Skip to content

"כולם נרדמו אבל האזרחים שלנו ערים בלילה"

אמרה ח"כ מירי רגב יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, שדנה היום בתלונתם של תושבים המתגוררים סמוך לנתב"ג, הסובלים, לדבריהם, מהתגברות רעש המטוסים בשבועות האחרונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ח"כ מירי רגב יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה
ח"כ מירי רגב יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב, המשיכה לדון היום בתלונתם של תושבים המתגוררים סמוך לנתב"ג – חולון, ראשון לציון, תל אביב, מודיעין, אור יהודה, כוכב יאיר, בארות יצחק וראש העין – הסובלים, לדבריהם, מהתגברות רעש המטוסים הנוחתים וממריאים בשבועות האחרונים.

פעולה, לכאורה, שלא בסמכות

בדיון התברר עוד, כי רשות שדות התעופה פעלה, לכאורה, שלא בסמכות, לשנות תמ"א קיימת המסדירה את תכנית הפעולה של נתב"ג וכך אפשרה המראות ונחיתות בשעת הלילה ובהיקפים שלא היו קיימים בעבר. התמ"א קבעה, כי נחיתות במסלול הצפוני יהיו רק בשעות עומס, עד 40% מהיקף הנחיתות ורק מטוסים שלהם לא יותר משלושה מטוסים. בפועל כמויות הטיסות גדולות יותר ולא רק בשעות עומס. בנוסף הגישה רשות שדות התעופה בקשה לשימוש חורג ולהנחתה של מטוסים בעלי ארבעה מנועים. הבקשה צריכה להגיע למועצה הארצית לתכנון ובניה.

בדיון התברר, כי רשות שדות התעופה אינה מכבדת, לכאורה, סיכום בבית משפט לפיו מטוסים לא ימריאו בין השעות 01:40 – 05:55 בפועל המטוסים ממריאים בחלון הלילה. ראש העיר חולון, מוטי ששון, אמר, כי הם רואים זאת כביזיון בית משפט ויינקטו צעדים בהתאם.

חשיפה ל-60 דציבל

עוד התברר, כי בפועל ישנם אזורים שכבר סובלים מבעיות אקוסטיות קשות. ד"ר סטליאן גלברג, מהמשרד להגנת הסביבה, אמר, כי בבארות יצחק מוסדות חינוך כבר הונחו לבצע מיגון אקוסטית ובתל אביב ישנם אזורים שבהם יש חשיפה ליותר מ-60 דציבל ושם יהיה צורך במיגון אקוסטי.

בדיון התברר, כי משרד הפנים המפעיל הן וועדה מקצועית והן וועדה ציבורית לעניין רעש המטוסים, לא טרח להזמין את ראשי הערים הנוגעים בדבר.

משרד התחבורה פעל כחוק

מנכ"ל משרד התחבורה, מר עוזי יצחקי, טען בתוקף כי משרדו פועל כחוק. הוא הסביר כי חלופות כמו נבטים נבדקו אך נקבע שאי אפשר לנהל שדה תעופה צבאי במקביל לאזרחי. עוד אמר, כי נבדקת כעת חלופת הקמת נמל תעופה ברמת דוד.

ח"כ מירי רגב, יו"ר הוועדה, סיכמה את הדיון ואמרה: "כולם נרדמו אבל האזרחים שלנו ערים בלילה", וציינה, כי "משרד התחבורה לא מתעניין באזרחי המדינה".

חוות דעת משפטית

בסיכום הדיון ביקשה ח"כ רגב "לקבל את חוות הדעת המשפטית המאפשרת טיסות בלילה בניגוד לחלון הלילה השקט שנקבע, לקבל הסבר כיצד רשות שדות התעופה פועלת בניגוד לתמ"א המקורית ושם שר הפנים ישיב על עניין זה, שמשרד הפנים יסביר מדוע ראשי ערים לא הוזמנו לוועדה המקצועית העוסקת בנזקי רעש המטוסים, שייבחן נושא פיצוי ומיגון אקוסטי של תושבים הנפגעים מהרעש ושהמשרד להגנת הסביבה יקבע אלו אזורים נפגעים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן