Skip to content

ראש ממשלת פקיסטן עומד לדין בגין ביזיון בית המשפט

בית המשפט העליון משתתף במאבק הכוחות בפקיסטן. אם יורשע גילאני, הוא עלול להיות מסולק מתפקידו ולהיאסר. פקיסטן, השרויה במאבקים אלימים שבהם נוטלים חלק גם אל-קאעידה והטליבאן, צפויה ללכת לבחירות בחודשים הקרובים מאת גרשון גירון ראש משלת פקיסטן, יוסוף ראזה גילאני, כפר היום בבית המשפט העליון של המדינה באשמת ביזיון בית המשפט העלולה לשלוח אותו לכלא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט העליון משתתף במאבק הכוחות בפקיסטן. אם יורשע גילאני, הוא עלול להיות מסולק מתפקידו ולהיאסר. פקיסטן, השרויה במאבקים אלימים שבהם נוטלים חלק גם אל-קאעידה והטליבאן, צפויה ללכת לבחירות בחודשים הקרובים

מאת גרשון גירון

אינני אשם
גילאני. ביזיון בית המשפט עלול להביא להדחתו

ראש משלת פקיסטן, יוסוף ראזה גילאני, כפר היום בבית המשפט העליון של המדינה באשמת ביזיון בית המשפט העלולה לשלוח אותו לכלא לשישה חודשים ולפסול אותו מלכהן בתפקידו.

גילאני נתבע בגין אי ציות לצו בית המשפט לפתוח מחדש בחקירת הלבנת כספים נגד הנשיא אסיף עלי זרדרי. הממשלה סירבה לעשות זאת בטענה שזרדרי נהנה מחסינות. התיק נובע מהרשעת זרדרי ואשתו המנוחה, בנאזיר בהוטו, בשנת 2003, בבית משפט שוויצרי בהלבנת כספים. בשנת 2007 חנן הנשיא דאז (והגולה היום), פרבז מושארף, את זרדרי, את בהוטו ועימם גם אלפי פוליטיקאים ופקידים אחרים. בהמשך לכך, ביקשה ממשלת פקיסטן מהרשויות בשוויץ להניח לתיק.

בשנת 2009, אחרי רצח בהוטו וסילוקו של מושארף, פסק בית המשפט העליון של פקיסטן כי החנינה מנוגדת לחוקה, והורה לממשלה לפעול לפתיחה מחודשת של התיקים הללו, לרבות זה של זרדרי. הממשלה לא עשתה זאת – ובית המשפט איבד את סבלנותו.

המאבק המתמשך בין הממשלה לרשות השופטת מלבה את אי-היציבות הפוליטית במדינה המסוכסכת, הסובלת מאלימות אל-קעאידה והטאליבן וצפויה לבחירות מוקדמות בתוך כמה חודשים.

מר עשרה אחוזים
זרדרי. מר עשרה אחוזים

בפתיחת הדיון שאל השופט נאסר-אול-מולק את גילאני האם שמע את כתב האשמה. גילאני השיב בחיוב, אך סירב להודות בה. בית המשפט ציווה על התובע הכללי להגיש תביעה עד יום חמישי השבוע. ההגנה תגיש את מסמכיה עד ה-27 בחודש, ולמחרת היום ייקבע מועד לפתיחת המשפט.

נשיא פקיסטן, זרדרי, המכונה "מר עשרה אחוזים" (בשל מנהגו להפריש לעצמו עשירית משווי כל עיסקה שדרשה את מעורבותו) בילה כבר 11 שנים בכלא בגין מגוון האשמות, החל משחיתות וכלה ברצח, ומעולם לא הורשע בדין.


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן