Skip to content

ועד עובדי הרכבת מאיים לשבש את נסיעות הרכבת

לטענת הוועד, הפעלת לוח הזמנים החדש של הרכבת היום לא תואמה עם אתו. הלו"ז החדש מגדיל את תדירויות הרכבות על ידי הוספה של כ-50 רכבות ביום ויותר מ-500 עצירות נוספות בתחנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועד העובדים של עובדי הרכבת מאיים לשבש את נסיעות הרכבת, החל מיום רביעי השבוע. כך נאמר בהודעה שהפיץ הוועד. לטענתו, שינוי לוח הזמנים החדש של הרכבת שהחל היום, לא תואם עם הוועד.

"מפגן בריונות"

מהנהלת הרכבת נמסר: "צר לנו כי דווקא באירוע כה משמעותי לחברת הרכבת, בוחר ועד העובדים לנצל את כוחו לרעה ולאיים בשיבוש הלו"ז החדש, אשר נועד לשפר את השירות לנוסעים. זאת על בסיס טענות שווא ובניסיון שתכליתו היחידה הינה הפעלת לחץ בלתי ראוי, על מנת לסחוט פעם נוספת את הקופה הציבורית. ככל הידוע לנו פעולת הוועד אינה נתמכת על ידי כלל ציבור העובדים. אנו בטוחים כי ראשי ההסתדרות יפעלו לעצור את מפגן הבריונות וימנעו את הפגיעה הלא חוקית בשירות הרכבתי החיוני שניתן לתושבי מדינת ישראל".

ועד עובדי הרכבת מאיים לשבש את הנסיעות החל מיום רביעי השבוע (צילום: ציפי מנשה)
שיבושים החל מיום רביעי השבוע (צילום: ציפי מנשה)

"קיום כל הוראות הבטיחות"

לדברי ההנהלה, "חברת רכבת ישראל יצאה היום בלוח זמנים חדש, שמטרתו שיפור השירות ללקוחותיה והגדלת תדירות הרכבות על ידי הוספה של כ-50 רכבות ביום ויותר מ-500 עצירות נוספות בתחנות. הפעלתו של לוח הזמנים נעשתה תוך שמירה על כל ההסכמים הקיבוציים בין הנהלת הרכבת וועד העובדים, תוך קיום כל הוראות הבטיחות. הבוקר נרשם שיעור דיוק של 93%, נתון גבוה ובפרט ביחס לימי א', זאת לאור הירתמות כל עובדי החברה להצלחת המהלך האסטרטגי, המשמעותי לחברה.

ההנהלה מדגישה, כי נציגיה מקיימים הידברות שוטפת ומתמשכת עם נציגי הוועד, ובמסגרת זו התקבלו והוטמעו בלו"ז החדש הצעות רבות של נציגי העובדים הנוגעות לתפעולו של הלו"ז.

"לדרישות הוועד את קשר ללו"ז החדש"

"נציין כי במהלך השנה האחרונה קיבלו עובדי הרכבת תוספת שכר של כ-25% ומענק ע"ס 40 אש"ח, בהתאם להסכם עבודה בו התחייבו לשקט תעשייתי ל-3 שנים. כמו כן, נדגיש כי לדרישות שהעלו נציגי ועד העובדים בימים האחרונים, אין קשר לשינויים החלים בשל המעבר ללו"ז החדש. כדוג', דרישות להחזרים על טסט לרכב, חלוקת כריך ושתייה לנהגים בכל סידור, מתן סופ"ש זוגי לכל נהג בשנה, או הגדלת דמי הכלכלה של כל נהג", מסרה ההנהלה.

ההסתדרות: עומסים בלתי סבירים

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כינס היום ביחד עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, את ועדי העובדים ברכבת ישראל' בעקבות המשבר הקיים המתבטא בעומסים בלתי סבירים ואשר לא נפתר עד כה.

בסיום הישיבה התריע יו"ר ההסתדרות כי יש לפתור את המשבר באופן מידי, והיה והוא לא ייפתר עד ליום ד' הקרוב יוכרז סכסוך עבודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן