Skip to content

מאז אושר חוק השוויון בנטל – התגייס רק חרדי אחד לצה"ל

מתוך כ-3,000 תלמידי ישיבות שזומנו להגיע לבקו"ם, הגיעו רק כ-1,130 תלמידים – כ-40 אחוז בלבד. מתוכם רק אחד נענה להצעה להתגייס לצה"ל ו-15 נענו להצעה להתגייס לשירות אזרחי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז אושר החוק החדש ל"שוויון בנטל", לפני מספר חודשים, התגייס לצה"ל רק חרדי אחד (!) משכבת הגיל שבין 22 ל-28. כך עולה מנתונים שנמסרו היום לוועדת המעקב ליישום חוק השוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד. עוד נמסר כי גיוס החרדים למסלולי "השירות האזרחי" הופסק לחלוטין. הקפאת הגיוס מקורם בעובדה כי משרד הביטחון טרם העביר למנהלת את הנתונים הנחוצים לצורך ניסוח התקנות.

רק חרדי אחד התגייס (צילום: דן בר דוב)
רק חרדי אחד התגייס (צילום: דן בר דוב)

מן הנתונים שנמסרו לוועדה מתברר כי מאז אישור החוק החדש כ-60 אחוז מהחרדים, בשכבת הגיל של 22-28, שקיבלו זימון להגיע לבקו"ם – בחרו שלא להתייצב. זאת, למרות שבני קבוצה זו יכולים לקבל פטור משירות צבאי, למרות שמוצעת להם אפשרות להתגייס.

מתוך כ-3,000 תלמידי ישיבות שזומנו להגיע לבקו"ם, הגיעו רק כ-1,130 תלמידים – כ-40 אחוז בלבד. מתוכם רק אחד נענה להצעה להתגייס לצה"ל ו-15 נענו להצעה להתגייס לשירות אזרחי.

נציגי צה"ל הסבירו: "בחודשים האחרונים אנחנו מזהים האטה במספר החרדים שמתגייסים לצה"ל. ירידה זו מוסברת להבנתנו בשיח שהתפתח ברחוב החרדי לאור חקיקתו של החוק החדש", אמרו נציגי צה"ל.

גם בחזית השירות האזרחי אין נחת. על פי ראש המנהלת לשירות אזרחי, שר שלום ג'רבי, יעד הגיוס בשירות האזרחי לשנה זו, עד יולי, הוצב על 1,300 חרדים. בפועל הצליחה המנהלת לגייס עד היום 801 חרדים בלבד. המשמעות היא שהמנהלת לא תעמוד ביעדי הגיוס שהוגדרו בהחלטת הממשלה. ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) תקף את נציגי משרדי הממשלה בנושא ואמר כי "מדובר בזלזול מביש. לא יתכן שניסוח התקנות לוקח יותר מחודש". בהמשך הדיון הוחלט כי לנוכח הפערים ביעדי הגיוס ולאור העובדה שלא ניתן בשלב זה להמשיך לגייס, כל זמן שלא נוסחו התקנות הדרושות, הוועדה המליצה להוריד את יעדי הגיוס לשנה זו בשליש.

יו"ר הוועדה ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) טענה בדיון כי הקשיים מקורם בחבלי לידה לנוכח הזמן הקצר שעבר מאז אושר החוק. ח"כ שקד ביקשה לערוך בימים הקרובים דיון על התקנות שטרם אושרו וכן לקיים ביקור בבקו"ם ובלשכות התעסוקה של החרדים כדי ללמוד מקרוב את פעילות הגופים לנוכח אישור החוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן