Skip to content

דנינו מינה ועדה לבדיקת פעולות מוקד 100 בליל החטיפה

מפכ"ל המשטרה הורה היום על הקמת ועדת בדיקה, בראשות תנ"צ משה ברקת, שתבדוק את טיפול המשטרה בשלבים הראשונים של חטיפת הנערים מרגע קבלת שיחת הטלפון למוקד בליל החטיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, הורה הערב (רביעי) על הקמת צוות לבדיקת טיפול משטרת ישראל בשלבים הראשונים של אירוע חטיפת הנערים מתאריך 12.6.14.

הבוקר התייחס לכך השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בעת ביקורו בישיבת "מקור חיים" שבכפר עציון, ואמר כי הביקורת על טיפול המשטרה בפרשיה מוצדקת. כזכור, התקבלה שיחת טלפון מאחד החטופים ובה הוא נשמע לוחש: חטפו אותי, חטפו אותי. המוקדן, כך נודע, קרא למוקדן שני ושניהם התייעצו עם שוטרת נוספת ובסופו של דבר החליטו כי מדובר בהטרדה טלפונית ועברו על כך לסדר היום. מטרות הצוות שמינה המפכ"ל הן – בדיקת אופן טיפול מחוז ש"י בשיחה, מרגע קבלתה ועד להכרזה על אירוע של חשד לחטיפת הנערים, בדיקת אופן הטיפול של יחידות המשטרה השונות בתלונות ובפניות שנעשו במהלך הלילה.

הורה על הקמת צוות בדיקה בטיפול המשטרה בשלבי החטיפה הראשונים רנ"צ דנינו (צילום: דובר המשטרה)
הורה על הקמת צוות בדיקה בטיפול המשטרה בשלבי החטיפה הראשונים רנ"צ דנינו (צילום: דובר המשטרה)

בראש צוות הבדיקה יעמוד תת-ניצב משה ברקת, ראש חטיבת השיטור באגף המבצעים, וכן שישה קצינים נוספים. הצוות יציג את מסקנותיו והמלצותיו בימים הקרובים. בהקשר זה הופצה היום אגרת מפכ"ל לשוטרי משטרת ישראל ומתנדביה ובה נאמר: "אירוע חטיפתם של שלושת הנערים: גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הציב בפני מדינת ישראל משימה לאומית מורכבת: ראשית ומעל לכל – להשיב את הבנים הביתה, בריאים ושלמים במהרה, ושנית, להילחם מלחמת חורמה במחבלים ובשולחיהם ולבער את כיסי הטרור. אירוע חמור זה מובל ונחקר על ידי כוחות צה"ל והשב"כ. חיילי צה"ל פועלים בשטח, מגבירים את הפעילות במעברים ומבצעים, בין היתר, מעצרים וחיפושים, והשב"כ אחראי על תחום המודיעין וחקירת העצורים. משטרת ישראל, מתוקף תפקידה וייעודה, מעניקה סיוע וגיבוי כנדרש, בשיתוף פעולה שוטף עם שאר הכוחות הפועלים בשטח, וכחלק מהמאמץ הלאומי האדיר להשיב הבנים בשלום לביתם. כלל המערכות, היחידות האופרטיביות, המחוזות, האגפים ויחידות מג"ב – כולם פועלים מתוך הכרה בחשיבות המשימה המוטלת עלינו…

"…מעבר לפעילותה המבצעית, הטיל ראש הממשלה על משטרת ישראל משימה חשובה ורגישה מאין כמוה – להעניק מענה וסיוע לצרכי בני המשפחות. אנו מבצעים משימה זו באהבה ובמסירות גדולה.
אני ער לביקורת הציבורית, ואף מבין אותה ככל אחד ואחד מכם, באשר לדרך הטיפול המשטרתי בשיחת הטלפון שהתקבלה במוקד 100 בליל החטיפה. כפי שכבר הצהרתי לא פעם בעבר, משטרת ישראל תחקור ללא פשרות וללא הנחות, באופן מעמיק ויסודי, כל טענה או ביקורת המושמעת באשר להתנהלותה. זוהי חובתנו כמשרתי ציבור, ואלו הערכים עליהם מושתתת משטרת ישראל.

"…על כן, ולאחר ששר הביטחון עדכן את משפחות הנערים בממצאי החקירה הוריתי על הקמת צוות לבדיקת אופן המענה במוקד, אשר יביא ממצאיו בפני ללא דיחוי. יחד עם זאת, אני ער גם לכך שחיצי הביקורת המופנים כלפינו נושאים לעיתים נופך ציני, בלתי ראוי ובלתי הולם את השירות האיכותי, הקשה והמורכב המוענק מדי יום ביומו על ידי 70,000 שוטרים, לוחמים ומתנדבים לאזרחי המדינה. כמפקדכם בשלוש השנים האחרונות, אני מכיר ויודע היטב את האתגרים ואת הקשיים, את תעצומות הנפש הדרושות לבצע שליחותנו נאמנה. על כולנו, במיוחד בימים אלה, להמשיך ולהתמקד בעשייה – באיפוק, במקצועיות, מתוך הכרה כי עבודתנו היא, והיא בלבד, תוכיח את עצמה בעיניהם וליבם של אזרחי המדינה…

"…בהזדמנות זו אבקש לחזק את מאות המפקדים, השוטרים, הלוחמים והמתנדבים, אשר משרתים ללא הפסקה, מסביב לשעון, במוקדי 100 במחוזות השונים, ואשר מבצעים עבודתם באופן מקצועי ורגיש.
ביקרתי ושוחחתי עם בני המשפחות. התרשמתי והתרגשתי מגדלות הרוח, מהכוח הערכי והנפשי גם בשעות טרופות אלה. בשיחתי עמם העברתי את המחויבות של כולנו – שוטרים, קצינים, מתנדבים ולוחמים, לעשות ככל אשר לאל ידינו, בחוסן ארגוני, בנחישות ובאחריות – להשבת הבנים לגבולם.
מי ייתן כי יהיה זה במהרה ובשלום". דנינו לא ציין מה פרק הזמן הקצוב שהקצה לוועדה להציג בפניו את מסקנותיה, למעט העובדה שאמר כי הוא מצפה לקבל את ממצאיה תוך ימים ספורים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן