Skip to content

הותרו לפרסום תמונות ושמות של שלושת הנערים הנעדרים

שמות תלמידי הישיבה הנעדרים ותמונותיהם הופצו ברשתות החברתיות והפכו את צו איסור הפרסום לריק מתוכן. בצהריים הוחלט לאשר את פרסומם ומקום מגוריהם של הנעדרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותרו לפרסום תמונותיהם ושמותיהם של שלושת הנערים הנעדרים, שלפי החשד נחטפו בגדה המערבית על-ידי מחבלים פלסטינים. ההחלטה על כך נבעה בין השאר לאחר שתמונותיהם ושמותיהם נפוצו ברשתות החברתיות.

תושב הדרום שראה את תמונות הנעדרים בפוסט שכתבה נערה בו ביקשה מחבריה להתפלל לשלומם, טלפן אליה ואמר כי הוא הסיע שניים מהם מהדרום עד לאיזשהו מחסום לפני הכניסה לגדה. הנהג סיפר כי השניים היו בדרום ולקראת ערב ביקשו לחזור לבתיהם. לא עבר זמן רב והיום בצהריים (שבת) הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת הצעירים הנעדרים מאז יום חמישי. השלושה הם: גיל-עד שאער, בן 16 מטלמון, תלמיד ישיבת "מקור חיים" בכפר עציון, נפתלי פרנקל, בן 16, תושב נוף איילון מישיבת מקור חיים בכפר עציון; ואייל יפרח תושב אלעד בן 19.

שלושת הנעדרים - (מימין לשמאל) גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח
שלושת הנעדרים - (מימין לשמאל) גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח

מוקדם יותר הגיע שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בסיס חטמ"ר בנימין ואמר כי "לפי שעה הנחת העבודה היא שלנו שהשלושה בחיים". יעלון דיבר לתקשורת לראשונה מאז תחילת המשבר והסביר כי "כל עוד איננו יודעים אחרת, הנחת העבודה שלנו היא שהם בחיים". הוא הוסיף ואמר כי כל זרועות הביטחון, צבא, שב"כ ומשטרה עושות מאמץ משותף בניסיון להביא לחילוץ הנערים. עוד אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעודכן לגבי ההתפתחויות השונות והזכיר כי ב-2013 היו יותר מ-30 מזימות לחטוף ישראלים שלא צלחו, ומאז תחילת השנה הנוכחית – 14. לגבי המשבר הזה הוא הודה: "המקרה הזה כנראה עבר לנו מתחת למכ"ם". הוא ציין כי צה"ל ריכז בגדה המערבית צה"ל כמות מסיבית של כוחות ואמר כי עד שלא נגיע אל הנערים ואל חוטפים לא נשקוט.

במהלך היממה האחרונה העביר צה"ל לאזור החיפושים כ-2,000 לוחמים, חלקם מחטיבת הצנחנים ובנוסף לכך גם לוחמי יחידות מובחרות בצה"ל. למרות הלחץ הכבד הוחלט בצה"ל לנסות לא לפגוע במרקם החיים בשטחים הכבושים ככול האפשר. כך הוחלט שלא להציב בינתיים מחסומים סביב חברון ולאפשר המשכיות של אורח החיים התקין של הפלסטינים. ואכן, תנועת כלי רכב פלסטינים אל מחוץ לחברון ולתוכה נמשכה כל העת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן