Skip to content

בהחלט היה ראוי להעיף אותו, את הנשכן מאורוגוואי

ולעצם העבירה: נשיכה איננה בעיטה. כדורגל לא משחקים בשיניים, ולא חשוב מאיזה כיוון מסתכלים על זה. מדובר כאן בעניין מהותי: בני אדם לא נושכים זה את זה, ומי שעושה זאת - ראוי לעוף בבעיטה עזה במיוחד. ואין נסיבות מקלות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיפ"א הענישה את לואיס סוארז, חלוץ נבחרת אורוגוואי, בהרחקה מתשעה משחקים בינלאומיים, והעולם כמרקחה. מכל החורים צצים להם סניגורים. "אסור להרחיק את סוארז", הם אומרים. אורוגוואי כולה מייללת שדופקים אותה, "איפה הפייר פליי?" הם שואלים.

לואיס סוארז הולך על נתח בשר איטלקי משובח

אז ככה: את סוארז צריך להעיף כי הוא עבר עבירה מכוונת במטרה לפגוע בשחקן יריב, ואני עדיין לא מדבר על הטכניקה. כל אלו שמתלוננים על קייליני ופרובוקציות מצידו, מצטער לא ראיתי שום פרובוקציה מצד קייליני, נכון הוא מגן קשוח, מהקשוחים שיש, ונכון שאף אחד לא אוהב להתמודד מול מגן קשוח, אבל אני לא ראיתי שום פעולה חריגה שביצע קייליני, למעשה מההקלטה ברור שקייליני לא יודע אפילו מי ניצב לידו. כמובן, עד שסוארז החליט לנגוס לו בכתף.

עבירה מכוונת שנועדה לפגוע בשחקן יריב בלי כדור, בכל שיטה שהיא, תיענש בחומרה. וזה יקרה גם אם השופט לא ראה אותה בזמן אמת. וזה כולל עבירות מהסוג המשפיל, כמו יריקה. סוארז נכנס לקטגוריה הזו יופי.

באורוגוואי אומרים שדופקים אותם וטוענים לקנונייה נגדם מצד האירופים (דוברי האנגלית, כהגדרתם). משום מה, מתחילת המשחקים קיבלתי את הרושם שקבוצות דרום אמריקניות (ואורוגוואי בינהן) זכו מן ההפקר כתוצאה מהחלטות תמוהות של שופטים ולראיה: שבע קבוצות מדרום אמריקה עלו לשמינית הגמר. אבל מעבר לכך, ההתאחדות באורוגוואי והמאמן, שכביכול התפטר מפיפ"א, לא יכולים לומר שהם לא מכירים את הרקורד הבעייתי של סוארז. להאשים את כל העולם זה קל – להשאיר מראש את סוארז בבית היה קשה. דידייה דשאן השאיר בבית את אחד הכוכבים שלו לא בגלל שהוא שחקן רע, אלא כי הוא בעייתי. למה סמיר נאסרי כן יכול להישאר בבית וסוארז לא?

יש הטוענים שסוארז חולה במחלות שונות ומשונות. שמעתי על תסמונת טורט, שמעתי על בעיות פסיכולוגיות של בחור צעיר בלחץ ועוד. ובגלל זה צריך להקל איתו. אבל סוארז הוא שחקן בינלאומי מנוסה ואמור לשמש דוגמה ולהיות מסוגל להתמודד עם לחץ, הוא מעולם לא אובחן כחולה בשום מחלה ולא נשלח לשום טיפול. ומי שמכיר את הכדורגל המקצועני הבינלאומי, יודע היטב שכששחקן בסדר הגודל של סוארז חותם על חוזה, הוא עובר בדיקות מקיפות במיוחד. אחרי הכל, הוא השקעה כספית כבדה. אבל רק לשם הוויכוח, נניח שהוא חולה, זה אומר שמותר לסכן שחקנים אחרים רק כדי שסוארז יתגבר על המחלה הדימיונית שלו? מה יקרה אם יום אחד הוא ינגוס בצווארו של מישהו ויגרום לו נזק חמור?

ויש כאלו שאפילו מעזים לומר שזו צביעות וצריך להשוות בין נשיכה לבעיטה או לנגיחה. אבל שוכחים שכל עבירה בלתי הוגנת ומכוונת, שאיננה קשורה למשחק ונעשתה ללא כדור, נענשת על-ידי פיפ"א גם אחרי המשחק. והיו לכך לא מעט תקדימים.

אני לא אוהב את נבחרת אורוגוואי ולא משנה נגד מי הם משחקים. הכדורגל באורוגוואי הוא סדנה לייצור קצבים. מי שיעיף מבט במשחקים של הנבחרות השונות שייצגו את המדינה הקטנטונת הזו לאורך השנים, יוכל אמנם לראות כשרונות אבל יתקשה מאוד לפספס את סגנון המשחק הברברי שלהם. ולא מדובר בהגנה קשוחה. מדובר ב-10 אנשים שיודעים לשבור רגל ולא מהססים לבדוק את כישוריהם על המגרש. כנראה שבאורוגוואי הרחיבו את מגוון טכניקות האלימות שלהם.

ולעצם העבירה. ובכן, נשיכה איננה בעיטה. כדורגל לא משחקים בשיניים, ולא חשוב מאיזה כיוון מסתכלים על זה. מדובר כאן במשהו בסיסי לחלוטין, בני אדם לא נושכים זה את זה. נקודה. ולא חשוב כמה הם עצבניים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן