Skip to content

עבאס לנתניהו: גנה את הרצח כפי שגינית את רצח הנערים

בני משפחתו של הנער שנרצח שוללים את חשדה של המשטרה כי הרצח הוא על רקע פלילי ולא לאומני. לטענתם, עדי ראיה וסרטוני הווידיאו שנמסרו למשטרה מעידים כי החוטפים הם יהודים. נתניהו הורה לאהרונוביץ' לעשות כל מאמץ ו"לחקור מי עומד מאחורי הרצח הנתעב ומה הרקע למעשה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) התייחס היום (רביעי) לרצח הנער הערבי שנחטף מבית חנינא וגופתו נמצאה הבוקר חרוכה ביער ירושלים, ואמר כי על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לגנות בתוקף את מעשה הרצח. "על נתניהו לגנות את הרצח באותה מידה שגינה את רצח שלושת הנערים הישראלים", מצוטט הנשיא הפלסטיני ב"וואפא", האתר הרשמי של הרשות.

דורש מתניהו גינוי ונטילת אחריות - אבו מאזן (צילום: waffa)
דורש מתניהו גינוי ונטילת אחריות - אבו מאזן (צילום: waffa)

עוד נמסר כי עבאס תבע מישראל לשפות את משפחת הנרצח ולפעול למניעת מעשי נקם בפלסטינים בעקבות רצח הנערים.

דוברו של אבו מאזן, נביל רדיאן, הטיל למעשה את האחריות לרצח על ישראל ואמר כי "ישראל אחראית לרצח ועליה למצות את הדין עם האשמים במעשה". כזכור תבע נתניהו מאבו מאזן לגנות בחריפות את חטיפתם ורציחתם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, ודרש ממנו לשתף פעולה על מנת לחשוף את מקום הימצאם של הנערים ומקום מסתור המרצחים.

בכיר בפת"ח, דימטרי דליאני, אמר היום כי "ממשלת הכיבוש הישראלית, בראשות בנימין נתניהו, נושאת את האחריות לטרור היהודי שנוקטים המתנחלים בתמיכה ברורה מהממשלה, בייחוד לנוכח חטיפת הנער הפלסטיני ורציחתו הבוקר בירושלים". דליאני ציין כי "ירושלים עדה לקיצוניות שמנהיגים כוחות הביטחון של ישראל".

אמו של הנער שנרצח - ראשונה משמאל (צילום: מען)
אמו של הנער שנרצח - ראשונה משמאל (צילום: מען)

תוך כך שוחח נתניהו היום לפני הצהריים עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. ראש הממשלה ביקש מאהרונוביץ' שגורמי החקירה יפעלו במהירות האפשרית לחקור מי עומד מאחורי הרצח הנתעב ומה הרקע למעשה. בהודעה שנמסרה ממשרדו קרא ראש הממשלה נתניהו לכל הצדדים "לא ליטול את החוק לידיים – ישראל היא מדינת חוק וכולם מצווים לפעול על פי החוק".

קודם לכך אמר מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, כי בידי המשטרה "יש כמה כיוונים. אני מבקש מכולם לא לקבוע מסקנות. אנו מבינים שיש כל מיני השערות, אך אנו לא ממהרים לקבוע את זה. אנו עובדים יחד עם שירותי הביטחון האחרים ואני מציע להמתין לתוצאות החקירה". מחקירה ראשונית שערכה המשטרה הבוקר התחזק החשד לפיו הרצח בוצע לא על רקע לאומני אלא על רקע פלילי. עם זאת, במשפחת הנרצח טוענים כי אין להם ספק כי הרצח בוצע בידי יהודים. לדברי בני המשפחה, עדי ראייה ראו את הנער נחטף וניסו לדלוק אחריו אך ללא הועיל. לדבריהם, יש בידי המשטרה סרטון וידאו שנילקח ככול הנראה מהמסגד הסמוך ובו נראית החטיפה בבירור, רק אי אפשר לקבוע על פי הסרטון אם החוטפים הם יהודים או פלסטינים.

השר אהרונוביץ' התייחס לנושא בתדרוך שנערך בצהריים במטה הארצי של המשטרה בירושלים: "הכול נבחן כרגע. יש הרבה אפשרויות, יש גם אפשרות פלילית וגם לאומנית, והכול נבחן בצורה אחראית".

מתפרעים באזור שועפט (צילום: waffa)
מתפרעים באזור שועפט (צילום: waffa)

מוקדם יותר דווח למשטרת מחוז ש"י על כתובת "תג מחיר נקמת היהודים", ושריפת מחסן מזון לצאן בכפר עקרבא שליד שכם. הדיווח הועבר על ידי הפלסטינים למפקדת התיאום במנהל האזרחי וניידות של משטרת מחוז ש"י יצאו למקום. דובר משטרת מחוז ש"י רפ"ק שי דוד מסר כי חקירת המשטרה הווטלה על מפלג הפשיעה הלאומנית במחוז.

תג מחיר - נקמת היהודים (צילום: waffa)
תג מחיר - נקמת היהודים (צילום: waffa)
המחסן השרוף (צילום: waffa)
המחסן השרוף (צילום: waffa)

תוך כך דווח למשטרת ש"י על אנדרטת הנמצאת במועצה המקומית קדומים שבשומרון אשר הוקמה לזכרו של עידו (עידודי) זולדן בן ה-29, שנרצח בנובמבר 2007. אלמונים הציתו הבוקר אש למרגלות האנדרטה וגרמו לשריפתה. משטרת ש"י פתחה בחקירה.

האנדרטה המחוללת (צילום: חגי זיו)
האנדרטה המחוללת (צילום: חגי זיו)

במקביל לכול אלה ממשיך צה"ל בסריקות ומרדף אחרי מבצעי הרצח של שלושת הנערים וכנגד החמאס. צה"ל עצר הלילה 42 פלסטינים ש-40 מהם מוכרים כפעילי חמאס. אחד מהם, כך נודע, ממשוחררי עסקת שליט. צה"ל ומשטרת ישראל פרשו כוחות גם מחשש להפרות סדר שעלולות לפרוץ כתוצאה מהריסת בית המחבל היום לפנות בוקר. במערכת הביטחון חוששים ממעשי נקם שיגיעו מצד יהודים ומעשי נקם בתגובה מהצד הפלסטיני שיבעירו את כול השטח.

בית המחבל שנהרס (צילום: בצלם)
בית המחבל שנהרס (צילום: בצלם)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן