Skip to content

לה טרוויאטה – מאחורי הקלעים

הפקת ענק מושקעת ורחוב פריזאי יקבלו את פניכם למרגלות המצדה. ב-30 מעלות חום בערב, ההפקה מצליחה להשיב רוח נעימה על הבאים ולהקפיץ אותם לביקור בפריז הדקדנטית והיפיפייה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לה טרוויאטה של ורדי היא מהאופרות המוכרות והאהובות בעולם, והוצגה בארץ כבר מספר פעמים, כאשר לראשונה הוצגה ב-1923 כמיני אופרה. בפעם זו, האופרה האינטימית הופכת להפקה גרנדיוזית ומרשימה.

רחוב פריזאי בכניסה לאירוע
רחוב פריזאי בכניסה לאירוע. צילום: ענבל כהן-חמו

הפקת האופרה במצדה היא ללא ספק אחת ההפקות הגדולות שהועלו בארץ. 700 משתתפים ואנשי תפעול וצוות של 2500 איש עמלו על ההפקה הזו במשך חודשים, והתוצאות יוצאות מגדר הרגיל. התשתיות כוללות במה בגודל 66 מ' עומק על 60 מ' רוחב, עם יציע עבור 7580 צופים, ומתחם קבלת פנים לקהל הרחב בהשראת רחוב פריזאי. מאסטרו דניאל אורן, אשר מונה לאחרונה למנהל המוזיקלי של האופרה, מנצח על המאמץ המורכב בדרכו חמת המזג, לצידו של הבמאי מיכאל זנאנייצקי אשר מתמחה בהפקות תחת כיפת השמיים.

במת האירוע על רקע המצדה. צילום: ענבל כהן-חמו

מאחורי הבמה המרהיבה נמצאת עיר אוהלים קטנה – אוהלים ממוזגים לסולנים, לרקדנים, למקהלה ולניצבים. המלבישות חגות סביב הסולנית הראשית – אלנה מושוק ששרה את תפקיד ויולטה, מאפרות ומלבישות את הסולנים, נח בריגר, קרלו סטריולי, סמואל דה בק ספיצר, גיא מנהייים והאחרים. אך הדרמה האמיתית מתרחשת בחדרי הניצבים, המקהלה והרקדנים. עשרות פאות לבנות ערוכות כדי לפאר את ראשיהן של זמרות המקהלה. זמרות וניצבות מתאפרות באוהלים גדולים ושוקקי פעילות. הרקדנים מתאטרון המחול קילצ'ה מפולין מחליפים תלבושות ססגוניות ובין לבין תופסים תנומה קלה על כיסאות הפלסטיק באוהל. לקריאת מנהל ההצגה זורמים בשבילים עשרות משתתפים ועולים על הבמה, ונותנים הופעה צבעונית ונוצצת.

אלנה מושקו (ויולטה) שרה בזמן ההלבשה. צילום: ענבל כהן-חמו
זוהר אגמון, זמרת מקהלה מתאפרת להופעה. צילום: ענבל כהן-חמו
פאות המקהלה מחכות לתורן. צילום: ענבל כהן-חמו
רקדן בתיאטרון המחול קילצ'ה מתלבש להופעה. צילום: ענבל כהן חמו

תמונות נוספות מההופעה עצמה: גלריית לה-טרוויאטה
לתמונות נוספות מאחורי הקלעים: גלריית לה-טרוויאטה מאחורי הקלעים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן