Skip to content

סופית: יום הבחירות לרשויות המקומיות יהיה יום שבתון

כך אישרה אמש הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. יו"ר ועדת הפנים מירי רגב (הליכוד ביתנו): "אנחנו מביאים בשורה לאזרחי המדינה. חובתנו ככנסת לאפשר לאזרחים לבחור את נציגי הציבור שלהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סופית: יום הבחירות לרשויות המקומיות יהיה יום שבתון, ממש כמו יום הבחירות לכנסת. זאת, לאחר שמליאת הכנסת אישרה אמש, בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הקובעת את יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות כיום שבתון.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במטרה להעלות את אחוז ההצבעה ולהקל על תושבי הרשויות המקומיות לקחת חלק בהליך הדמוקרטי ולממש את זכותם לבחור בבחירות לרשויות המקומיות, מוצע לקבוע את יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות כיום שבתון. קביעת יום הבחירות כאמור כשבתון נדרשת גם בכדי לתת מענה לצורך להציב חלק בלתי מבוטל של הקלפיות בבתי ספר, לשם ניהול מערך הבחירות. בלא קביעה כאמור, מתעורר מחדש, בכל מערכת בחירות לרשויות המקומיות, הקושי המובנה בפעולת מערך הקלפיות האמור בבתי הספר, על רקע פעולתם של מוסדות החינוך ביום הבחירות."

יו"ר ועדת הפנים מירי רגב (הליכוד ביתנו): "אנחנו מביאים בשורה לאזרחי המדינה. חובתנו ככנסת לאפשר לאזרחי המדינה לבחור את נציגי הציבור שלהם."

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הגיש הסתייגויות להצעה ואמר: יום שבתון בבחירות המקומיות זה לא אותו דבר כמו הבחירות לכנסת. הבחירות לא מתקיימות באותו יום בכל הארץ ומה יהיה אז? מה קרה שהפעם צריך לשנות? המציאות היא שלמרות יום השבתון בבחירות הכליליות, אחוז ההצבעה רק הולך ויורד. מדובר על כמה מליארדים של שקלים למשק הישראלי ולמעבידים, וכל זה מבלי שהוכחה התועלת. לא רק שלא בטח שזה מועיל יכול להיות שזה יצמצם את מספר המצביעים ואנשים ינצלו את היום הזה לדברים אחרים.

שר הפנים גדעון סער (הליכוד ביתנו): המהלך הוא מהלך מאוד חשוב לשלטון המקומי ולדמוקרטיה הישראלית. יש בעיה שאי אפשר לומר שהיא תיפטר רק באמצעות החקיקה הזו, אבל החקיקה הזו נכונה ומעמידה את הבחירות המקומיות באותה רמת חשיבות של הבחירות לכנסת. חשוב לתת את התנאים הטובים ביותר לאזרחי המדינה להצביע בבחירות המוניציפליות. זה בסך הכל פעם בחמש שנים. חוקים שבאים לתקן דיני בחירות, רצוי להעביר אותם כמה שיותר רחוק ממועד הבחירות וכך עשינו.

40 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן