Skip to content

נער נחטף ונרצח בשועפט וכוחות משטרה התעמתו עם מתפרעים

הבוקר נמצאה גופת הנער ביער ירושלים. בשועפט ובבית חנינא החלו התפרעויות שכללו גם השלכת מטעני צינור. כוננות המשטרה הועלתה בבירה וברחבי המדינה מחשש למעשי נקם משני הצדדים. תנועת הרכבת הקלה בבירה הופסקה חלקית. בכפר עקרבא הסמוך לשכם רוססה כתובת "תג מחיר נקמת דם". מוקדם יותר נהרס ביתו של רוצחו של ניצב-משנה ברוך מזרחי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רצח נקמה או אירוע פלילי? – מוחמד אבו חדיר, נער בן 16, נחטף לאחר שיצא מהמסגד על ידי אלמונים ונרצח – כך טוענים תושבי שועפט שלדבריהם הוא נרצח כנקמה על רצח שלושת הנערים. למשטרה עדיין אין כיווני חקירה ברורים. הבוקר (רביעי) יצאו מאות מתושבי היישוב ותושבי בית חנינא הסמוכה למבואות שועפט ובית חנינא והחלו להתפרע בטענה שזהו רצח שבוצע בידי מתנחלים.

לאורך כל שעות היום נרשמו עימותים אלימים בין מפגינים לכוחות משטרה בבית חנינא, ראס אל עמוד, שועפאט ועיסאוויה. המפגינים השליכו על הכוחות בשטח מטענים, בקבוקי תבערה ואבנים. שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול הדפו את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות. 

המהומות כפי שצולמו מהמסוק המשטרתי
המהומות כפי שצולמו מהמסוק המשטרתי

הכביש מבית חנינא לירושלים נחסם לתנועה. בשועפט, ליד בית משפחת הנער התעמתו עשרות צעירים ערבים שיידו אבנים והעלו באש פחים, תוך עימות עם שוטרים. הם ניפצו זכוכיות בתחנות הרכבת הקלה, בעוד הכוחות משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות. מבדיקת חבלן משטרתי התברר כי במהלך ההתפרעויות הושלכו לעבר כוחות הביטחון שלשה מטעני צינור. אחד מהם התפוצץ. פצוע קל מבין המפגינים הועבר לטיפול בבית החולים "מוקדאס" בירושלים המזרחית. תוך כך הורתה המשטרה על הפסקת תנועת הרכבת הקלה מתחנת פסגת זאב והיא פעלה רק בין הר הרצל לגבעת התחמושת.

לפנות בוקר התקבל דיווח במשטרת ירושלים ממשפחתו של הנער שהתלוננה כי בנה נעלם. במקביל לכך התקבל במוקד המשטרה דיווח ממודיע כי הבחין באדם שמועלה בכוח לרכב באזור בית חנינא שבמזרח ירושלים. מיד עם קבלת הדיווח נעשו פעולות מיידיות להתחקות אחר תנועת הרכב. המשטרה פרסה כוחות, הקימה מחסומים, העלתה מסוק לאוויר והחלה בפעולות סריקה. לאחר כשעה לערך, במהלך הסריקות, אותרה גופת הנער כשהיא חרוכה משריפה בפאתי יער ירושלים ועליה סימני אלימות. בשלב הזה נבדק קשר בין האירועים ונפתחה חקירה לבחינת נסיבות המקרה, שמעורב בה גם השב"כ. משטרת ירושלים הזדרזה להוציא בבית המשפט צו איסור פרסום על פרטי החקירה וזהות הנעדר.

מפגינים מתחילים להתאסף ליד בית הנער שועפט הבוקר (צילום: ביטחון שומרון)
מפגינים מתחילים להתאסף ליד בית הנער שועפט הבוקר (צילום: ביטחון שומרון)

בראיון לחדשות ערוץ 2 סיפר חוסאם עבד תושב שועפט כי עדי ראיה הבחינו בנער שמועלה בכוח למכונית. לדבריו ממצלמות המסגד הסמוך עולה כי הנער נחטף בידי שלושה אנשים הלבושים כיהודים. במהלך הבוקר נמצא רכב העונה לתיאור הרכב החוטף ובתוכו נמצאו סימני דם.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו ומפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, התכנסו לישיבת חירום במטה מחוז ירושלים לדיון בדרכים לפעולה אם יסתבר כי הנער נרצח על רקע לאומני, כנקמה על רצח שלושת הנערים שנטמנו אמש בבית הקברות שבמודיעין. תוך כך הוחלט על סגירת הכניסה להר הבית לתפילות הצהריים מחשש להתפרעויות.

בהוראת המפכ"ל העלתה משטרה את רמת הכוננות בבירה ובמוקדי החיכוך מחשש לפעולות נקמה ותגרות משני הצדדים. יצוין כי רמת הכוננות הועלתה ברחבי המדינה ולא רק באזור מחוז ירושלים.

הרכב החשוד בו אירעה החטיפה שנמצא הבוקר (צילום מסך)
הרכב החשוד בו אירעה החטיפה שנמצא הבוקר (צילום מסך)

שר השיכון והבינוי, אורי אריאל, הגיב ואמר כי "רציחת הנער ושריפת גופתו הינה מעשה מתועב ומזעזע. אני קורא למשטרה לא לחסוך במאמצים, להגיע אל הרוצחים בצורה המהירה ביותר ולהביאם לדין".

במשטרה לא פוסלים אפשרות כי הרצח בוצע על רקע פלילי, לדברי אנשי משטרה העלתה עד כה החקירה כי בתוך המשפחה קיימים סכסוכים שאולי קשורים לרצח. אתמול היה ניסיון לחטיפת ילד בן 14, כנראה בן משפחה, שהצליח להימלט מחוטפיו, אך במשטרה לא התקבל כל דיווח בעניין זה.

תוך כל אלה התלוננו הבוקר הפלסטינים על כתובת תג מחיר שהתגלתה בכפר עקרבא סמוך לשכם. על פי הדיווח רוססה במקום כתובת "תג מחיר נקמת דם" ובמקביל נשרף מחסן שהכיל מזון לצאן. משטרת ש"י פתחה בחקירה.

מוקדם יותר הרסו כוחות צה"ל את ביתו של זיאד חסאן חליל עוואד, באידנא, מערבית לחברון. מצה"ל נמסר כי "כחלק מהלחימה המתמשכת בטרור ובתשתיותיו, בהתאם להחלטת מפקד פיקוד המרכז ולאחר שנדחתה עתירה בנושא על ידי בית הדין הגבוה לצדק, כוחות צה"ל הרסו את ביתו של הרוצח".

ב- 14 באפריל השנה, בערב ליל הסדר, פתח זיאד עוואד באש לעבר כלי רכב ישראליים בכביש 35 סמוך לחברון. בפיגוע נהרג ניצב-משנה ברוך מזרחי ז"ל, נפצעה רעייתו ונפצע ילד נוסף באורח קל אשר נסע בכלי רכב אחר. זיאד עוואד (42), מחבל פעיל בארגון החמאס, נכלא בעבר בגין רצח פלסטינים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל ושוחרר במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. בתום חקירה מאומצת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי המחבל נעצר. בצה"ל סבורים כי הריסת בתי מחבלים "מהווה מסר מרתיע וחמור למחבלים ושותפיהם, כי ישנו מחיר אותו ישלמו אם יבחרו להמשיך בפעילות הטרור ובפגיעה בחפים מפשע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן