Skip to content

רשמים ממגרש הניסויים של כלי הרכב באלפים האוסטריים

מבחני דרך לדגמים חדשים בגרוסגלוקנר, הדרך האלפינית הגבוהה של אוסטריה, עם פורד בלבוש הסוואה, קיה בצבעי הסוואה וסקודה חשופה לעין כל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נסיעה בכביש האלפיני האוסטרי, הגרוסגלוקנר היא תמיד חוויה מוטורית. בכל נסיעה כזו, שהיא אתגר לכל נהג, נוסעות שיירות של אופנוענים, מכוניות ומועדוני מכוניות של כלי רכב ישנים ועוד.

השבוע הזדמן לי גם להציץ בסוג נוסעים אחר שעולה במעבר ההרים המדהים של הגרוסגלוקנר, המגיע ל- 2,503 מטר מעל פני הים בדרך מפותלת ויפה של כ-30 ק"מ.

בביקור זה היו שלושה יצרני רכב שבחנו מכוניות חדשות, כאשר שניים מהם אף טרחו להסוות את הרכב באופן שאי אפשר היה להבחין בשינויים המתוכננים להיערך ברכב בדגמים הבאים.

ככה מסווים רכב (צילום דני בר)

אחד הרכבים עשכוסה בברזנט שחשף רק את הגלגלים משך את תשומת ליבי וניגשתי לנהג שישב עם איש צוות שני בתוך הרכב, בפקק תנועה שלמזלי נוצר ממש לפני הרכב שלי.

אחרי שצילמתי ביקשתי מהנהג שיפתח החלון כדי שאוכל לשאול אותו באיזה רכב מדובר ומיד זיהיתי את סמל FORD על גלגל ההגה. תגובת הנהג לשאלתי איזה פורד הם בוחנים היתה שזה לא פורד אבל כשהצבעתי על הסמל על ההגה מיד הסמיק וכיסה את הסמל.

שני נהגי הניסוי היו מצוידים בשלושה מחשבים המחוברים לשלל מקומות ברכב על מנת לבחון לעומק את התנהגות הרכב בגרוסגלוקנר.

החלק היחיד החשוף לאור השמש ולסקרנים )צילום דני בר)

דגם אחר שנבחן באותו יום במעבר ההרים האלפיני של הגרוסגלוקנר היה סקודה, שערכה ניסוי כוח של גרירת שתי מכוניות במעלה הגרוסגלוקנר בלווי רכב בחינה וכן קיה שבחנה רכב שכולו היה צבוע בצבעי הסוואה שחור לבן ולכן גם קשה היה להבחין במהלך נסיעה בדגם הרכב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן