Skip to content

מצרים: שמונה הרוגים ביום אחד בתקיפות של כוחות הביטחון

מאז הדיח הצבא את הנשיא מורסי ועצר את מנהיגי האחים המוסלמים, נכנסה מצרים למעגל אלימות בלתי פוסק. סימני פיוס לא נראים באופק וכל צד מתחפר בעמדותיו. רוב אירועי האלימות מתרחשים במחוז צפון סיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שמונה הרוגים ביום אחד – המניין של אתמול, שבת, 28 בינוי 2014, שבו נהרגו ארבעה חיילים וארבעה אזרחים באירועים שונים במצרים.

בשעות הבוקר בשבת נהרגו שני אזרחים על ידי חמושים רעולי פנים באזור "אל עריש" במחוז צפון סיני. השניים היו ברכבו של  קצין ביטחון בשם חאלד ג'ומעה, שהיה היעד של ההתקפה וניצל מניסיון ההתנקשות בחייו. התוקפים ירו לעבר המושבים האחוריים של הרכב שם ישבו האזרחים.

רכבו של קצין המשטרה שניצל מניסיון ההתנקשות (מקור: אלמצרי אליום)
רכבו של קצין המשטרה שניצל מניסיון ההתנקשות (מקור: אלמצרי אליום)

לאחר מכן התרחשה תקיפה נוספת באותו אזור בסיני. גורם ביטחוני מצרי הודיע על מותם של ארבעה חיילים מצרים שנהרגו בצפון  על ידי חמושים. הם הרדו מאוטובוס נוסעים ולאחר מכן ירו בהם החמושים למוות.

הגורם הביטחוני הוסיף שהחיילים נהרגו ביריות בדרך שבין העיר רפיח לבין העיר אל עריש במחוז צפון סיני לאחר שקבוצה של גורמים קיצוניים עצרו בכוח את האוטובוס שבו נסעו. התוקפים, לפי המקור הביטחוני, היו ברכב שטח וברחו  אל תוך מדבר  סיני בדרכים עקלקלות. הוא הבהיר שהקורבנות היו בדרך ליחידות שלהם לאחר חופשה שגרתית ושגורמי ביטחון מצריים פתחו בחקירה לבירור נסיבות התקיפה. הגופות הועברו לבית חולים באל עריש.

תפילה על ארבעת החיילים שנהרגו (מקור: אלמצרי אליום)
תפילה על ארבעת החיילים שנהרגו (מקור: אלמצרי אליום)

כתוצאה משני האירועים הללו הודיעו השלטונות על כוננות ביטחונית במחוז צפון סיני, שהוא מוקד לתקיפות על כוחות הביטחון, ועל סגירת הכביש שמחבר בין רפיח על גבול הרצועה לבין אל עריש, אזור שלרוב מתבצעות בו ההברחות לכיוון רצועת עזה.

בסיני פועלות קבוצות של חמושים מארגונים אסלאמיים, שחלקם קשורים לארגון אל קעידה. התקיפות נגד אנשי הביטחון המצריים היא תגובה להפלת משטר הנשיא מוחמד מורסי ביולי 2013.

באירוע נוסף באחד מפרברי קהיר, "6 באוקטובר", נהרגו שני בני אדם כתוצאה מהתפוצצות שתי חגורות נפץ, המטרה היתה מרכז תקשורת ששייך למשטרה. האירועים האלו נקשרים על ידי השלטונות לתנועת האחים המוסלמים ולגורמים שמזדהים איתם.

מאז הדיח הצבא את הנשיא מורסי ועצר את מנהיגי האחים המוסלמים, נכנסה מצרים למעגל אלימות בלתי פוסק. סימני פיוס לא נראים בשטח גם לאחר בחירתו של עבד אל פתח א-סיסי, וכל צד מתחפר בעמדות שלו ומוכן להיהרג עליהן. הנשיא החדש של מצרים, שנבחר ביוני השנה, הודיע לאחר בחירתו שאין פיוס עם תנועת האחים המוסלמים שמצדם קוראים להחזרת הנשיא הקודם לנשיאות ורואים בו נשיא חסר  לגיטימציה שגוזל את השלטון בכוח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן