Skip to content

מחבלים ששוחררו בעסקה לא יקבלו חנינה אלא ישוחררו על תנאי

כך מציע יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ זאב אלקין, במסגרת הצעת חוק חדשה שהונחה היום על שולחן הכנסת. "הגיע הזמן שנהפוך את המשוואה ונשנה את כללי המשחק", אומר יוזם החוק. "המחבלים צריכים לדעת שחטיפות נפשעות מהסוג הזה מכניסות מחבלים לכלא ולא משחררות אותם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחבלים ששוחררו במסגרת עסקה מדינית לא יקבלו חנינה אלא ישוחררו על תנאי. כך מציע ח"כ זאב אלקין, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, בהצעת חוק שהניח על שולחן הכנסת.

להפוך את המשוואה. זאב אלקין (צילום: ציפי מנשה)
להפוך את המשוואה. זאב אלקין (צילום: ציפי מנשה)

הצעת החוק באה לשנות את המצב הקיים, שבו במסגרת עסקאות מדיניות משוחררים מחבלים על ידי קבלת חנינה מהנשיא. המטרה היא להבטיח בחוק, שבמידה וחזר המחבל לעסוק בטרור, הוא ימשיך לרצות את העונש ממנו שוחרר במסגרת העסקה – בנוסף לעונש החדש שיוטל עליו. יתר על כך, במידה והארגון שביצע את העסקה חוזר לשיטת החטיפות, המדינה רשאית לבטל את תנאי העסקה ולעצור את המשוחררים להמשך ריצוי עונשם.

"הגיע הזמן שנהפוך את המשוואה ונשנה את כללי המשחק", אומר יוזם החוק, ח"כ זאב אלקין. "המחבלים צריכים לדעת שחטיפות נפשעות מהסוג הזה מכניסות מחבלים לכלא ולא משחררות אותם. כל ארגון טרור צריך להבין שלא משתלם יותר לחטוף. לפני שהם מארגנים את החטיפה הבאה עליהם לקחת בחשבון שכל מחבל ששוחרר הוא על תנאי, ושסכנה לחזור לכלא הישראלי מרחפת באופן  קבוע מעל ראשם".

מתוך דברי ההסבר לחוק: "במרבית המקרים מדובר היה בשחרור מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי טרור קשים ומתועבים ששחרורם דוקר את העין ומקומם את הלב. שחרור זה נעשה בחוסר צדק תחת אילוץ מדיני או ביטחוני ולפיכך אין כל הצדקה שלא ניתן יהיה להשיב את אותם אסירים ביטחוניים להמשך ריצוי עונשם עם השתנות התנאים אשר יצרו את האילוץ".

להצעת החוק של יו"ר ועדת חו"ב, ח"כ זאב אלקין ,הצטרפו יוזמים רבים: יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין, יו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ איילת שקד, יו"ר סיעת ישראל ביתנו ומ"מ יו"ר קואליציה ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר סיעת ש"ס ח"כ אריאל אטיאס, יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ דוד רותם, ועדת החינוך ח"כ עמרם מצנע, יו"ר הוועדה למעמד האשה ח"כ עליזה לביא, יו"ר ועדת משנה של חו"ב לענייני חוץ והסברה ח"כ רונן הופמן, יו"ר ועדת משנה של חו"ב לענייני איו"ש ח"כ מוטי יוגב, יו"ר ח"כ אורית סטרוק, ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ דוד צור.

1 Comment

  1. ניר
    19 ביוני 2014 @ 18:53

    האם מר"צ לא הצטרפה להצעת החוק של יו"ר ועדת חו"ב מענין מדוע לא ?מפלגות ערביות אני מבין [לא מצדיק] אותם כל הבית של המפלגות היהודית הצטרפו ליוזמה רק מר"צ נעלמה היית שמח לדעת מדוע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן