Skip to content

כ-2 מיליון שקל פיצוי לנפגעת התעללות מינית בידי אביה החורג

פסק דין פורץ דרך ניתן היום על ידי שופט המחוזי בחיפה. זהו סכום הפיצוי הגבוה ביותר שניתן בישראל בגין תביעה אזרחית של מתלוננת שנפגעה מהתעללות. הנאשם מרצה עתה מאסר על מעשיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קרוב ל-2 מיליון שקלים פיצוי כספי, כולל שכר טרחת עורך דין והוצאות נוספות, ישלם גבר שתקף מינית את בתה של זוגתו מאז היותה בת שש. כך פסק היום (חמישי) שופט בית משפט המחוזי בחיפה, רון סוקול. בגזר דין בו נקבע סכום הפיצוי הגבוה ביותר שניתן עד כה בישראל לקורבנות תקיפה מינית והוא מהווה פריצת דרך לגבי סכום הפיצויים לקורבנות תקיפה מינית.

השופט קבע, כי עבור הנזק הנפשי (נזק לא ממוני) והסבל שנגרם לצעירה, כיום בת 26, ישלם לה אביה החורג 700 אלף שקלים. האב מרצה עתה 12 שנות מאסר. על הפסדי השתכרות של הצעירה הסובלת מדיכאונות, התפרצויות זעם ועוד ישלם האב החורג 637,370 שקל. כפיצוי על הוצאותיה הרפאיות עד כה ובעתיד פסק השופט כי האב ישלם 160 אלף שקל ועל הוצאות נסיעה שנגרמו לה ויגרמו לה בעתיד עוד 20 אלף אלף. סך הכול נפסק כי על הנאשם לשלם לצעירה 1.517,370 שקל. על כל אלו ישלם האנס שכר טרחת עורכי דין בגובה של 20% מהסך הכולל שנפסק ועוד תשלום לעד מומחה בסך 3,830 שקל.

פעלנו ועבדנו ברגישות רבה עו"ד מיטל עזרן
פעלנו ועבדנו ברגישות רבה עו"ד מיטל עזרן

פסק הדין ניתן בעקבות תביעתה האזרחית של הצעירה נגד בן הזוג לשעבר של אמה אשר במשך שנים ארוכות ביצע בה שורה של עבירות מין קשות מאז היותה בת שש. הצעירה, באמצעות עורכי הדין מיטל עזרן וגיא סיוון מחיפה, נאלצה להמתין תקופה ארוכה להכרעת הדין הזו כי האיש ערער לבית המשפט העליון נגד הרשעתו במחוזי ובית המשפט לא יכול היה לדון בתביעה עד שהתקבל פסק דין חלוט. כעת, לאחר שערעורו נדחה, הכריע בית המשפט בתביעה והביא לסיום פרשת התביעה שגרמה סבל רב לצעירה במשך עשרות שנים.

לא מצפים לגבות את כל הסך, אבל ישתדלו לגבות כספים לטובת הצעירה - עו"ד גיא סיוון
לא מצפים לגבות את כל הסך, אבל ישתדלו לגבות כספים לטובת הצעירה - עו"ד גיא סיוון

מפסק הדין והכרעת הדין בערעור לבית המשפט העליון עולה סיפור מזעזע של גבר תושב הצפון שעבר לחיות עם גיסתו לאחר שהתגרשה מבעלה, והחל לפגוע מינית בילדה מאז מלאו לה ארבע. בית המשפט המחוזי זיכה אותו מתקיפה מינית עד גיל שש מחמת הספק וציין שלא מדובר בכך שהוא אינו מאמין למתלוננת, אלא שאינו רוצה להחזירה לטראומות אלו.

בית המשפט הסתפק במסכת העובדות שהעלתה הנערה מאז היותה בת שש ועד שהאב החורג ואמה נפרדו. בעדותה סיפרה על מקרים שונים בהם נהג להתעלל בה מינית. עורכי הדין סיוון ואזרן הגיבו לפסק הדין ואמרו כי "מדובר בתיק קשה ומורכב מבחינת הנאנסת, שהטיפול בו על ידי משרדנו לא רק עניין מקצועי אלא נדרש טיפול ברגישות ובמתינות ואורך רוח. לטעמנו, יצירת הרתעה אזרחית בפסיקת סכומים גבוהים במקרים כגון המקרה הנדון, מצטרפת להרתעה הפלילית ותשפיע אף יותר".

"אין כל ספק בדבר שפלות מעשיו של הנתבע וחומרתם", כתב השופט רון סוקול בפסק הדין. הוא הסביר כי סכום הפיצוי הגבוה שפסק לזכות הצעירה בגין הנזק הלא ממוני "יכול להכיל בתוכו גם את הבעת הסלידה ממעשי הנתבע וביטוי לחומרה הרבה של מעשיו".

עורכת הדין מיטל עזרן סיפרה כי הצעירה הגיבה בשמחה על ההכרעה ואמרה כי ירד עול מעל כתפיה ומעתה תוכל לצאת לחיים חדשים. עם זאת, עורכי הדין והצעירה אינם צופים שיוכלו לגבות את הסכום במלואו. "אנו נמשיך ונלווה את הנפגעת ומשפחתה ונסייע ככל שלאל ידנו כדי לגבות את הסכומים המגיעים לה מאותו איש שפגע בה כל כך קשה", הם אומרים. לגבי ייחודיות פסק הדין והשלכותיו על פיצוי לקורבנות תקיפה מינית ועבירות אחרות הם אומרים: "ברור כי תביעה אזרחית איננה מוגבלת רק למעשה אונס אלא ניתנת להגשה בגין כל מעשה פלילי שגרם לנזק לגורם אחר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן