Skip to content

אשכנזי ובניהו נחקרו באזהרה במשרדי להב 433

הרמטכ"ל לשעבר ודובר צה"ל לשעבר נחקרו באזהרה בפרשת הרפז. השניים חשודים בשיבוש הליכי חקירה, הפרת אמונים, השמדת ראיה, קשירת קשר וגילוי בהפרת חובה, הפרת אמונים, שיבוש מהלכי חקירה ומסירת מידע לגורם בלתי מוסמך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרמטכ"ל שעבר גבי אשכנזי ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, נחקרו במהלך היום במשרדי יאח"ה, להב 433 בלוד. השניים נחקרים באזהרה בפרשת הרפז, המכונה במשטרה פרשה 404.

נחקר באזהרה. בניהו (צילום: ציפי מנשה)
נחקר באזהרה. בניהו (צילום: ציפי מנשה)

אשכנזי נחקר בחשד לביצוע עבירות הפרת אמונים, שיבוש מהלכי חקירה ומסירת מידע לגורם בלתי מוסמך; בניהו בחשד לביצוע עבירות שיבוש הליכי חקירה, הפרת אמונים, השמדת ראיה, קשירת קשר וגילוי בהפרת חובה.

לבניהו זו החקירה השנייה. לפני כארבעה חודשים הוא נעצר יחד עם אל"מ ארז וינר . על פי המשטרה, השניים נעצרו כחשודים, בין היתר בשיבוש הליכי חקירה, ובחיפושים שנערכו בבתיהם נתפסו מחשב צבאי וחומרים מסווגים נוספים.

פרשת הרפז התעוררה מחדש לפני כשנה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט להורות על חידוש החקירה הפלילית בידי משטרת ישראל ולכלול בה גם את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. גילוי המסמך חשף מערכת יחסים עכורה מאוד בין שר הביטחון והרמטכ"ל דאז ולשכותיהם. מבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס, שפרסם את דו"ח הביקורת האחרון שלו, התמקד בפרשה וקבע כי הרפז וארז וינר (עוזרו הצבאי של אשכנזי), פעלו במשך תקופה ארוכה לאסוף מידע בעל אופי מכפיש נגד שר הביטחון אהוד ברק וסביבתו, בעקבות מידע כי ברק פעל נגד המשך כהונתו של אשכנזי.

על פי דו"ח המבקר ניהל הרפז קשר ישיר ועקיף עם הרמטכ"ל אשכנזי, וקשרים שוטפים עם אל"מ וינר ועם רעיית הרמטכ"ל דאז, רונית אשכנזי. לינדנשראוס כתב אז כי הרמטכ"ל אשכנזי היה מודע לפחות לחלק מהמידע שאסף וינר, לרבות המידע המכפיש על ברק ועל לשכתו, לכאורה.

1 Comment

  1. גידי
    1 ביולי 2014 @ 5:29

    אני לא מבין למה ערוץ 10 ו-2 עדיין מזמינים חשודים לראיונות ,בניהו ודומיו חשודים בעבירות חמורות.מה אין מוסר, אתיקה מקצועית ,שכל ישר.??????????????

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן