Skip to content

"מי נתן לך רישיון": סדרה מצחיקה ומופרעת

לסבית, ערביה ובת עשירים מפונקת נפגשות על המסך של ערוץ 1 בסדרה קומית חדשה ומפתיעה לטובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הערוץ הראשון נעור לחיים חדשים. זה היה יכול להיות סימן טוב אילולא מדובר, כנראה, בנשימות אחרונות בתהליך של גסיסה. בין שקופית אחת, שבה מזהירים עובדי הערוץ כי גם אתכם ניתן לפטר, לבין אחרת, שבה הם מבכים את מר גורלם – הערוץ הראשון מעלה סדרות חדשות ושונות, ומוכיח כי יש בו יכולות שבאו לידי מימוש רק לעתים רחוקות, כולל היכולת לרדת לשוליים שבין המצחיק למטורף.

פמיניסטית למדי. חני נחמיאס ונירו לוי. צילום: יח"צ

"מי נתן לך רישיון" (יום ראשון 22.00) היא סדרה קומית בראש שונה ומופרע, בכיכובן של שלוש גיבורות, שהן בעצם אנטי-גיבורות: מורה לנהיגה לסבית, שאשתה בהריון; נהגת מונית ערביה, שכל רצונה הוא רק לנהוג במונית, כשבעצם היא לא ממש יודעת לנהוג; ובת עשירים מפונקת, שלא רוצה להתחתן עם בן זוגה העשיר וללדת לו ילדים, ופונה למסלול של יזמות בתחום של הסעות ילדים לחוגים – "חוג הסילון".

זוהי קומדיה שניתן ממש לצחוק בה וממנה, בניגוד לסדרות קומיות רבות מדי, שמצליחות להפיק מאתנו רק גיחוך מנומס. לקחת דמויות כחני נחמיאס, שמהלכת באמצע הקונצנזוס הישראלי ולהפוך אותה לסוג של גילת אנקורי ברמת אביב ג', זאת כבר גדולה בפני עצמה. דניאלה דורון, התסריטאית הראשית ויוצרת הסדרה, ממלאה בה גם תפקיד משני מעניין למדי: אמא שמקטרת על האימהות ועל תפקיד האם בחיי הילדים המודרניים, קרי, בעיקר משרתת ומסיעה לחוגים, בלי שיש לה חיים משלה.

הסדרה, למרות מסרים אנטי פמיניסטיים כביכול, שמתגלמים בנוסעת אנגלוסקסית, שהקימה את האגודה להעצמת נשים "מפטפטפות" (בוואריציה על פטפוט ופות) ושמה ללעג ולקלס את כל נושא העצמת הנשים, בכל זאת מתגלה כסדרה פמיניסטית למדי, כשבין גלי הצחוק עולות שאלות חברתיות מעניינות על תפקידן של נשים בחברה שלנו ועל מה שקורה להן כשהן סוטות מהתפקיד שאותו מצפים מהן למלא. מי נתן להן רישיון, מי?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן