Skip to content

סגר מלא הוטל על חברון בהמשך להערכה שהחמאס אחראי לחטיפה

צה"ל ממשיך להדק את אחיזתו בחברון ובסביבותיה וסגר מלא הוטל על העיר. שר הביטחון יעלון: "הנחת העבודה כי החטופים בחיים". בנט: "הם צריכים ללמוד שלא משתלם לחטוף ילדים". באשדוד נפרסה מערכת כיפת ברזל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה (שנערכה בקריה בת"א) כי אנשי החמאס הם שחטפו את שלושת תלמידי הישיבה. "הבוקר אני יכול לומר מה שנמנעתי לומר אתמול", אמר נתניהו, "אנשי החמאס הם החוטפים בוודאות". בחמאס מהירו להגיב על כך ודובר החמאס בעזה אמר כי נתניהו טיפש ושקרן.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע הבוקר לביקור בבית משפחות החטופים. השר הגיע תחילה לבית משפחת פרנקל יחד עם סמפכ"ל המשטרה, ניצב ניסים מור, שוחח עם בני משפחת פרנקל ודיווח להם על ההתפתחויות עד כה. ביציאתו מבית המשפחה אמר השר שדבר לא השתנה והנחת העבודה של גורמי הביטחון וצה"ל היא שהחטופים בחיים ומוחזקים במקום לא יודע. נפתלי בנט, שר הכלכלה הגיב לחטיפה ואמר ש"התגובה העולמית הכול כך רפה מלמדת אותנו שעלינו להסתמך ולפעול בעצמנו". בנט הוסיף יש לנהוג ביד של פלדה עם המחבלים והוסיף כי הם (הפלסטינים) צריכים להבין ש"זה לא משתלם לחטוף ילדים".

על-פי דיווחים בלתי מאושרים בישראל, פנתה ישראל הלילה למצרים בבקשה שקהיר תפנה לחמאס לברר בעניין החטופים וליצר לחץ נוסף לקבלת מידע. החמאס מצידו פרסם באתרו הרשמי מודעה בה הופיעו תמונות החטופים ומתחתיהם תמונות אסירי חמאס שהחמאס מקווה לשחרר בתמורה. החמאס לא נטל שום אחריות למעשה החטיפה. עם זאת, חלאד משעל, מנהיג החמאס ששוהה בקטר, אמר כי לחמאס לא ידוע אם החטיפה בוצעה על ידי אנשיו, אבל עם זה נכון "זה אירוע מכונן שישנה את תמונת המצב בגדה המערבית".

צה"ל הרחיב את פעילותו בחברון (צילום: דובר צה"ל)
צה"ל הרחיב את פעילותו בחברון (צילום: דובר צה"ל)

בתוך כך, ממשיכים כוחות הביטחון בלחץ מסיבי על האוכלוסייה הפלסטינית תוך חיכוך לא פשוט עם התשובים. יותר מ-2000 חיילים, צנחנים ויחידות מובחרות, משטרה ומג"ב פשטו הלילה על מחוז חברון תוך ביצוע עוצר מוחלט על חברון עליו הודיע אלוף פיקוד המרכז אלון ניצן בחצות הלילה (שבת). עד כה נעצרו למעלה מ-100 פלסטינים, רובם המכריע אנשי חמאס ובתוכם גם 2 נשים בהריון. אחד העצורים הוא חסן יוסף, מבכירי החמאס בגדה והדובר שלו לשעבר. עם זאת מציינים גורמים יודעי דבר כי עד כה לא הגיע לידי צה"ל והשב"כ מידע קונקרטי על מיקום הצעירים החטופים. בכוחות הביטחון מקווים כי הלחץ שמופעל על הפלסטינים יגרום בסופו של יום לאיסוף מידע שיהווה "מידע זהב", לפיו ייווצר קצה חוט שיוביל לפענוח מיקום הצעירים וזהות חוטפיהם.

ארגון "בצלם" קרא הבוקר למחבלים לשחרר את הנערים החטופים לאלתר. "בצלם שותף לחרדה ולדאגה העמוקות לשלומם של שלושת תלמידי הישיבה, שניים מהם קטינים, ולתקווה העזה שישובו בריאים ושלמים לביתם. בצלם חוזר ומצהיר שכל פגיעה מכוונת באזרחים היא אסורה. על המחזיקים בנערים מוטלת החובה לשחררם לאלתר". נאמר בהודת הארגון.

סגר על חברון, המעברים לעזה ומניעת יציאת תושבי חברון לירדן

הלילה (שבת) בחצות התכנס הקבינט המדיני בטחוני במשלה, שבו דנו השרים בצורך להטיל סגר על שטחי יהודה ושומרון. עם זאת ציינו גורמי ביטחון כי אין בכוונת צה"ל להטיל סגר כללי, אולם באזורי הפעילות המבצעית יוטל סגר נקודתי על מנת להבטיח את הכוחות הפועלים. במסגרת המאמץ למנוע הברחת החטופים לעזה, ישראל הודיעה על סגירת מעברי כרם שלום ומעבר ארז להולכי רגל. בשל ירי הרקטות לעבר ישראל הודיעה ישראל על סגירת העברת טובין לתוך הרצועה למעט העברת דלקים ומקרים הומניטאריים. קודם לכך הודיע שר השיכון והבינוי אורי אריאל (הבית היהודי) כי החליט למשוך את הצעת ההחלטה לאפשר ל- 5,000 פועלי בניין פלסטינים לקבל אשרות עבודה בישראל. ההחלטה הזו היתה אמורה לקבל הבוקר (ראשון). במקביל לכך נודע כי פלסטינים תושבי חברון בני חמישים ומטה שביקשו לנסוע לירדן, נאלצו לחזור לביתם ממעבר אלנבי לאחר שישראל החליטה לסגור בפניהם את המעבר. כמו כן החליט שר הביטחון, משה יעלון לבטל את הביקורים של כלל האסירים הפלסטינים הכלואים בבתי הכלא בישראל.

כוחות מיוחדים פעלו הלילה (צילום פעילות לילית בחברון - דובר צה"ל)
כוחות מיוחדים פעלו הלילה (צילום פעילות לילית בחברון - דובר צה"ל)


מניעת כניסת פועלים ערבים להתנחלויות

יוזמה של פרל דוידי, ראש מועצת גוש עציון, צברה במהלך השבת תאוצה וקיבלה משנה תוקף בהחלטת מועצת יש"ע. הרעיון הוא שהיום לא תותר כניסת פועלים ערבים לתחומי ההתנחלויות השונות. במנשר שהוציא במוצאי השבת יגאל דלמוני, מנכ"ל מועצת יש"ע, נמסר ש"בצעד חריג קוראת הערב מועצת יש״ע לכל הישובים והמועצות ביהודה ושומרון שלא לאפשר מחר כניסת עובדים פלסטינים לישובים". דלמוני מסביר כי "סגירת הישובים באה על מנת לשמש מנוף לחץ על האוכלוסייה ברשות הפלסטינית שלא תחפה על אירוע החטיפה ותייצר לחץ להסגרת החוטפים ולהשבתם של הנערים הבייתה בשלום". אבי רואה יו״ר מועצת ישע וראש המועצה האזורית מטה בנימין אמרבתגובה: ״אנו מצטרפים לקריאתו של דווידי פרל ראש מועצת גוש עציון, ומחליטים על סגירת הישובים בפני פועלים תושבי הרשות הפלסטינית. אני מקווה שמהלך זה יחד עם הפעילות המבורכת של כוחות הביטחון יביאו להשבתם של שלושת הנערים חזרה הבייתה בשלום״ .

וכך הבוקר לא התאפשרה כנסת פועלים ערביים לתחומי המועצות – הר חברון, גוש עציון, מטה בנימין, שומרון, אפרת, בית אריה, קרני שומרון, קרית ארבע חברון, בית אל, קדומים, עימנואל ואלקנה.
באריאל החליט ראש העירייה, אלי שבירו לא להצטרף ליוזמה, עובדה שעוררה כעס בקרב תושבים שהחליטו לארגן הערב הפגנה שתיערך בבית הספר עליזה בגין בעיר. רועי מוסט עוזר ראש העירייה הגיב בשם ראש העירייה כי "הכנסת פועלים פלסטינים לעבודה באריאל מתבססת על הערכת מצב והנחיות הגורמים הביטחוניים בלבד". פעילים מקרב ציבור המתנחלים הקוראים מזה תקופה ארוכה להפסיק להעסיק ערבים וייצר עבודה עברית כלשונם, ניצלו את ההזדמנות ופרסמו את האתר שלהם בו מתבקש הציבור להפסיק להעסיק ערבים רק בשל היותם ערבים".

עבודה עברית - גזענות או צורך בטחוני? (צילום מתוך דף האתר)
עבודה עברית - גזענות או צורך בטחוני? (צילום מתוך דף האתר)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן