Skip to content

גט לשמאל הרדיקלי: אין לי אחים

אני רוצה לתת גט ל"חברים" שלי. אלה מהשמאל הרדיקלי שמסכנים את חיי. אלה שלקחו על עצמם את המשימה ההרואית להיות דוברי העם הפלסטיני. אלה שטורחים ועמלים ללא הרף בניסוח מגילת הזכויות של העם הפלסטיני, מצדיקים את מעשיו האכזריים ביותר במלים כמו "זה היה צפוי" או "אפשר להבין אותם" ובונים עבורם אג'נדה. חאלד משעל ימ"ש לא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אני מדברת על אלה שמדברים בנונשלנטיות על חיילי צה"ל, הבנים שלנו, ומציגים אותם כרוצחים שפלים. אלה שמפיצים עלי שקרים ומאשימים אותי שאני מתנגדת לשלום. זה הפך להיות אישי. כי השמאל הרדיקלי שמציג את כל מי שמעז להתנגד לנרטיב שלו כעדר בור ואלים, לוקה בעצמו באותן מחלות עצמן – ובצורה קשה. השמאל הרדיקלי מטרפד את השלום בכך שהוא מעודד את הפלסטינים לאלימות ומסביר להם, אם במקרה הם לא הבינו לבד, שרק כך הם ישיגו את זכויותיהם.

כולם מדברים על שלום (לוגו גוש שלום)

אם יש פלסטינים שוחרי שלום, החפצים לחיות טוב ורוצים שילדיהם יזכו לרווחה, השמאל הישראלי יאוץ לגנותם.

למעשה, בעיני, אנשים אלה שלצערי חולשים על השיח הציבורי ממגוון מוקדים בעלי השפעה כמו עולם האקדמיה בכלל ואוניברסיטת באר שבע בפרט, עיתון הארץ ומאחזים נוספים, כולל הפייסבוק, הפכו לאויביי האישיים.  הם, בעצם דבריהם, הערותיהם וניתוחיהם, מזמינים את הרצח הבא של ישראלים ויהודים בעולם.

הם עושים זאת באמצעות ניסוחים שטוחים ושטחיים להפליא שכוללים מילות מפתח הכרחיות המתחילות ומסתיימות במילת קסמים אחת: "הכיבוש". שירת המקהלה שלהם אחידה ומתוזמרת ביד אמן. הם מאנפרנדים את מי שתוקף אותם או את עמדותיהם בפייסבוק, הם תוקפים בברוטאליות את כל מי שמעז לטעון טענות לגיטימיות נגד הנרטיב שלהם, והם מפיצים את השקרים על חיילי צה"ל, מלבים את האש ואת השנאה הפנימית בישראל, ואחר כך מתבכיינים: "תראו איך 'הם' מתנהגים": הם, הימנים החשוכים האלה, המתנחלים שמפקירים את ילדיהם.

נוח להם להתעלם מרצונותיהם הכנים והמנוסחים בבהירות רבה של הפלסטינים – אלה ממשפחת אבו מאזן, כמו אלה מהגי'האד והחמאס גם יחד: לא מכירים בקיומה של ישראל, רוצים למחוק אותה מהמפה.

הפלסטינים, מחוזקים בידי האויבים שלי, הישראלים-היהודים, מלמדים את ילדיהם בני השמונה והעשר להיות שאהידים. כתבה מצמררת של אוהד חמו הדגימה כיצד ילדים אלה אוחזים בידיהם, בינתיים, נשק צעצוע, וקלצ'ניקוב אמיתי, מכסים את פניהם ומצהירים כי יעדם בחיים הוא להרוג ישראלים. כאן, מתחת לאפנו, צומח כוח ענק שמפעפע ומבעבע מתחת ומעל לפני השטח, שכל יעדו לשחוט יהודים. הם לא המציאו את הסיסמה "אטבח אל יהוד". הסיסמה הזו עתיקה וישנה. היא הזינה את טבח היהודים בחברון, ירושלים וצפת במאורעות תרפ"ט, עוד הרבה לפני שהייתה מדינה יהודית. כובשת אכזרית.

אז במה עסוקים עתה ידידיי המלומדים? הם עסוקים בהסברה חשובה מאין כמוה מדוע האויב המושבע ביותר שלנו הוא בנימין נתניהו. הוא המיט עלינו את הרעה הזו. הם עסוקים בחשש מפני פעולות תג מחיר. הם כבר עושים משוואה בין חטיפת הנערים והחשש האמתי לחייהם לבין מה שאנחנו עושים לילדים הפלסטינים.

אני לא תומכת, פוליטית, בנתניהו. אני מתנגדת למשנתו הכלכלית או למדיניות של כל המפלגות שלימינו. אני בעד שתי מדינות לשני עמים. מעורבות רעייתו של נתניהו בחיינו מפריעה ומטרידה מאוד. אבל בין זה לבין המתקפה נגדו שעה שנעשים ניסיונות אמתיים להציל את הנערים, אין כל קשר. הוא ראש הממשלה. אני בטוחה שהוא יעשה הכול כדי להציל אותם. אני בטוחה שלא הוא גרם לחטיפתם. הניסיון להאשים אותו באסון הזה הוא מניפולטיבי ונואל.

אבל ידידינו בשלהם. להם היה קל מאוד לשכוח את הרצח של משפחה שלמה באיתמר לטובת שיח על שריפת עצי זית בכפרים פלסטיניים. עתה נוח להם לזנוח את חטיפת הנערים היהודים לטובת שיח על "המתנחלים" האלה שמפקירים את ילדיהם לעלות לטרמפים. נוח להם להתעלם מן העובדה הפשוטה שאין בישובים האלה תחבורה סדירה, כי הם עסוקים בעיקר בדבר אחד: לשנוא. לשנוא את נתניהו. לשנוא את המתנחלים (שיש קופירייטרית מבריקה שהמציאה להם שם גנאי קבוע בתוספת האות 'בית' באמצע המלה מתנחלים).

פעולות תג מחיר הן דבר שלא ייעשה שמזיק לנו והאחראים להן צריכים לשבת בכלא. מאידך, המשוואה  העקומה בין מעשי רצח וחטיפות לבין ההתנכלות המגונה בפלסטינים לא צריכה להשתלט על השיח כשחיי ישראלים מאוימים. התיאורים המצמררים שהשמאל הרדיקלי מטפח ומרפד על הפלסטינים הסובלים מתארים רק חלק מן המציאות של חיי הפלסטינים בשטחים שיש ביניהם גם אנשים שחיים ברווחה ולא חיים את העימות 24 שעות ביממה. הם לוקים בהתעלמות מהנרטיב הפלסטיני שמצדד בחיסול ישראל ומתעלמים, שיטתית ממעשי החטיפה והרצח של ישראלים שנעשו על ידי פלסטינים לאורך השנים. ובעיקר: הם מעודדים, הלכה למעשה, את הפלסטינים ללכת בדרך הטרור, ובכך מטרפדים כל סיכוי להגיע לשלום. גם פלסטינים שוחרי שלום מושתקים ונרמסים תחת גלגלי הנרטיב האלים הזה שמיוצג, בעיקר, על ידי השמאל הרדיקלי הישראלי-יהודי.

18 Comments

  1. אורה עריף כץ
    20 ביוני 2014 @ 13:43

    הטענה נגד הימין הקיצוני לגיטימית, וציינתי במאמר שהם ראויים לשבת בכלא על מעשיהם. המאמר הזה נכתב יומיים לאחר חטיפת הנערים, כשקראתי מאמרים וסטטוסים נוטפי ארס (בדומה, למשל, לתגובה של מנצל כאן, שמאשים את הנערים בחטיפתם- ודברים רעילים יותר) שמצביעים על השנאה התהומית של פלג מסוים בציבוריות הישראלית לכל מי שמתנגד לדעתם. לא הכללתי בדברי את השמאל הישראלי שיש בו אנשים רבים ראויים וטובים מאוד. דיברתי על השמאל הרדיקלי: על קבוצה קטנה בעלת השפעה גדולה והרסנית. בעיני, יפה. את רשאית לחשוב אחרת ולכתוב אחרת.

    • מנצל
      20 ביוני 2014 @ 15:57

      אני (וכל אנשי הקבוצה ההומוגנית המדומיינת הזאת – "השמאל הקיצוני" – שישראלים כמוך המציאו, מכלילים בה את כל מי שהם רוצים ומתארים את חבריה כבעלי מוח-כוורת כשבפועל אין להם אפילו הנהגה כוללת) ממש לא שונא את כל מי שלא חושב כמוני. אני נהנה מאוד להתווכח עם הקרובים לי, חלקם בעלי דעות שטוחות כשלך, וזה לא מונע מאיתנו להיות חברים (לא ידידים או מכרים, חברי נפש). אבל עם המתנחלים לעומת זאת ועם כל תומכיהם האידיאולגיים, אין לי רק חילוקי דעות, הם פשוט לא בני אותו העם כמוני. הם דתיים ואני אתאיסט, הם מעדיפים יהודים ואני מעדיף בני אדם, בבחירה בין "יהודית או דמוקרטית" הם ילכו על ה"יהודית" ואני אלך על ה"דמוקרטית". הם רוצים שטחים שלא שלנו כרגע ואני לא רוצה. דרכינו הן נפרדות ותמיד היו. אמנם אנחנו חולקים את אותה השפה אבל כך גם גרמניה ואוסטריה, ארה"ב ובריטניה, ספרד ואורוגוואי. גם לא נוכל בעתיד להיות עם, כי הם לא יתפשרו על עקרונותיהם עם חילונים, ואני לא רואה סיבה שחילוניים יתפשרו על עקרונותיהם מולם. הם מצפים לאחדות בעם ע"י בליעה, הם רוצים שאני אהיה כמוהם, אני לעומת זאת חושב שלא בכח, מותרר להיפרד ובעיניי זה אף בלתי נמנע בעתיד הרחוק. בינתיים כשאנחנו חולקים את אותה הסירה, שכוללת איומי חרם בינלאומיים ולחימה בלתי פוסקת אני לוקח לעצמי את הרשות לא לראות בהם אחים, ולא לחוש כלפיהם סימפטיה.
      כל טוב

    • ניר
      21 ביוני 2014 @ 9:32

      אורה
      חלק מאותם אנשים סובלים שנאה עצמית היא אי-שביעות רצון בולטת של אדם מעצמו. לעתים נעשה שימוש בביטוי גם לתיאור מצב של אי-שביעות רצון בולטת של אדם מקבוצה חברתית שאליה הוא משתייך. שנאה עצמית אתנית, למשל, מתבטאת בביקורת חריפה שאדם מביע כנגד קבוצת המוצא שלו.
      ברל כצנלסון ראה את זה כבר ב36 וכתב על כך בעיתון דבר אז כבר ידע עם מי ישלו עסק וברל לא היהאיש של זבוטינסקי
      היש עם בעמים, אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס, ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?
      כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל… וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו… ויטריפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח – אל יהא מצפוננו שקט. ברל כצנלסון. דבר 1.05.1936

  2. יפה
    20 ביוני 2014 @ 11:31

    כל מי שלא דומה לי ולדיעותי הוא ראדיקלי ואינו לגיטימי… ממש אורים ותומים ולשיח דמוקראטי פלורליסטי. במה את שונה מאלה שאותם את פוסלת?

  3. שמואל
    18 ביוני 2014 @ 21:58

    כל מילה מדודה שקולה ובמקומה
    נס שנשארו עוד אנשים עם מוטיבציה להגיב בטעם בפרוטרוט וללא קריאות מתלהמות
    תודה שאת מייצגת אותנו המותשים מהתיסכול

  4. מנצל
    18 ביוני 2014 @ 9:45

    ואני רוצה לתת גט ל"אחים" שלי מהשטחים. אלה שמהווים את הציבור המועדף ביותר מבחינה תקציבית בישראל. אלה שתנאי מגוריהם הם הטובים בארץ, אלה שבכלל לא גרים בשטחי המדינה שאני גר בה, שמתייחסים לשכניהם הפלסטינים כאילו היו הדשן המרפד את השדות, אלו ששמים פס על המצב הבטחוני בשטחים הכבושים בהם הם חיים, נחטפים בזמן שלוקחים טרמפים (מה שאני לא הייתי מעז לעשות בתל אביב) ואח"כ מצפים שהמדינה כולה תעמוד על הרגליים בשירת קינה. אלו שהדמוקרטיה מיותרת מבחינתם כי אוטוטו יבוא משיח. אלו שחשים בנוח עם לכרות החוצה חלקים שלמים מהעם, להסית נגדם שנאה וכנות אותם בוגדים, רק כי לא מוכנים להתכופף בפני אדנותם הבלתי ניתנת לערעור.

    • ניר
      18 ביוני 2014 @ 17:59

      מנצל כמו הרבה מאוד אנשי שמאל יום אחד גם אתה תעורר מהבעוה שבה אתה חי ותבין שאם אותם ערבים שלום לא יהיה לא היה כי אתה נטע זר עבורם קרא את האמנה של החמאסותבין שהמתנחלים ליד החמאס הם צדקים שאלת עצמך מי גרם ל"כיבוש של 67"
      http://reut-institute.org/Publication.aspx?PublicationId=761
      האיסלם בכל האזור הופך לרדיקלי קיצוני פונדמטליסטי וזה לא קשור לישראל ולאה אתה רוצה להחזיר את השטחים ראה מה הם עושים בינהם לסונים לשעים ראה מה קורה בעירק בסוריה שוחטים וטובחים ללא רחמים אלה יעשו איתך שלום חחחחחחחחחח תמשיך לפנטז

  5. אבי
    17 ביוני 2014 @ 16:05

    אני כבר מזמן עזבתי אחים כאלה!

  6. גידי
    17 ביוני 2014 @ 13:20

    האוייב הגדול ביותר של השלום הם בדיוק אותם הזויים שמאלנים רדיקלים אכולי שנאה עצמית שמטיפים ל "שלום". הם בתקשורת אפילו בגלי צהל,באוניברסיטאות ובאומנות ופגיעתם רעה למדינה. והאויבים חושבים שהם הרוב בארץ…!
    אורה כמוך יש הרבה "שמאלנים " שעוד יתפקחו. אגב לי יש חבר שמאלני קיצוני שאומר לי במפורש שהוא כזה בגלל הפרנסה…!
    אני לא מתפלא שחנין זועבי אומרת שהחוטפים אינם טרוריסטים ,הרי מחר כותבים (כולל לשעברים)במגפון יסבירו לנו אותו דבר…

  7. יוסי רוזנמן
    16 ביוני 2014 @ 22:30

    זה לא ישנה להם שאת לא "שמאל רדיקלי", או רק שמאל, או סתם לא מספיק ימין.

    המאמרים האלה מטפחים את השנאה והדלגיטימציה של השמאל שחרד לדמותה של מדינת ישראל.

    • יוסי רוזנמן
      16 ביוני 2014 @ 22:31

      נשמטה השורה:
      "כשיבואו לקחת אותך"

      • גידי
        17 ביוני 2014 @ 16:56

        השמאל ש"חרד" לקיומה של המדינה …אחלה בדיחה. נראה שאחיך ה"חרדים" בפלסטין לו יכלו , יבואו קודם לקחת אותך למקום שלא תשוב ממנו. הם יודעים שעליך אי אפשר לסמוך…

    • ניר
      17 ביוני 2014 @ 18:38

      יוסי רוזמן אני מצטט אותך"המאמרים האלה מטפחים את השנאה והדלגיטימציה של השמאל שחרד לדמותה של מדינת ישראל"
      ומה עושה השמאל בדיוק מה שרשמת הם מטיפים לשנאה ולחרמות שמובליה לדלגיטימציה של מדינת ישראל בעולם השמאל לא חרד למדינת ישראל רוב ארגוני השמאל חיים מכסף הבא מחול הכסף הזה בא בתמורה למשהוא סתם האנטישמים בחול לא מחזקים על גבם את בצלם אתשוברים שתיקה את שלום עכשיו את" ארגוני הסיוע לפליטים" כל אותם ארגונים הם מכפישים את שם ישראל בעולם ומסיתים נגד המדינה יום אחד התמימות שלך תעלם כמו שנעלמה להרבה אנשי שמאל שהתפכהו

  8. ניר
    16 ביוני 2014 @ 18:32

    כל הכבוד לך על המאמר ישר כוח לדעתי הם עברו לצד של האויב להם מותר להגיד הכל אתה אצלהם גזען פשיסט רוצח ילדים חשוך אצלהם בימין כולם בורים והם יודעים את האמת הם גם ידעו את האמת גם בתקופת סטאלין להם מותר הכל לכתוב להביע את חוכמתם בכל אמצעי התקשורת להם לא סותמים את הפה דמוקרטיה לך אסור להגיב כי מיד זו הסתה או סתימת פיות כאשר יונתן שפירא כותב על קירות גטו ישוחרר גטו עזה זה בון טון כאשר נועה כתובת בפייסבוק שהיא שמחה על מות טייס המסוק זה אחלהכאן הכל מותר חופש לא אין כאן הסתה
    http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=12247573

  9. שרה
    16 ביוני 2014 @ 8:29

    אורה, כל הכבוד. האטימות, השנאה העצמית, ההומניטריות המזויפת של השמאל מפריעים יותר מכל למטרה של הפרדות בשלום מהפלסטינים. כשהפלסטינים קוראים, שומעים ורואים את הויכוח המר בתוכנו, הם משלים את עצמם שיום אחד ישלוט השמאל הזה בישראל ואז ישיגו את כל מטרותיהם. הם לא מכפישים את ישראל כמו השמאל שלנו, למה להם? יש מי שעושה עבורם את העבודה טוב יותר. צאצאי חכמי חלם עדיין כאן.

  10. חיים
    16 ביוני 2014 @ 1:41

    הימין הרדיקלי לא מסכן את חייך?
    הייתי מוכן לקבל את דבריך אילו היית שמה את הרדיקלים של שתי הצדדים באותה סירה!

    • ניר
      16 ביוני 2014 @ 18:35

      הדבר המסוכן בשמאל הרדיקאלי שהוא עוזר לאויבי ישראל הוא מיעץ להם מה להגיד איך לפנות לבג"צ הוא קורא לחרמות על ישראל מופיע בכנסים של אויבי ישראל בחול הוא מסית נגד המדינה

    • שרה
      16 ביוני 2014 @ 21:51

      חיים, הרדיקלים של הימין? מי הם בדיוק? נערי הגבעות? איפה הם? ספר לנו עליהם. הרדיקלים של השמאל שולטים באוניברסיטאות, בתקשורת, באמנות, ובעוד הרבה מקומות בעולם. מסתובבים עם מצללמות ומביימים ארועים מכפישים על צה"ל, מגייסים כספים מכל מיני ארגונים שונאי ישראל, ואתה רוצה לשים אותם באותה סירה עם הימין?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן