Skip to content

לא לצרוך VODKA MOSCOW

מזהיר הממונה על התקינה במשרד הכלכלה המיוצר והממולא ע"י א.א. סלבה בית שמש, בשל סכנה לבריאות האדם. תכולת המתנול (כוהל מתילי) במשקה זה עולה פי 367 מהערך המותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גרישה דייטש, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, קורא לציבור להימנע מצריכת המשקה הכוהלי בשם VODKA MOSCOW – "וודקה מוסקבה", המיוצר והממולא על ידי א.א. סלבה בית שמש, בשל הסכנה לבריאות האדם.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה מודיע שבבדיקת משקה VODKA MOSCOW במעבדה לכימיה וטקסטיל של מכון התקנים הישראלי נמצא שתכולת המתנול (כוהל מתילי) במשקה זה עולה פי 367 מהערך המותר בתקן ת"י 1572 למשקאות כוהליים.

המשקה נמכר בבקבוק מזכוכית של 0.2 ליטר (200 מ"ל) עם מדבקה בצורת ריבוע בצבע לבן עם תמונה של הקרמלין בתוך עיגול אמצעי שעל גבי המדבקה.

לפי מידע שהתקבל ממשרד הבריאות, מתנול הוא חומר רעיל מאוד שפוגע במערכת העצבים המרכזית ועלול לגרום לעיוורון קבוע ולמוות; מתנול במנה של 0.3 גר' עד 1 גר' לק"ג משקל גוף, עלול לגרום לאיבוד הכרה ומוות.

הממונה על התקינה מודיע לציבור כי מינהל התקינה במשרד הכלכלה בשיתוף עם נציגי משרד הבריאות ואגף המסים התחילו בפעילות רחבה בבדיקת משקאות חריפים מסוג וודקה המיוצרים והנמכרים לצרכן בשוק הישראלי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן