Skip to content

מתקפת פיגועים: פיצוץ ליד שגרירות ישראל בהודו; יש נפגעים. מטען בגיאורגיה

מטען חבלה התפוצץ במכונית בה ישבה אשתו של שליח ישראלי בניו דלהי. האישה נפצעה ופונתה לבית החולים. דיווחים על דיפלומט פצוע במצב קשה. מטען התגלה גם בשגרירות ישראל בגיאורגיה, אך הוא פורק בזמן. מתקפת הפיגועים, ככל הנראה סביב יום השנה למותו של עימאד מורנייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטען חבלה התפוצץ במכונית בה ישבה אשתו של שליח ישראלי בניו דלהי. האישה נפצעה ופונתה לבית החולים. דיווחים על דיפלומט פצוע במצב קשה. מטען התגלה גם בשגרירות ישראל בגיאורגיה, אך הוא פורק בזמן. מתקפת הפיגועים, ככל הנראה סביב יום השנה למותו של עימאד מורנייה

מאת אורי קציר וצבי זינגר

הנפגעת פונתה לבית החולים. המכונית שבה התפוצץ המטען בניו דלהי (צילום מערוץ 10)

פיצוץ עז נשמע לפני שעה קלה ברחבי ניו דלהי, ומקורו ליד שגרירות ישראל . מדיווחים ראשונים עולה כי הפיצוץ ארע במכונית בה ישבה רעייתו של שליח ישראלי. הטלוויזיה ההודית מסרה כי דיפלומט ישראלי נפצע ומצבו קריטי. אתר "אינדיה טודיי" מסר כי ארבעה אנשים נוספים, שישבו ברכב שחלף במקום, נפגעו אף הם מהפיצוץ.

התקשורת ההודית מוסרת כי הפיצוץ התרחש סמוך לתחנת דלק , כמה מאות מטרים ממעון ראש ממשלת הודו. האשה, הורידה את ילדיה וחזרה לרכב. עדי ראייה סיפרו כי רוכב אופנוע חלף ליד המכונית והשליך לתוכה חבילה ומיד לאחר מכן ארע הפיצוץ. האשה הועברה לבית החולים ובעלה נמצא לידה. בטלוויזיה ההודית נמסר כי שלטונות ישראל יצרו קשר עם המשטרה המקומית על מנת לברר פרטים טכניים דוגמת סוג חומר הנפץ בו נעשה שימוש.

באותה שעה עצמה התגלה בשגרירות ישראל בטיביליסי, בירת גיאורגיה, מטען חבלה מתחת למכונית השייכת לאחד העובדים. המטען נוטרל על ידי חבלנים.

נציגויות ישראל בעולם קיבלו דיווח על הניסיונות לבצע פיגועים. משרד החוץ הוציא הוראה האוסרת על נציגי ישראל בעולם לנוע בכלי רכב.

שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב מאוחר יותר. "היו שני פיגועים נגד נציגויות ישראל בחו"ל", אמר, "זה רק אומר שמדינת ישראל ואזרחיה הם יעד לטרור גם בתוך המדינה וגם מחוצה לה. אנחנו מתמודדים גם עם טרור פיזי וגם עם טרור מדיני יום יום. אנחנו יודעים לזהות בדיוק מי אחראי לפיגוע ומי הוציא אותו ואנחנו לא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום. האירועים של היום מזכירים לנו פעם נוספת עד כמה דיפלומטים ישראלים נמצאים בקו החזית של המערכה שמנהלת מדינת ישראל בכל העולם".

אתמול חל יום השנה הרביעי לחיסולו של קצין המבצעים של החיזבאללה עימאד מורנייה. חיזבאללה הטיל אז את האחריות לחיסול על ישראל, ומנסה מאז לבצע פיגועי נקמה נגד נציגויות ישראליות בחו"ל.

הפיגועים הללו הם חלק משרשרת אירועים המתרחשת במקומות שונים בעולם בשנים האחרונות. לפני מספר שבועות הודיעה אזרבייג'אן על מעצר חוליית מחבלים שתכננה לרצוח שליחי חב"ד במדינה. העיתונות האזרית דיווחה כי גם שגריר ישראל בבאקו, מיכאל לוטם, סומן על ידי אנשי החוליה כמטרה להתנקשות. בבאקו דווח גם כי שלושת אנשי החוליה צוידו על ידי שירות הביון האיראני בנשק ובחומרים נוספים, והאירוע היה אמור להיות תגובה איראנית לחיסול מדעני גרעיi בטהרן, אותו מייחסים שם למוסד הישראלי. קודם לכן, בנובמבר 2008, פרצו מחבלים לבית חב"ד במומבאיי שבהודו ורצחו שישה מבאי המקום. תשעה מתוך עשרת המחבלים חוסלו על ידי כוחות הביטחון המקומיים. ביוני 2011, כחודש אחרי חיסול אוסאמה בן לאדן, חוסל מתכנן הפיגוע, איש אל-קאעידה מוחמד אליאס קשמירי, בתקיפה אווירית בפקיסטן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן