Skip to content

ההסתדרות הקימה יחידה לאכיפת זכויות עובדים

היחידה החדשה מתחילה לפעול מהיום. יו"ר ההסתדרות, אבי נסנקורן: "מדובר במעטפת הגנה נוספת על עובדים, בייחוד על העובדים ברמות השכר הנמוכות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אבי נסנקורן
אבי נסנקורן. לעזור לשבור את מעגל הניצול

החל מהיום מתחילה לפעול בהסתדרות היחידה החדשה לאכיפת זכויות הפרט בעבודה. היחידה הוקמה על- ידי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על מנת להגביר את פעילות הארגון בתחום האכיפה של זכויות עובדים.

"מדובר במעטפת הגנה נוספת על העובדים, בייחוד על העובדים ברמות השכר הנמוכות", מסביר ניסנקורן, "בתור הבית של העובדים והגמלאים, אחד התפקידים החשובים ביותר של ההסתדרות בעיני הוא לחזק את האוכלוסיות המוחלשות ולסייע בצמצום הפערים החברתיים בארץ. מסיבה זו – פתיחת היחידה מהווה צעד חיוני ".

"עובדים שקופים"

יו"ר ההסתדרות הוסיף כי: "הנפגעים העיקריים של הפרת זכויות שיטתית במקומות העבודה הם אותם עובדים המכונים כיום 'העובדים השקופים'. דווקא עובדים אלו שנמצאים בתחתית פירמידת השכר, חשופים יותר לפגיעה מצד המעסיק וחוששים יותר להתלונן. היחידה הזו, שתעזור לנו לשבור את מעגל הניצול, היא קודם כל בשבילם".

היחידה לאכיפת זכויות הפרט בעבודה תהיה חלק מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. במסגרת היחידה יתנו כ-30 עורכי דין במקומות שונים בארץ מענה כולל לפונים, החל מסיוע במיצוי הזכויות האישיות וכלה בהגשת תביעות משפטיות נגד המעסיק, במקרים שהייתה בהם הפרה של זכויות העובד.

שיתוף משרד הכלכלה

במקביל לכך, היחידה תפעל בשיתוף פעולה עם מינהל אכיפה והסדרה במשרד הכלכלה, לקידום האכיפה של זכויות העובדים, וכבר בימים הקרובים יפגשו בכדי לגבש את אופן שיתוף הפעולה.

בראש היחידה לזכויות עובדים תעמוד עו"ד חנה שניצר רהב, אשר שימשה בתפקידה האחרון כרשמת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב. שניצר רהב היא בעלת ניסיון עשיר בתחום דיני העבודה ומחזיקה בתואר שני בניהול משאבי אנוש מאוניברסיטת גולדן–גייט בסן פרנסיסקו ארה"ב. בעברה עבדה בהסתדרות ובשנים 1998-2008 הייתה חלק מצוות הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי. במסגרת תפקידה הנוכחי כראש היחידה, תשמש שניצר רהב סגנית להגברת האכיפה של ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, עו"ד מיה פרי-אלתרמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן