Skip to content

שר החוץ ליברמן ייפגש עם מזכיר המדינה ג'ון קרי

הישג לישראל בזירה האירופית: 22 חברים מהאסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה, בהם נציגי בריטניה, פולין ונורווגיה פרסמו הודעה הקוראת ל״שחרורם המיידי של שלושת החטופים הישראלים", ופונה לכל הממשלות "לפעול למען מטרה זו״. ריבלין: נפגשתי עם אבו מאזן בעבר - ואפגש אתו גם בעתיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ייפגש מחר בפריז עם מזכיר המדינה של ארה״ב, ג׳ון קרי. לאחר מכן ייפגש השר ליברמן עם שר החוץ של צרפת, לורן פביוס. השר ליברמן צפוי לדון עימם במצב שנוצר בעקבות חטיפת הנערים והקמת ממשלת האחדות הפלסטינית ובהתפתחויות במזה״ת.

ייפגש עם מזכיר המדינה קרי. אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: שחר עזרן)
ייפגש עם מזכיר המדינה קרי. אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: שחר עזרן)

בימים האחרונים המשיך השר ליברמן בסבב שיחות עם שרי חוץ מרחבי העולם והודה להם על הגינויים שפירסמו בנוגע לחטיפת שלושת הנערים.

השר ליברמן שוחח עם שרי החוץ של איטליה, אוסטרליה, אוקראינה, ליטא וקפריסין ואמר להם כי עמדתם חשובה למאבק העולמי בטרור משום שהטרור האיסלאמי הקיצוני אינו מבחין בין מדינות המערב, ומטרתו בחטיפת הנערים בגוש עציון זהה למטרותיו בפיגועים שבוצעו בניו-יורק, לונדון, מדריד, בריסל ובמקומות נוספים.

השר ליברמן אמר בשיחות כי אין ולא יכול להיות כל צידוק לחטיפה אכזרית של נערים צעירים ועל כל אחד לצאת באופן ברור וחד-משמעי נגד אלו הפועלים בשיטות כאלה ונגד הארגונים שמגבים אותם.

בתוך כך, הישג לישראל בזירה האירופית: 22 חברים מהאסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה, בהם נציגי בריטניה, פולין ונורווגיה פרסמו הודעה הקוראת ל״שחרורם המיידי של שלושת החטופים הישראלים", ופונה לכל הממשלות "לפעול למען מטרה זו״.

חברי הכנסת רונן הופמן (יש עתיד) ונחמן שי (העבודה) עם מזכ"ל מועצת אירופה, ת'ורביורן ג'אגלנד, שנבחר אמש לכהונה נוספת
חברי הכנסת רונן הופמן (יש עתיד) ונחמן שי (העבודה) עם מזכ"ל מועצת אירופה, ת'ורביורן ג'אגלנד, שנבחר אמש לכהונה נוספת

ביוזמתו של חבר האסיפה מבריטניה, ג׳יימס קליפסון, העומד בראש אגודת הידידות בין האסיפה לבין ישראל, נאספו במהירות חתימות רבות בתביעה נמרצת לשחרור שלושת החטופים, וזאת "מתוך הערכה מבוססת כי ארגון החמאס מעורב בחטיפה ולאחר הצהרתו של הנשיא אבו מאזן, כי היא מכוונת להרוס את הרשות הפלשתינית ופוגעת בתהליך השלום".

במהלך היום צפויה גם הוועדה הפוליטית של האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה לקבל החלטה ברוח דומה. חברי הכנסת רונן הופמן ונחמן שי הנמצאים בשטרסבורג, מקום מושבה של האסיפה ומרכזים פעילות זו, אמרו: ״מבחינתנו זוהי היום עדיפות עליונה. אנו אומרים לחברי הפרלמנט המתכנסים פה כי  ערכי היסוד של המועצה, זכויות האדם והגנה על זכויות הילד, עומדות עתה למבחן".

האסיפה הפרלמנטרית מורכבת מנציגי הפרלמנטים באירופה, ויחד עם ועדת שרי החוץ של מדינות אלה היא מרכיבה את מועצת אירופה. מטרותיה: הגנה על זכויות אדם, הדמוקרטיה הפלורליסטית ושלטון החוק. חברות בה רק מדינות בהן מכהנות ממשלות דמוקרטיות. לכנסת ולבתי הנבחרים של קנדה ומקסיקו מעמד משקיף באסיפה הפרלמנטרית.

הנשיא הנבחר, ראובן (רובי) ריבלין שיבח היום את ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן), על הדברים שאמר בכנס הליגה הערבית בסעודיה, ואמר כי נפגש עמו בעבר – וייפגש אתו גם בעתיד.

ייפגש עם אבו מאזן. ראובן (רובי) ריבלין. (צילום: אריאל איתן/לע"מ)
ייפגש עם אבו מאזן. ראובן (רובי) ריבלין. (צילום: אריאל איתן/לע"מ)

ריבלין נאם במושב הנעילה של הכנס לעיתונות יהודית עולמית, שהתקיים במלון רמאדה בירושלים. בפתח דבריו התייחס הנשיא הנבחר לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר: "שמעתי בקשב רב, את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, שקרא בצורה ברורה  לחוטפים: 'החזירו את הנערים'. אני רואה בדבריו של מחמוד עבאס הזדמנות לבניית יחסי אמון בין הצדדים". עוד הוסיף ריבלין על יחסיו עם אבו מאזן: "עם היבחרי לתפקיד נשיא המדינה, קיבלתי איגרת ברכה מראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס. נפגשתי איתו בעבר במספר הזדמנויות ואפגוש אותו גם בעתיד. שנינו מבינים שהידברות ישירה היא תנאי לכך שהמזרח התיכון שלנו יהיה מקום של חיים. מקום שיש בו לא רק עבר, אלא גם עתיד".

 הנשיא הנבחר ריבלין התייחס לביקורו בבית משפחת קראקרה ולביקורו בישיבת מקור-חיים, נוכח אירועי הימים האחרונים: "זהו מסע בין יהודים לערבים, בין אזרחי ותושבי הארץ הזאת, השותפים לגורל, לכאב ולתקווה".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הציגה היום, במליאת הכנסת, שאילתא בנוגע לנסיבות שהובילו את שר החוץ, להכריז על רוברט סרי, שליח האו"ם למזרח התיכון, כפרסונה נון גרטה.

 סגן שר החוץ, צחי הנגבי, שענה בשמו של שר החוץ, אמר כי ההחלטה אינה נובעת ממידע מודיעיני, אלא מהתבטאותיו הפומביות ופעילותו של סרי. "מר סרי אכן נתן ביטוי פומבי לדעותיו בהודעות שהוא מפרסם חדשות לבקרים שכוללות ביקורת לא הוגנת כלפי מדינת ישראל", אמר סגן שר החוץ. "מעשיו והצהרותיו של מר סרי מציבים סימן שאלה מעל שיקול דעתו, חובתו לאיזון, והוגנות כלפי כל הצדדים לסכסוך ונאמנותו למדיניות שולחיו – כזכור, האו"ם".

סגן שר החוץ, הנגבי, האשים כי סרי מנסה לחזק את החמאס בעזה באמצעות העברת כספים מקטאר עבור חברי ארגון הטרור. לדבריו, אין מדובר במידע מודיעיני, אלא בפעילות גלויה. ואולם, למרות שמשרד החוץ העביר אזהרות לסרי, הוא התעלם מהן. לכן, ישראל לא תוכל להמשיך ולקבל התנהגות מעין זו. ולאחר מגעים עם הממונים על סרי, תתקבל החלטה.

 בתשובה אמרה ח"כ גלאון: "משרד החוץ נוקט בשיטה שמי שמותח ביקורת על מדיניות ממשלת ישראל מיועד להיות פרסונה נון גרטה. מהלך זה הוא רק ביטוי נוסף למדיניותו האטומה של ליברמן להשתיק כל ביקורת כלפי ישראל, ושהשלכותיה הן גינוי ובידוד בינלאומי.

 "אני מזכירה לשר החוץ כי בישראל, כמו בכל בעולם המערבי ישנו חופש ביטוי, ואף אם דעותיו של שליח האו"ם אינן ערבות לאוזנו, לא ניתן לשלול ממנו את הזכות להשמיען", אמרה גלאון. "אם לשר החוץ יש השגות על התנהלותו של שליח האו"ם, שישטח אותן בפני סרי והממונים עליו באו"ם לפני שהוא נוקט במהלך קיצוני של גירוש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן