Skip to content

חברת אבוט רוכשת את וורופארם הרוסית

חברת אבוט תרכוש את גרדן הילס (Garden Hills), חברת ההחזקות המחזיקה בשליטה בוורופאם, יצרנית התרופות מובילה ברוסיה, בסכום מקסימלי של 495 מיליון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת אבוט, הודיעה הלילה על הסכם סופי לרכישת וורופארם (Veropharm), יצרנית תרופות רוסית מובילה. וורופארם הינה בין יצרניות התרופות הגדולות ברוסיה. לחברה שלושה מתקני ייצור בערים פוקרוב (Pokrov), וורונז' (Voronezh), ובלוגורוד (Belgorod). תמהיל המוצרים של החברה כולל יותר מ-100 מוצרים פרמצבטיים. וורופארם מעסיקה יותר מ-2,000 עובדים.

ההסכם

לפי תנאי ההסכם, חברת אבוט תרכוש את גרדן הילס (Garden Hills), חברת ההחזקות המחזיקה בשליטה בוורופאם, עבור סכום שינוע בין 13.6 ל-17 מיליארד רובל (שהם כ-395 עד 495 מיליון דולר), בהתאם לבעלות על מניות וורופארם בעת סגירת העיסקה. כרגע מחזיקה גרדן הילס ביותר מ-80% מוורופארם אבל היא צפויה להחזיק ביותר מ-95% עד לביצוע העיסקה. בהתאם להסכם, אבוט תקבל על עצמה חוב בסך 4.7 מיליארד רובל נטו (כ-136 מיליון דולר). העיסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי. בכוונתה של אבוט לממן את הרכישה במזומן.

הגדלת מכירות

אבוט מצפה שהרכישה תגדיל ב-2015 את מכירותיה בכ-150 מיליון דולר. באמצעות רכישה זו תרחיב אבוט את סל מוצריה בתחומים בהם היא פועלת כיום; טיפול תרופתי בנשים, מערכת העצבים, הלב-וכלי דם וגסטרואנטרולוגיה וכן תרחיב את ההיצע שלה לתחום האונקולוגיה.

הרכישה הנוכחית מצטרפת לרכישה נוספת של אבוט בחודש שעבר, עת הודיעה על רכישת CFR מצ'ילה, אחת מחברות התרופות הגדולות ביותר באמריקה הלטינית.

אבוט פועלת ברוסיה מזה כארבעים שנה והשלמת העסקה תאפשר לאבוט נוכחות יצרנית ברוסיה, באמצעות רכישת בעלות על מתקני הייצור הקיימים של וורופאם, כמו-גם מתקן ייצור חדשני של וורופארם הנמצא כרגע בבנייה. אבוט מתכוונת לנצל את הניסיון שלה בתחום הייצור כדי להרחיב את יכולותיה של וורופארם ולשפר את התשתית הקיימת.

אבוט

אבוט (Abbott) היא חברה גלובלית, העוסקת במגוון תחומים בענף הבריאות. חברת האם ממוקמת בפרבריה הצפוניים של שיקגו, אילינוי, שבארצות הברית. פעילותה מוקדשת לגילוי, פיתוח, ייצור ושיווק של תרופות ומוצרים רפואיים, לרבות מוצרי תזונה מכשור רפואי ואבחנתי. החברה מעסיקה כ- 69,000 עובדים ומשווקת את מוצריה ביותר מ-150 מדינות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן