האם זה הרכב ששימש את החוטפים? (צילום מסך)
האם זה הרכב ששימש את החוטפים? (צילום מסך)
סריקות של צה"ל באזור (צילום: תקשורת פלסטינית)
סריקות של צה"ל באזור (צילום: תקשורת פלסטינית)
מחפשים (צילום: חדשות לב השומרון)
מחפשים (צילום: חדשות לב השומרון)

דובר היישוב ציין כי תלמידי הישיבה נוסעים בדרך כלל מאלון שבות לצומת גוש עציון ומשם לישיבה בירושלים דרך צומת שילה. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שהגיע למשרד הביטחון בקרייה, דיווח על נתוני האירוע והטיל את האחריות על הרשות הפלסטינית. ראש הממשלה שוחח עם משפחות הנעדרים והבטיח לעשות את הכול על מנת להביא את בניהם בשלום לביתם.

פעילות מדינית קדחתנית

בד בבד עם הפעילות הצבאית, מתנהלת גם פעילות מדינית קדחתנית, במאמץ לרתום גורמים בינלאומיים למאמץ למצוא את שלושת הנעדרים.

בשיחה שקיים עם מזכיר המדינה האמריקני קרי, הדגיש נתניהו כי מבחינתה של ישראל אבו מאזן נושא באחריות לאירוע. "התדרדרות המצב בשטח היא תוצאה ישירה של הכנסת ארגון הטרור הרצחני לממשלה הפלסטינית", טען נתניהו. קודם לשיחת קרי עם ראש הממשלה נפגשה שרת המשפטים ציפי לבני בלונדון, עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי וביקשה ממנו לפעול מול הרשות ויו"ר הרשות אבו מאזן כדי להביא לשחרורם של תלמידי הישיבה.

בהודעה שפרסם הסטייט דיפרטמנט בוושינגטון אומר נאמר כי ארצות הברית דואגת מאוד לשלומם של הנערים הנעדרים. דובר במשרד אמר כי השר ג'ון קרי העביר את המסר הזה בשיחת טלפון עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן ובפגישה עם השרה ציפי לבני. "אנו עובדים עם ממשלת ישראל ועם הרשות הפלסטינית להבטיח שהמצב ייפתר במהרה וששלושת הנערים יאוחדו בקרוב עם משפחותיהם" אמר הדובר.

שגרירות בריטניה בישראל פרסמה הודעת תמיכה בישראל ובה נאמר: "בריטניה תומכת בישראל ועומדת לצדה על רקע החשש לחטיפת שלושה ישראלים. בריטניה אף הציעה לישראל סיוע".

קודם לכן, אחר הצהריים, כינס נתניהו הערכת מצב ביטחונית בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, הרמטכ״ל והשב"כ. קודם לכן קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות ביטחונית בלשכת ראש הממשלה בירושלים בהשתתפות שר הביטחון והשר לביטחון פנים. ישראל רואה ברש״פ אחראית לשלומם של הנעדרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הצהריים (שישי) עם בני המשפחה שלש שלושת הנעדרים והבטיח להם להחזירם לביתם. נתניהו אמר לבני המשפחה: "אני יודע שאתם עוברים רגעי ייסורים, תהיו חזקים. מדינת ישראל תעשה כל מאמץ עבור בניכם, ואני מבטיח לעמוד אתכם בקשר".

 נתניהו שוחח גם עם נשיא המדינה שמעון פרס ונשיא המדינה היוצא הנבחר ראובן רובי ריבלין ועדכן אותם על האירוע החמור.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, השוהה בביקור מדיני באפריקה, שוחח עם רה״מ בנוגע לחשש לחטיפת 3 הנערים, שמע ממנו על המאמצים המודיעניים והמבצעיים הנעשים ושוחח עימו על המהלכים המדיניים הנדרשים בעקבות כך. השר ליברמן קיבל עדכונים בענין גם מראשי זרועות הביטחון וממנכ״ל משרד החוץ, נסים בן שטרית, שהשתתף בהתייעצויות אצל רה״מ במהלך היום.

רבני היישובים שבהם גרים הנערים החטופים, שנמצאים במחיצת המשפחות, ביקשו להעביר בקשות של שתיים מהמשפחות. המשפחה הראשונה ביקשה למסור: "זמן כניסת השבת הוא זמן מסוגל לישועות ואנחנו מבקשים מכולם, גם ממי שלא רגיל בתפילה, להתפלל להצלחת הצבא ולהצלת הנעדרים". המשפחה השנייה ביקשה למסור: "אנו מבקשים מכל עם ישראל להתפלל עבור שלושת הנעדרים שיחזרו לביתם ולחיק משפחותיהם בריאים ושלמים, אמן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן