Skip to content

זינוק של 55% בעלייה מאז תחילת השנה, בעיקר מצרפת ואוקראינה

חמשת החודשים הראשונים של שנת 2014 עלו למדינת ישראל כ-2250 איש מצרפת לעומת כ-580 איש בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול דרמטי של 289%. זינוק דרמטי חל גם במספר העולים מאוקראינה עם הגעתם של כ-1,590 איש בחודשים ינואר עד מאי השנה, לעומת 684 שהגיעו בחמשת החודשים של 2013 - גידול של 132%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז ראשית השנה חל גידול של 55% במספר העולים מרחבי תבל, בעיקר הודות לזינוק הדרמטי בעליה מצרפת ומאוקראינה. כך גילה היום יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי, בכנס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית.

שרנסקי הוסיף כי על פי הערכות הסוכנות היהודית מספר העולים מצרפת צפוי לעמוד על כ-5000 איש עד סוף שנת 2014. זהו אחוז אחד מכלל הקהילה היהודית בצרפת המונה כחצי מיליון איש וזאת הפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שקהילה שחיה בעולם החופשי (מדינות המערב) שולחת שיעור כה גבוה מבניה ומבנותיה לישראל.

שרנסקי: אחוז אחד מיהודי צרפת יעלה עד סוף השנה (צילום: ליאור דסקל)
שרנסקי: אחוז אחד מיהודי צרפת יעלה עד סוף השנה (צילום: ליאור דסקל)

"העובדה שישראל הפכה להיות היעד המועדף ביותר לצעירים היהודים שעוזבים את צרפת היא עדות להצלחת הסוכנות היהודית ושותפיה בחיבורם לישראל", אמר שרנסקי וציין כי חל גידול משמעותי גם במספר הצעירים המשתתפים בתוכניות חווייתיות בישראל.

על פי נתוני הסוכנות היהודית, כ- 7900 איש הגיעו ארצה מתחילת השנה (ינואר עד מאי 2014) מרחבי תבל בהשוואה ל- 5092 בתקופה המקבילה בשנת 2013. נתון זה אינו כולל את מספר העולים מאתיופיה שקצב עלייתם נקבע על ידי הממשלה ואשר מספרם עמד השנה (ינואר עד מאי 2014) על 143 איש לעומת 713 בתקופה המקבילה אשתקד בשל סיום מבצע כנפי יונה.

עוד עולה מנתוני הסוכנות היהודית כי בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2014 עלו למדינת ישראל כ-2250 איש מצרפת לעומת כ- 580 איש בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול דרמטי של 289%. זינוק דרמטי חל גם במספר העולים מאוקראינה עם הגעתם של כ- 1590 איש בחודשים ינואר עד מאי 2014, לעומת 684 שהגיעו בחמשת החודשים של 2013, גידול של 132%.

כינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית נערך השבוע בירושלים (22 ביוני – 24 ביוני) בסימן השותפות האסטרטגית בין ישראל ליהודי התפוצות בהשתתפות מאות נציגי קהילות וארגונים יהודיים מרחבי העולם ומישראל. במהלך שלושת ימי הכינוס (22.06 – 24.06) יוקדשו הדיונים ליוזמות שמובילה הסוכנות היהודית ביחד עם הממשלה והקהילות היהודיות להבטחת המשכיות העם היהודי ולחיזוק הקשר של צעירי התפוצות עם ישראל. בנוסף, יוצגו דיווחים על הזינוק בעלייה מצרפת ומאוקראינה והרחבת פעילות הסוכנות היהודית באזורים אלו ובמדינות נוספות בעולם. נציגי הקהילות ידונו גם במאבק באנטישמיות הגואה, במאמצי ההסברה למען ישראל ובפעילות לחיזוק החברה הישראלית. כמו כן יתקיימו במשכן הכנסת מפגשים אישיים בין נציגי חבר הנאמנים לחברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית.

הבוקר (22.6) אישרה הממשלה שתי הצעות החלטה, ובראשן – הקמתו של פרויקט לאומי לעידוד העלייה ארצה. במסגרת היוזמה, שהוצגה בפני הממשלה על ידי שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר, ונערכה בשיתוף משרד רה"מ, יאחד המשרד תחת קורת גג אחת את המוסדות הלאומיים, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית, אשר יפעלו במסגרת חברה לתועלת הציבור (חל"צ), שתהיה אחראית לנושא עידוד העלייה לישראל ותרכז את מאמץ המוסדות הלאומיים בנושא. הפעולות יבוצעו בכפוף להסכמת וועדת היגוי משותפת בראשות מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, עודד פורר.

תקציב הפרויקט עומד על 60 מיליון שקל לשנים 2014-2015, כאשר 30 מיליון שקל יופנו לפעילות משרד העלייה והקליטה ושלושים נוספים לטובת החברה לתועלת הציבור, וזאת לאחר סיכומים בין משרד העלייה והקליטה, משרד האוצר ומנכ"ל משרד רה"מ, הראל לוקר, כאשר המוסדות הלאומיים גם כן יעסקו בגיוס משאבים.

בתקופה האחרונה, האנטישמיות שבה ומרימה את ראשה ומסכנת את קיומן של קהילות יהודיות במדינות שונות בעולם, ובאירופה בפרט. מגמה זו קיבלה ביטוי בדמות התחזקות מפלגות הימין הקיצוני בבחירות שהתקיימו בחודש שעבר לפרלמנט האיחוד האירופי.

לנוכח התגברות מקרי האנטישמיות באירופה וערעור ביטחונם של היהודים החיים שם הוחלט לבנות תכניות עידוד עלייה, מותאמות לפי כל מדינה ומדינה, וזאת בהמשך למנדט שניתן למשרד העלייה והקליטה להיות הרגולטור בכל הקשור לנושא עידוד העלייה לישראל עם שינוי שמו בחודש אוקטובר האחרון.

תכנית "צרפת תחילה" לעידוד העלייה מצרפת, אשר הוצגה בכנסת בחודש מרץ, כבר הביאה למספרי שיא בעלייה מצרפת – קפיצה של 192% במספר העולים לעומת השנה שעברה. במסגרת הקמת החברה החדשה, וכצעד ראשון, יגבש משרד העלייה והקליטה תכנית חדשה לעידוד העלייה ממדינות אירופה, כולל אוקראינה, ממנה חלה קפיצה במספר העולים של למעלה מפי שתיים – 1541 עולים השנה לעומת 697 עולים בתקופה המקבילה אשתקד.

שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר: "כבר השנה יש קפיצה במספר העולים שמגיעים לישראל, 18% יותר מהשנה שעברה. על מדינת ישראל שהיא מדינת עלייה, להיות ערוכה לקלוט את העולים מכל העולם, בטח כאשר אנו מדברים על התגברות האנטישמיות בלא מעט מוקדים. השקת הפרויקט  בעת הזו מאותתת לכל העולם בדבר מקומה של ישראל עבור יהודי העולם, ומחויבותה של ממשלת ישראל לנושא עידוד העלייה והקליטה של העולים בארץ, על החלטת הממשלה להיות המגדלור שמסמן ליהודי העולים את הדרך לבית הלאומי שלהם. המשרד ימשיך להוביל את המאמצים להגביר את העלייה לארץ, ולחזק את חוסנה של מדינת ישראל, ביתם של היהודים באשר הם".

1 Comment

  1. ניר
    24 ביוני 2014 @ 18:26

    אותי מענינת העליה מצרפת אז כנראה זה נכון אם כל כך הרבה יהודים עולים מצרפת אז יש סיבה סתם אנשים לא עוזבים סיר בשר בקשר לעליה מאוקרינה זו עליה של אנשים אשר בגלל המצב עוזבים את אוקרינה אחר כך כשהמצב ירגע רובם הגדול חוזר כבר חיים שם כאלה שעלו [דרכון ישראלי פותח הרבה שערים בעולם לעומת דרכון אוקראיני]לארץ וחזרו הביתה לאוקראינה רובם אין להם שום זיקה לישראל והאמת גם לא ליהדות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן