Skip to content

עיריית ת"א תובעת מאיציק זוהר כ-200,000 ₪ עבור דוחות חנייה

איציק זוהר נדרש לשלם לעיריית ת"א כ-200 אלף ש"ח. בתביעה נכתב כי השחקן ביצע את עבירות החנייה ב-14 רכבים שונים וכי היא נאלצה לשכור חברות חקירה פרטיות שיאתרו את כתובתו, מאחר שמרבית דרישות התשלום שנשלחו אליו, חזרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איציק זוהר נדרש לשלם לעיריית ת"א כ-200 אלף ש"ח. בתביעה נכתב כי השחקן ביצע את עבירות החנייה ב-14 רכבים שונים וכי היא נאלצה לשכור חברות חקירה פרטיות שיאתרו את כתובתו, מאחר שמרבית דרישות התשלום שנשלחו אליו, חזרו

מאת כתבי מגפון

עיריית ת"א תובעת מפרשן הכדורגל ושחקן העבר איציק זוהר קרוב ל-200 אלף ₪ בגין 429 דוחות חנייה שלא שולמו. הדוחות נרשמו לזוהר בין השנים 2003-2010. מהבתיעה, שהוגשה באמצעות משרד עוה"ד שרקון, בן-עמי, רוזנבוים, אשר ושות', המייצג את עיריית ת"א, עולה כי זוהר ביצע את העבירות באמצעות 14 רכבים שונים אשר רק 4 מהם היו רשומים על שמו. עשרה רכבים אחרים היו בבעלות חברות השכרה שונות או של אנשים פרטיים אחרים.

לטענת עיריית ת"א במהלך השנים כמעט ולא היה ניתן לאתר את זוהר, אשר החליף כתובות, אולם למרות זאת נשלחו אליו הודעות תשלום קנס בדואר רשום החל משנת 2003 ועד 2010. רובן המכריע של ההודעות חזרו בדואר בציון: "לא נדרש" "העתיק מגוריו" או "מען בלתי ידוע". כל ניסיונות העיריה לבצע פעולות גביה נגד זוהר, כגון: עיקול מטלטלין, עיקול חשבונות בנק, עיקול רכב, לא צלחו, בין היתר, מאחר שלא ניתן היה לאתר אותו ומאחר שלא קיימים נכסים וכספים על שמו. בנוסף, טוענת העיריה, בחשבונותו הבנק של זוהר לא הייתה קיימת יתרת זכות. העיריה טוענת כי אין התיישנות על הדוחות, מהסיבה שלא חלפו 3 שנים בין פעולת הגביה השונות אשר ביצעה. 

מהתביעה עולה, כי בחודש מאי 2007, ככל הנראה בעקבות נקיטת הליך גביה כנגד זוהר, הוא הגיע אל משרדי העיריה ומסר 12 צ'קים לתשלום חלק מהחוב שהיה אז "אולם הצ'קים שנתן חזרו כיוון שהיו ללא כיסוי", נטען בתביעה.  העיריה טוענת כאמור, כי כל ניסיונות הגביה שלנ העלו חרס, בין היתר מאחר שלא ניתן היה לאתר את זוהר והעיריה נאלצה לשכור את שירותיהם של חברות חקירות פרטיות כדי לאתר אותו. ביום 8.3.10, אכן אותר זוהר על ידי חברת חקירות בכתובת ברחוב ש"י עגנון 26 בתל אביב ובוצע עיקול בביתו. אולם כאשר ניסתה העיריה לבצע עיקול נוסף, היא נתקלה בהתנגדות וסירבו לפתוח את הדלת.

עורכי הדין טוענים כי בטרם הגשת התביעה ניסתה העיריה להמציא לזוהר מכתב התראה אל כתובתו הרשומה במשרד הפנים (רח' משה פרלוק 12 בתל אביב), אך זוהר שוב לא אותר בכתובת זו. רק לאחר ביצוע חקירה נוספת ע"י חברת חקירות פרטית מטעם העיריה, אותרה כתובתו החדשה של זוהר ברחוב אורי צבי גרינברג בתל אביב, ונשלח אליו מכתב התראה נוסף, אולם גם מכתב זה חזר בציון "לא נדרש".

"הנה כי כן, חרף כל מאמציה של התובעת באיתור הנתבע וניסיונותיה כי הנתבע יסדיר את חובו, הנתבע המשיך בהתנהלותו ולא נדרש לקחת את מכתב ההתראה מהדואר. לאור האמור, ולאור התנהלות הנתבע, ומאחר שכל ניסיונותיה של התובעת לגביית החוב העלו חרס, לא נותרה בידי התובעת ברירה, אלא להגיש את התובענה דנן", נאמר בכתב התביעה.. 

העבירות אותן ביצע זוהר, לטענת העיריה, מוגרות כ"עבירות חמורות". כך למשל, מרבית הדוחות ניתנו עקב חנייה על המדרכה, חניה בתחנת אוטובוס, במקום בו קיים תמרור "אין עצירה", חניה בתוך צומת, חניה במקום להורדת נוסעים, חניה כפולה וכו'. "הנתבע עושה דין לעצמו, כאשר הוא חונה היכן שחפץ, תוך פגיעה בסדר הציבורי, העולה אף כדי סכנת הציבור, תוך זלזול בחוק ובציבור", נכתב בתביעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן