Skip to content

פחות מיממה – 22 רקטות נורו, שתיים יורטו בידי כיפת ברזל, צה"ל תקף חוליית שיגור

ההסלמה בדרום נמשכת. שלןש עשרה רקטות נורו הבוקר מהרצועה, שתיים אחרות נורו הלילה ושמונה אתמול בערב. צה"ל תקף וחיסל חוליית שיגור רקטות. צה"ל ממשיך במעצרים באזור חברון במאמץ להגיע למידע על מיקום החטופים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלוש עשר רקטות התפוצצו הבוקר (שני) בשטחים פתוחים שבמועצה האזורית אשכול. לא נגרם נזק. שתי רקטות נוספות נורו הלילה בסמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באשכול בלי לגרום פגיעה בנפש או ברכוש.

אמש, לאחר יום מתוח, הופר השקט בדרום. שש רקטות נורו מרצועת עזה לישראל. שתי רקטות גראד יורטו בידי מערכת כיפת ברזל מעל שמי נתיבות בדרום. ארבע נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים, ככל הנראה בשטחי מועצה אזורית שער הנגב. כוחות הביטחון סורקים כעת אחרי מיקום נפילתן. כחצי שעה קודם לכן, בסמוך לשמונה בערב, נורו שתי פצצות מרגמה מדרום רצועת עזה שהתפוצצו בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת באזור כיסופים. בשתי התקריות לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ירוט של כיפת ברזל (צילום אילוסטרציה: liveleak.com)
ירוט של כיפת ברזל (צילום אילוסטרציה: liveleak.com)

קודם לירי הרקטות הושמעה אזעקת צבע אדום בנתיבות, שדרות ובחלק מיישובי המועצה האזורית שער הנגב. בעקבות הירי תקף צה"ל חוליית מחבלים שעמדה לשגר רקטות לעבר ישראל. דובר צה"ל מסר כי "כלי טיס של חיל-האוויר סיכל לפני זמן קצר חוליית טרור אשר עסקה בהכנות אחרונות לירי רקטות לעבר שטח מדינת ישראל". "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש כנגד כל גורם, עד להשבת השקט ושגרת החיים התקינה לתושבי מדינת ישראל", לשון הדובר. מקורות פלסטיניים דיווחו כי בתקיפה שנערכה מזרחית לחאן יונס שבצפון הרצועה נהרג אדם אחד ואחרים נפצעו.

רכבם של פעילי טרור שחוסלו על ידי צהל (צילום GAZA MEDIA)
רכבם של פעילי טרור שחוסלו על ידי צהל (צילום GAZA MEDIA)

ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, הגיב בערב לירי הרקטות ואמר כי "צריך לשים לב לעובדה שהחמאס לא מעורב ישירות". לגביו "כל עוד החמאס לא מעורב, הירי יחסית לא ממוקד ועם סיכוי פגיעה קטנים. אבל עדיין יש פגיעות, כמו שקרה אתמול בשדרות. זו המציאות, אבל אנחנו מוכנים להמשיך לספוג".

בלילה בין שבת לראשון תקפו מטוסי חיל האוויר 12 מטרות טרור ברצועה, ביניהן אתר לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, אתר לייצור אמצעי לחימה ומוקד פעילות טרור במרכז הרצועה, שלושה משגרים מוטמנים ושלושה מוקדי פעילות טרור בדרום הרצועה. התקיפות נערכו לאחר ירי שתי רקטות לשדרות כאשר לרוע המזל שתיהן פגעו במפעל לצבעים באזור התעשייה בעיר – אחת מהן פוגעת בו פגיעה ישירה. כתוצאה מכך עלה המפעל באש ונשרף כליל. ארבעה בני אדם נפצעו באורח קל מאוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא בעניין התקיפות בדרום הבוקר בישיבת הממשלה והזהיר כי הממשלה מוכנה להרחיב את הפעולה כנגד החמאס.

בתוך כך ממשיך צה"ל במעצרים באזור חברון במאמץ להגיע למידע על מיקום החטופים וחוטפיהם. מקורות פלסטינים מסרו כי ביום א' עצרו כוחות צה"ל את עומאר אבו עיישה, אביו של עאמר אבו עיישה החשוד בחטיפת שלושת הנערים בגדה המערבית. עומאר נעצרו בשנת 1955 על ידי השב"כ לאחר שהסתיר בביתו מבוקש של החמאס. על פי דיווחי הפלסטינים נעצר הלילה האב יחד עם תשעה בני משפחה נוספים. סיבת המעצר לא ברורה למעט ההקשר לחטיפת הנערים.

נעצר הלילה עומאר אבו עיישה (צילום מסך)
נעצר הלילה עומאר אבו עיישה (צילום מסך)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן