Skip to content

ועדת גרמן פרסמה את המלצותיה. סוף לשר"פ בבתיה"ח הציבוריים

שרת הבריאות יעל גרמן: "הציבור ישלם פחות, יחכה פחות, ויקבל יותר". חברי הוועדה החליטו לא להכניס שירותי רפואה פרטיים לבתי החולים הציבוריים. מיליארד שקל יוקצו לקיצור תורים ולתגבור מערך האשפוז בשעות אחר הצהריים על ידי רופאים מומחים. האזרח יוכל לבחור בין בתי חולים אבל לא בין רופאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המלצות ועדת גרמן פורסמו היום (רביעי) לאחר שנה של עבודה אינטנסיבית, במהלכה שמעה הוועדה עשרות עדויות של גורמים שונים בתוך המערכת ומחוצה לה ודנה בסוגיות המרכזיות במערכת הבריאות. לדברי השרה יעל גרמן: "הציבור ישלם פחות, יחכה פחות ויקבל יותר".

הציבור ישלם פחות. גרמן (צילום: הכנסת)
הציבור יחכה פחות. גרמן (צילום: הכנסת)

על פי הודעת משרד הבריאות, ההמלצות כוללות שורה של צעדים שמציבים את האזרח במרכז ומחזקים את מערכת הרפואה הציבורית:

  • תוספת מקורות משמעותית לקופות החולים בהווה ובעתיד – תשפר את איכות וזמינות השירותים הרפואיים הניתנים לאזרחי ישראל. התוספת תהיה משמעותית וחלקה יתווסף לבסיס התקציב כך שתתאפשר יכולת תכנון טובה יותר לקופות החולים לטווח הארוך.
  • מיליארד שקל (700 מיליון שקל מתוכם לבסיס התקציב) לסעיפים הבאים: קיצור תורים במערכת הציבורית – המדינה תשקיע משאבים ניכרים בבתי החולים ביישום תכנית לאומית לקיצור משכי ההמתנה לניתוחים ושיפור השירות בחדרי המיון. במסגרת התכנית, הציבור ידע מהם זמני ההמתנה במערכת האשפוז ויוכל לקבל החלטה מושכלת היכן לקבל את השירות.רופאים מומחים יתגברו את מערכי האשפוז בשעות אחה"צ לטובת החולה הישראלי.
  • יצירת מודל חדש לביטוחי הבריאות הפרטיים – האזרח יוכל להשוות בין הביטוחים בפשטות וידע בעבור מה הוא משלם. מודל זה יאפשר לאזרח  להתנהל כצרכן נבון בשוק מורכב זה. המודל החדש יכול להוזיל את עלויות הביטוחים הפרטיים לאזרח.
  • הסדרת התיירות הרפואית בבתי החולים – הקפדה יתרה על זכויות אזרחי ישראל ושמירה על זמינות מתן השירותים הרפואיים. התיירות הרפואית תופעל לטובת האזרח הישראלי.
  • הרחבת הסדרי הבחירה לקבלת שירותים רפואיים במערך האשפוז – האזרח יוכל לבחור את ספק השירות מבין מספר חלופות שיוצעו לו. בד בבד יוגבר התיאום בין קופות החולים ובתי החולים למתן מענה רפואי מיטבי בקהילה ובאשפוז.
  • הקמת רשות אשפוז ממשלתית אשר תנהל את בתי החולים הכלליים הממשלתיים ותחזק את משרד הבריאות כרגולטור של המערכת.
  • לא תותר הרחבת השר"פ לבתי החולים הציבוריים – מערכת האשפוז תתוקצב ממקורות ציבוריים.

שרת הבריאות מברכת על המלצות הוועדה ותפעל במלוא המרץ לחיזוק הרפואה הציבורית בישראל ולהצבת האזרח במרכז.

בעקבות פרסום ההמלצות מסר ח"כ אילן גילאון (מרצ), יו"ר השדולה לשוויון בבריאות בכנסת: "אני מברך על החלטות ועדת גרמן, ואברך שבעתיים כאשר אראה את היישום. אני שמח ששרת הבריאות הייתה קשובה לרחשי הציבור, לחברי הכנסת ולשדולת הבריאות. ביטול השר"פ בבתי-החולים הציבוריים הוא צעד בכיוון הנכון, מאחר שכל עירוב בין המערכת הפרטית לציבורית מסתיים בשחיתות ובקיפוח חולים. עדכון הסל בהתאם לשינויים הדמוגרפיים אף הוא צעד הכרחי בדרך למימוש חוק בריאות ממלכתי. עתה יש לפעול להגדלת תקציב משרד הבריאות לשם מימוש ההמלצות. 'וכל הכבוד לשרה'".

ח"כ שלי יחימוביץ' מברכת את חברי ועדת גרמן על כך "שעמדו בלחצים הכבדים שהופעלו עליהם, לא נכנעו לשרה והצילו את מערכת הבריאות מהחלטה שדגל שחור מתנוסס מעליה. הכנסת השר"פ היתה עלולה להיות חלום בלהות מוסרי וריסוק כל שריד לרפואה ציבורית מערבית מודרנית". יחימוביץ אמרה עוד: "הפעם ראויה לציון גם עבודתם היסודית של כמה עיתונאים מיומנים ומקצועיים אשר מנעו בעבודה עיתונאית מאומצת זריית חול ונצחון של בעלי אינטרסים כספיים. כעת יש להפסיק לייבש את מערכת הבריאות ולהתעלל בה ולמנוע את הקיצוץ האכזרי שמתכנן שר האוצר".

1 Comment

  1. ניר
    26 ביוני 2014 @ 18:26

    כל ההמלצות לא שוות את הניר הציבור ישלם פחות זו בדיחה הציבור תמיד ישלם יותר הגרעונות תמיד יתפחו אז מי ישלם אותם אם לא כיס ימין אז כיס שמאל הינו כבר בועדות כאלה הזקנה תמשיך בחורף לשכב במסדרון " תירות המרפא" תהיה והיתה תמיד על חשבון החולה הישראלי כי הרופאים כמו כל אדם הם גרידי אוהבים כסף כבר ראינו בטלוזיה איך מראים לנו שהרופא רוצה כסף נקי [ במצלמה נסתרת] על טיפול של חולה מרוסיה גם שיש לך ביטוח משלים מחירי התרופות תמיד עולים בזמנו רצו שהרופאים יחתימו כרטיס הם התנגדו מענין למה כי הם רוב הזמן [לא כולם] מטפלים בקליניקות הפרטיות שלהם או עובדים בבתי חולים פרטים מהצד בקיצור מה שהיה הוא שיהיה אין חדש תחת השמש אמר את זה אדם חכם באדם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן