Skip to content

הדקה ה-90: להחרים מחירי המזון והשתייה המופקעים בנתב"ג

מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90 שחר תורג'מן מסביר: "הגיע הזמן לחרם צרכני - לא יכול להיות שהמחירים בנתב"ג נקבעים לפי הרווח המקסימלי לרש"ת ולא לפי מחיר מטרה לצרכן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90 שחר תורג'מן
מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90 שחר תורג'מן

קבוצת הדקה ה-90 יוצאת היום במהלך פומבי וקריאה לחרם נגד מחירי המזון והשתייה, שלטענתה מופקעים בנתב"ג והם יקרים בעשרות אחוזים ממוצרים זהים בסניפים מקבילים בארץ. החברה, התחילה לפני שבועיים במחאת צרכנים, באמצעות עמוד הפייסבוק תחת הכותרת "מנחיתים את המחירים", שתפסה תאוצה ברשת עם 5,000 מצטרפים ומאות מצטרפים נוספים מדי יום.

החברה גם הקדישה את אתר האינטרנט והאפליקציה שלה, ליציאה בקול קורא נגד השיטה המייקרת את מחירי המוצרים הבסיסיים בנתב"ג ונסמכת על היות הנוסעים לחו"ל קהל שבוי ללא אלטרנטיבות.

איומים לתבוע את הדקה ה-90

מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90 שחר תורג'מן אומר, כי בשיחה שקיים עם יעקב גנות, מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), אמר גנות ,כי קיבל פניות מרשתות המזון ורשתות הקפה בבקשה להפסיק את המחאה בשל חשש להכנסותיהן וכן הוסיפו שאם יימשך הקמפיין יתבעו את קבוצת הדקה ה-90. מנכ"ל רש"ת הביע את מורת רוחו בפני תורג'מן על העובדה שחברת הדקה ה-90 יוזמת את הקמפיין ומתדלקת אותו.

"לא לפי מחיר מטרה"

טרמינל 3. צילום: עירית רוזנבלום
טרמינל 3. צילום: עירית רוזנבלום

בקבוצת הדקה ה-90 מסבירים, כי שיטת המכרזים לפיה הזכיינים מקבלים את האפשרות לפתוח סניף בנתב"ג על פי תשלום מקסימלי לרשות שדות התעופה ולא על פי קביעת מחיר מטרה סופי לצרכן, מגלגלת עלויות גבוהות ומיותרות על הצרכנים והיא אחת הסיבות העיריות למחירים המופקעים.

מחירים לדוגמה

כך לדוגמה, מחיר משולש פיצה בסניף פיצה האט בנתב"ג יעלה 18 שקל, בעוד שבמחוץ לנתב"ג אותו משלוש פיצה של אותה רשת יעלה רק 13 שקל – הבדל של כמעט 40% במחיר; קרואסון שוקולד ברשת ארומה יעלה בנתב"ג 16 שקל ומחוץ לנתב"ג 11 שקל בלבד – הבדל של 45% במחיר; קפוצ'ינו קטן ברשת ארקפה יעלה מחוץ לנתב"ג 14 שקל, ואילו בנתב"ג המחיר יזנק ל-17 שקל לכוס קפה קטנה – הבדל של 21% כלפי מעלה בנתב"ג.

שחר תורג'מן, מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90: "לא ייתכן שנעשים בישראל מאמצים אדירים להורדת יוקר המחיה ועלות החופשות בחו"ל בין היתר בהסכם שמיים פתוחים, ובסוף ההוצאה המשפחתית ברכישת השתייה והמזון בנתב"ג תהיה הוצאה כבדה שמגיעה עד לפי 2 לעומת המחירים באותן רשתות בארץ. צר לנו שגורמים מונעי רווח ניסו לפגוע בימים האחרונים ברוח המחאה שצברה תאוצה רגע לפני שיא עונת התיירות, ואנחנו מקווים שכל הגורמים ישכילו להקשיב לרוחות המחאה ולתקן את הדרוש תיקון, כדי לאפשר מחירים סבירים גם ללקוחותיהם בנתב"ג".

דמי שכירות גבוהים

יריב שפע, מבעלי ארומה ישראל הגיב אתמול בתוכנית הבוקר עם שרון גל, כשנשאל מדוע המוצרים בסניף החברה בנתב"ג גבוהים משמעותית לעומת המחירים בשאר הסניפים בארץ: "בוחרים לעשות כתבה על זה ולא על רשות שדות התעופה כי זה יותר קל… יש לכם שמץ של מושג איזו שכירות אנחנו משלמים שם? הקהל לא שבוי שלי אלא של רשות שדות התעופה. זה גוף ממשלתי. אני משלם שם בחודש מעל 400 אלף שקל שכירות. יש שם עסקי מזון שמשלמים 800 אלף שקל בחודש".

הוא לא היחיד. גם נוספים הפועלים בנתב"ג טוענים, כי המחירים הגבוהים נובעים, בין היתר, בגלל דמי השכירות הגבוהים שרש"ת גובה מה.

מרש"ת נמסר בתגובה, כי היא "פועלת מאז ומעולם לרמת שירות גבוהה והגברת התחרות בין נותני השירות בנמל התעופה בן גוריון. ההשוואה בין שדות התעופה להם הוצאות תפעול, ביטחון, תשתיות, אבטחה ואחזקה, שאינם קיימים בשטחי מסחר אחרים בארץ, בטעות יסודה, שכן ההוצאות בשדות התעופה גבוהים מההוצאות בכל קניון. כך בעולם וכך בישראל. כמו כן שעות ההפעלה הנדרשות סביב השעון, 24 שעות ביממה, בהם מחויב נתב"ג לתת שירות לנוסעים, בכל ימות השבוע, מייקרים את עלויות התפעול.

"תנאי המכרז לרשתות המזון כמו גם לכל הזכיינים בנתב"ג הינם שקופים פתוחים וידועים מראש והזכיינים שנגשו למכרזים הציעו על פי התכניות העסקיות שלהם, כפי שהם שקללו את תנאי המכרז הרבה מעל המינימום הנדרש על ידי רש"ת בין השאר בשל הכדאיות הכלכלית לזכיינים ולעסקיהם בנתב"ג".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן