Skip to content

13 מטוסים נעלמו באופן מסתורי בלבה של אירופה

הטיסות נעלמו ממסכי המכ"מ של בקרי הטיסה באוסטריה ב-5 ביוני וב-10 ביוני, לפרקי זמן של 25 דקות בכל פעם. יורוקונטרול והרשות לבטיחות התעופה של האיחוד האירופי בודקים את האירועים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

13 מטוסים נעלמו לפתע, באופן מסתורי, ממסכי המכ"ם, בעת שטסו מעל אוסטריה ומדינות שכנות לה, בכול פעם למשך כ-25 דקות. המפקח כל בטיחות הטיסות של אוסטריה קרא לאיחוד האירופי לבדוק את האירועים האלה, שאותן כינה "חסרי תקדים".

מסך מכ"ם ביורוקונטרול עם סימוני מטוסים באוויר. צילום: יורוקונטרול
מסך מכ"ם ביורוקונטרול עם סימוני מטוסים באוויר. צילום: יורוקונטרול

הטיסות נעלמו ממסכי המכ"ם של בקרי התנועה האווירית באוסטריה ב-5 ביוני וב-10 ביוני, לפרקי זמן של 25 דקות בכל פעם. כך מסר ביום חמישי מרקוס פוהנקה (Marcus Pohanka) מפקח בטיחות הטיסות של אוסטריה וציין את הגובה שבה נעלמו המטוסים ואת זהותם.

גם בקרות התנועה האווירית של מדינות שכנות לאוסטריה – גרמניה וצ'כיה – דיווחו על בעיות דומות. העיתון דיילי קורייר היוצא בווינה דיווח, כי בעיות דומות חוו פקחי טיסה מנוסים במינכן וקרלסרוהה בגרמניה ובפראג בצ'כיה.

ננקטו אמצעי חירום

פוהנקה סרב לומר אילו חברות תעופה שמטוסיהן היו מעורבים בהיעלמויות, אבל רמז, כי מדובר במטוסי נוסעים הטסים בגובה רב. לדבריו, לא הייתה סכנה למטוסים בזמן היעלמותם, היות שבקרי תנועה אווירית נוספים הוזעקו לעמדות הבקרה וננקטו אמצעי חירום מיידיים של יצירת קשר קולי עם טייסי המטוסים והורחבו מסדרונות נתיבי הטיסה שבהם טסו המטוסים שנעלמו.

יורוקונטרול (Eurocontrol) – הבקרה האווירית האירופית ורשות לבטיחות התעופה של האיחוד האירופי והרשות לבטיחות התעופה של האיחוד האירופי (European Aviation Safety Agency) החלו לחקור את האירועים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן