Skip to content

הותרו לפרסום תמונותיהם ושמותיהם של חוטפי הנערים

השב"כ אישר לפרסום כי מרואן קוואסמה ועאמר אבו עישה, שני המחבלים אנשי חמאס חברון, הם אלו שחטפו את שלושת הצעירים: איל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל. השניים היו כלואים בישראל והפכו למבוקשים פחות מיממה לאחר החטיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פחות מיממה לאחר החטיפה נודע לשב"כ כי אירגון החמאס הוא העומד מאחורי חטיפתם של הנערים גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. שני המחבלים המרכזיים המעורבים בחטיפה הם מרואן קואסמה בן 30 ועאמר אבו עיישה בן 32, פעילי חמאס תושבי שכונת חארס בחברון, אשר הפכו למבוקשים מיד עם ביצוע פיגוע החטיפה.

מרואן אל-קוואסמה uעאמר אבו עיישה
מרואן אל-קוואסמה (מימין) ועאמר אבו עיישה (צילום: השב"כ)

מאז מתנהל מצוד נרחב של שב"כ וצה"ל ללכידת המבוקשים, בראש ובראשונה כדי לאתר את מקום הימצאם של הנערים החטופים. עאמר אבו עיישה נעצר בידי השב"כ לראשונה בנובמבר 2005, נחקר והועבר למעצר מנהלי עד יוני 2006. הוא נעצר בשנית לתקופה קצרה באפריל 2007. אחיו נהרג בנובמבר 2005, בעת שניסה להשליך מטען חבלה לעבר כוח צה"ל. אביו נעצר בישראל מספר פעמים בגין פעילות טרור. כאמור, שני המחבלים נעדרים מביתם מאז ליל החטיפה.

מרואן אל-קואסמה עבד למחייתו כספר בחברון הוא אחיינו של עבדאללה אל-קוואסמה, שבעבר פיקד על גדודי עז א-דין אל קסאם – הזרוע הצבאית של חמאס בחברון וחוסל בפעולת ימ"מ ביוני 2003.

אבו עיישה, נשוי ואב לשלושה, עבד בחברון כנפח. אביו של אבו עיישה סיפר כי בנו אמר לכלתו ביום החטיפה כי הוא הולך לאירוע משפחתי ויעדר מביתו למספר ימים לצרכי עבודה. באותו יום נעלם בלי שאמר לאן הוא הולך. על שאר פרטי החקירה וממצאיה עדיין מוטל צו איסור פרסום.

 

1 Comment

  1. ניר
    27 ביוני 2014 @ 17:20

    עכשיו ברור לכל הספקנים שאת החטיפה ביצעו אנשי חמאס היו כאלה שאפילו רמזו שישראל ביצעה את החטיפה מענין מה תהיה התגובה שלהם עכשיו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן