Skip to content

מסתמן: הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית יוצא מחוץ לחוק

"הנחיתי את הגורמים המוסמכים לבחון את האפשרות להכריז על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית כהתאחדות בלתי מותרת. הכרזה זו תעניק לרשויות הביטחון כלים משמעותיים במאבק בתנועה הזאת", אמר הבוקר נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה. זאת, בעקבות ההפגנה בסוף השבוע באום אל פאחם, שבה נשמעו קריאות לחטוף חיילי צה"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לבחון את האפשרות, להכריז על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, כהתאחדות בלתי מוכרת. כך גילה נתניהו הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה.

"בסוף השבוע התקיימה באום אל-פאחם הפגנה שבה נשמעו קריאות מקוממות ותמיכה בחטיפת חיילי צה"ל", אמר נתניהו. "רוב אזרחי ישראל הערבים אינם נוקטים עמדה זו, ואני קורא למנהיגים שלהם להתייצב באומץ, בתקיפות ולהוקיע את האמירות הללו. כאזרחי ישראל איננו יכולים לקבל ולהשלים עם אמירות מקוממות כאלה שקוראות לחטוף את חיילי צה"ל. חיילי צה"ל מגנים על כולנו. איננו יכולים להשלים עם קריאות מקוממות לחטוף את חיילי צה"ל.

"איננו יכולים לקבל ולהשלים עם אמירות מקוממות כאלה שקוראות לחטוף את חיילי צה"ל". נתניהו (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"איננו יכולים לקבל ולהשלים עם אמירות מקוממות כאלה שקוראות לחטוף את חיילי צה"ל". נתניהו (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"במקרים רבים מי שעומד מאחורי הקריאות הללו, מאחורי ההפגנות הללו, זה הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית", אמר ראש הממשלה. "הוא מטיף כל הזמן ללא הרף נגד מדינת ישראל, ואנשיו מזדהים באופן פומבי עם ארגוני הטרור כמו החמאס. ולכן, הנחיתי את הגורמים המוסמכים לבחון את האפשרות להכריז על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית כהתאחדות בלתי מותרת. הכרזה זו תעניק לרשויות הביטחון כלים משמעותיים במאבק בתנועה הזאת".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, בירך על דבריו של ראש הממשלה ואמר כי בקריאות שנשמעו בהפגנה ביום שישי האחרון לחטוף חיילים אפשר לטפל גם על פי החוק הקיים כיום. "אנו מצפים ממערכת המשפט לעשות זאת באופן מיידי ויעיל על מנת להבהיר שהחברה הישראלית לא תסבול הסתה כזו מתוכה", אמר ליברמן. בשבוע שעבר, בעקבות ההפגנה בוואדי ערה, קרא ליברמן להתייחס אל המפגינים, שקראו לחטוף חיילים, כאל מחבלים לכל דבר ועניין.

ראש הממשלה חזר גם היום על דרישתו לאבו מאזן, לבטל את ההסכם שלו עם החמאס. "צה"ל תקף בסוף השבוע מספר רב של מטרות בתגובה לירי לעבר ישראל מרצועת עזה. אנחנו ערוכים להרחיב את הפעולה בהתאם לצורך. אני מבקש להזכיר שמרגע שהוקמה ממשלת האחדות הפלסטינית עם ארגון הטרור חמאס, הרשות הפלסטינית קיבלה הלכה למעשה את האחריות למנוע ירי על שטחנו משטחי רצועת עזה", אמר נתניהו.

"בסוף השבוע השב"כ חשף את זהותם של האחראים לחטיפת שלושת הנערים שלנו – אייל, גלעד ונפתלי, ואנחנו ממשיכים בכל דרך לפעול להשבתם הביתה בשלום", אמר ראש הממשלה. "אמרנו מיד לאחר החטיפה שהחמאס אחראי לביצועה – אני חושב שעכשיו ברור לכל על מה התבססנו. אבו מאזן אומר שהוא מתנגד לחטיפות, הוא אומר שהוא רוצה ללכת בדרך השלום. אם הוא עומד מאחורי דבריו יש רק דרך אחת שהוא יוכל לקדם את השלום – וזה לפרום את ההסכם שלו עם החמאס".

1 Comment

  1. ניר
    30 ביוני 2014 @ 18:32

    קודם כל אותם הפגנות שערבי ישראל והתנועה האיסלמית הצפונית מחזקות את הימין הישראלי בסוף כוחו יעלה והוא כבר עולה אותם הפגנות ודברי ההסתה מאשרים את הכונה של השר אביגדור ליברמן להחזיר את המשולש שישראל קיבלה " במתנה" להחזירו לשליטה מדינת פלסטין בהסדר הענין שכמה שהם שונאים אותנו הם מפחדים לעזוב את טיני הפרה היכן יקבלו ביטוח לאומי היכן יקבלו שרותי רפואה מתקדמים היכן ילמדו במסדות השכלה וכמובן רמת החיים שלהם במדינה הציונית יותר גבוה מאשר ברשות הפלסטנאית ואז הם זועקים אבל אנחנו אזרחי ישראל אזרחי ישראל חחחחח לצעוק לחטוף חיילי צה"ל זה אזרחי ישראל בדם ובאש נשחרר את פלסטין זה אזרחי ישראל נו ברצינות ואז באים חכמלוגים וטוענים אבל לא כולם כאלה מענין לא ראיתי הפגנה נגד אותם פורעים נער אחד שיצא נגד החוטפים קרוב של חנין זועבי קיבל איומים ברצח אז לדעתי כולם כאלה וליברמן צודק יבוא היום ויצטרכו להיפרד בשלום לצורך הסדר כאן אתם סוסלים מגזענות מהפליה כאן אתם לא יכולים להשיר את התקוה כאן רע לכם אז בפלסטין תחיו בין אחים ובא גואל לציון ולפלסטין אי אפשר להמשיך התנהגות של גייס חמישי הדמוקרטיה יש לה גבול היא צריכה להגן על עצמה לפעמים ולא אזכיר אותם מחבלים מערבי הצפון שהשתתפו בפיגועים נגד המדינה ובעסקת שליט כאשר חזרו קיבלו אותם בתור גיבורים העם לא טיפש העם רואה שומע ומבין הכל ואחר מתפלאים שהציבור הישראלי גזעני ימני קיצוני הכל תודות לערבי ישראל ולהנהגה שלהם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן