Skip to content

הנערים יובאו למנוחות בהלוויה משותפת בבית העלמין במודיעין

משפחות הנרצחים החליטו שהנערים ייטמנו בהלוויה משותפת. בדרום נורו הלילה והבוקר 8 רקטות וצה"ל תקף 34 יעדים. ישיבת הקבינט התפוצצה הלילה ונתניהו דחה את ההחלטה על פעילות נגד החמאס לישיבת קבינט שנועדה להערב. במשטרה ובצבא ערוכים למניעת התפרעויות בשטחים ובירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלווייתם של הנערים שנרצחו, נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח, תתקיים היום (שלישי) בשעה 17:30 בבית העלמין במודיעין, שם ייטמנו במשותף. על כך הוחלט לאחר התייעצות של משפחות הנערים עם רבנים, בני היישובים והמשטרה, הוחלט כי השלושה ייטמנו זה לצד זה. הלוויות יצאו מבתי הכנסת בישובים בהם התגוררו השלושה ומשם יצאו במסע משותף לבית העלמין במודיעין.


הלווית אייל יפרח תחל בשעה 15:30 בבית הכנסת משכנות נריה (רחוב פנחס בן יאיר 24) ביישובו אלעד.
הלווית נפתלי פרנקל תחל בשעה 16:00 בבית הכנסת בישוב נוף איילון.

הלווית גיל-עד שאער תצא בשעה 15:30 מבית הכנסת המרכזי בישוב טלמון. בשעה 17:30 יגיע מסע הלוויה לשיאו כשהשלושה צפויים להיטמן זה לצד זה בבית העלמין במודיעין.

משטרת ישראל הודיעה כי החל משעה 13:45 תיאסר התנועה ברחובות הראשיים במודיעין על מנת לאפשר למסע הלוויה להתנהל בבטחה.

שמונה רקטות נורו מרצועת עזה, ארבע נורו הלילה (שלישי) וארבע נוספות בשעות הבוקר לעבר ישובי הדרום. צה"ל תקף 34 מטרות שונות ברחבי הרצועה, הפלסטינים דיווחו על ארבעה פצועים קל שנפגעו בתקיפות והשקט המתוח באזור הדרום נמשך. זהו סיכום הביניים נכון לשעה זו באזור הדרום. בכיר בצה"ל הסביר כי "אנחנו מוכנים לכל התפתחות שתגיע. המטרה היא לנהל את האירוע באחריות ולא לדרדר את האירוע. במידה ונראה שפניו של חמאס לעימות נלך לשם". לגבי ירי הרקטות אמר הקצין: "אין לנו מידע וודאי שחמאס ירה היום ויש לנו הנחה שהירי אתמול בבוקר זה יותר חמאס אבל זה לא מאה אחוז חמאס". שר הביטחון יעלון אמר הבוקר כי "זוהי שעה כואבת למשפחות פרנקל, שאער ויפרח. היגון הכבד שעוטף אותן, עוטף גם את העם כולו. אני משתתף באבלם הכבד של ההורים ושאר בני המשפחה ומבקש לחזק אותם ביום קשה זה". יעלון הוסיף כי ישראל רואה בחמאס אחראי לחטיפה ולרצח, ותדע לבוא עמו בחשבו. "נמשיך לרדוף אחר רוצחי הנערים, ולא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח עליהם את ידנו. כך גם יהיה", אמר השר.

אמש (שני) בעת ישיבת הקבינט המיוחדת אותה זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרץ עימות חריף בין האגף הניצי בראשות השרים בנט וארדן שקראו לתגובה חריפה כנגד החמאס, לבין שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ועימו השרים ציפי לבני ויאיר לפיד שדרשו מכולם לשמור על איפוק ולהגיב במתינות. יעלון אמר כי אסור לנו לאבד שליטה על האירועים ויש להימנע מהסלמה. לעמדתו הצטרפו השרים לבני ולפיד שאמרו כי "צריך לקחת נשימה ולנהוג בקור רוח". השר נפתלי בנט רתח והודיע כי יצביע נגד אם החלטה כזו תצא מאת הקבינט. בנט אמר כי בניגוד לעמדת הרמטכ"ל בני גנץ שהציג עמדה שקולה וזהירה ביחס לפעילות צה"ל בעזה ובגדה המערבית , ש"תגובה מינורית עכשיו מזמינה את החטיפה הבאה". בנט דרש לפעול מייד באופן נרחב מעמיק ויסודי כנגד החמאס גם בעזה וגם בגדה המערבית. כצעדי ענישה, תבע השר, "יש להרוס בתים לא חוקיים של פלסטינים ברחבי יו"ש". נתניהו החליט שלא להחליט ולכן לא העלה להצבעה בתום הישיבה הצעת החלטה בנושא וקבע להיום בערב דיון קבינט נוסף בו ישתתף גם שר החוץ אביגדור ליברמן שקטע את ביקורו בפראג כדי לשוב ארצה.


צה"ל ממשיך לסרוק אחר הרוצחים

באזור חברון המשיכו חיילי צה"ל לפעול לאיתור הרוצחים כשההערכה היא שהשניים מסתתרים בסביבת חברון, לא הרחק מהמקום בו הטמינו את גופות הנערים. תוך כך בסמוך ל-04.30 לפנות בוקר, במהלך הפעילות באזור ג'נין נזרק חפץ נפיץ לעבר הכוח שהגיב בירי וחיסל נער בן 16 יוסף אבו זגהא שהוחש לבית החולים הממלכתי בג'נין, שם נקבע מותו. דובר צה"ל מסר כי הנער היה פעיל חמאס שנורה לאחר שהשליך חפץ נפיץ לעבר הכוח. במהלך העימותים בג'נין נעצרו שלושה פלסטינים. מאז תחילת מבצע "שובו אחים" נעצרו כ-420 פלסטינים, כש-280 מהם מזוהים עם חמאס. על פי דיווחי הפלסטינים פשטו כוחות צה"ל על בתיהם של שני המחבלים בחברון וערכו בהם סריקות נרחבות. אחד הקירות במבנה בחברון בו נחשד כי יש בו מקום מסתור פוצץ.

מיקום מציאת הנרצחים (צילום: יהודה האס)
מיקום מציאת הנרצחים (צילום: יהודה האס)

 

חלחול הלילה (צילום אלגזירה)
חלחול הלילה (צילום אלגזירה)


מתח, כעס ופעולות נקם

אמש, לאחר מציאת גופות הנערים נערכו בצה"ל ובמשטרת ישראל למניעת אפשרויות של מעשי נקם בפלסטינים ברחבי הגדה המערבית. במשטרת ישראל העלו את הכוננות המבצעית לרמה ג במיוחד באזורים מיועדי חיכוך כמו אזור תפוח וגבעות שילה, שם רוכזו חיילי צה"ל ומג"ב למניעת חיכוך בין מתנחלים לפלסטינים.

הבוקר עיכבו שוטרי מחוז ירושלים צעיר יהודי בן 17 בחשד כי תקף הלילה בבירה נהג מונית ערבי באמצעות גז מדמיע. במהלך הלילה פונה צעיר ערבי לבית החולים הדסה עין כרם במצב קל לאחר שלטענתו הותקף הלילה על ידי מספר צעירים יהודים. נפתחה חקירה לבדיקת נסיבות המקרה. תוך כך הבחינו הלילה שוטרים במהלך פעילותם בצעיר בשנות ה-20 לחייו כשהוא מרסס כתובות "כהנא צדק" על שלט תנועה בכביש 38. הצעיר עוכב לחקירה.

הלילה (שלישי), צעירה בת 21, שעובדת בתחנת דלק סמוכה לביתר עלית, התקשרה למוקד 100 של המשטרה בירושלים, וסיפרה שנחטפה על ידי פלסטינים ברכב ושהיא מוחזקת בבניין בכפר פלסטיני במרחב חברון. הצעירה נשארה בקו פתוח ולאחר איכון הטלפון שלה, הגיעו אליה כוחות הביטחון למבנה בכפר ב-בית גא'לא ושחררו אותה. הצעירה הובאה לתשאול יחד עם אמה לתחנת משטרה בגוש עציון ואז הסתבר כי היא מכירה את הצעירים שבביתם שהתה וכי עלתה מרצון לרכבם. לאחר שפרץ וויכוח בינה לביניהם החליטה להתקשר ובדתה את סיפור החטיפה. הצעירה נחקרה בחשד לדיווח כוזב. מהמשטרה נמסר כי זהו הצעירים ידועה וכי יעצרו בקרוב לחקירה.

מוקדם יותר בסמוך ל-07:00 בבוקר הקימו כ-30 מתנחלים, חברי גרעין "מבשרת אדומים" אוהל בשטח E1 מתוך כוונה להקים התנחלות במקום. משטרת ש"י הגיעה למקום ואפשרה להם להתפלל לזכר הנרצחים. מדוברות ש"י נמסר כי לא נרשמו אירועים מיוחדים.

המאהל ב-E1 (צילום: דוברות גוש עציון)
המאהל ב-E1 (צילום: דוברות גוש עציון)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן