Skip to content

יובל דיסקין: אנחנו עדיין לא בסיטואציה של גלי טרור

לדבריו שפורסמו בפייסבוק, ההתלהמות האגרסיבית היא בעיקרה מס שפתיים שהבנטים, אריאלים, הדנונים והליברמנים ושות' משלמים לאלקטורט שלהם בהמלצת היועצים האסטרטגיים שמסביבם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יובל דיסקין, לשעבר ראש השב"כ, טוען בדף הפייסבוק שלו, שכאשר מבררים בתוך הכאב העמוק שאנו מצויים בו, מתברר כי אנחנו עדיין לא בסיטואציה של גלי טרור. "אכן היה פיגוע מאוד מאוד מזעזע של החמא"ס, שנועד ככל הנראה לשחרר אסירים. מדוע? כי הרגלנו את אויבינו שהנוסחה הזו עובדת – כי אנו משחררים אסירים תחת לחץ… ואפילו הרבה מאוד אסירים. הגיע הזמן לשבת ולקבל החלטות אמיצות בנוגע למדיניות שחרור אסירים תחת לחץ של פיגוע מיקוח. צריך להוציא את דו"ח וועדת שמגר מהארון ולדון בו ובעיקר – צריך לקבל החלטות אמיצות בסוגיה חשובה ורגישה זו", מציין דיסקין.

יובל דיסקין: לאתר את הרוצחים, להרוס תשתיות חמאס ולחדש מו"מ אפקטיבי עם הפלשתינים
יובל דיסקין: לאתר את הרוצחים, להרוס תשתיות חמאס ביש"ע ולחדש מו"מ אפקטיבי עם הפלסטינים (צילום: דן בר דוב)

נגד המתלהמים

מי ששימש ראש שב"כ יוצא נגד הקריאות בימים האחרונים "נפתלי בנט (רסיס בישבן, אין בעיה עם להרוג ערבים ועוד…), אורי אריאל (שרוצה לבנות עוד ועוד התנחלויות), דני דנון (מפקד קורס "מרווה" בחיל חינוך על פי הביוגרפיה שלו) וליברמן (עוד ביטחוניסט קשוח ומהוגי הטרנספר לערביי ישראל) הקוראים: להכות ללא רחם, להגיב תגובה ציונית הולמת, להשתולל קצת ועוד המלצות "מקצועיות" בתגובה לרצח המזעזע של גיל-עד, אייל ונפתלי ז"ל".

"השכל הישר"

את הקריאות האלה הוא מכנה התלהמות אגרסיבית היא בעיקרה מס שפתיים שהבנטים, אריאלים, הדנונים והליברמנים ושות' משלמים לאלקטורט שלהם בהמלצת היועצים האסטרטגיים שמסביבם. תוך שהוא מבליט, כי "בממשלה הנגררת שלנו כיום – הכל יכול לקרות. אני מקווה כי ההיגיון הביטחוני הבריא בדרך כלל של בוגי, השכל הישר של ציפי, ואולי גם סיוע של יאיר, ישמרו את ראש הממשלה באזור הנוחות הטלוויזיוני שלו, שם הוא לובש מדי יום את סבר הפנים החמור ומשגר איומים ריקים לכל עבר. זה עדיף בהרבה על היסחפות להרפתקאות נואלות שתכליתן היחידה היא תגובה לשם תגובה על מנת לרצות את האלקטורט".

לאתר את הרוצחים

דיסקין מציע כי בטווח הזמן המידי צריך גם לאתר את הרוצחים המתועבים ואת סייעניהם ולהביאם לדין וגם להמשיך ולפגוע בתהליך מתמשך ושיטתי בתשתיות של החמאס ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים.

אולם הוא מדגיש, "זה לא מבצע חד פעמי, כי אם הפעלת לחץ שיטתי וחכם לאורך זמן, משום שאין בלחימה בטרור פטנטים של 'זבנג וגמרנו'. את זה דרך אגב בחורינו הטובים (באמת!) בשב"כ, באמ"ן ובצה"ל יודעים לעשות, וכל מה שצריך זה לתת להם את הגיבוי הנדרש לכך. באשר לרצועת עזה – בין כל האפשרויות הגרועות ובהיעדר גורם אחר, עדיף לנו כרגע שהחמאס המוכל על ידי מצרים ועל ידינו ישלוט בעזה. אנחנו צריכים למצוא את הנוסחה להחזיר את ההרתעה ברצ"ע שתחייב את החמאס להרגיע את המצב ולהשליט סדר".

"טעות ללכת למהלכים גדולים"

דיסקין מזהיר, כי "תהיה זו טעות ללכת למהלכים גדולים ונואלים כמו אלו שנשמעו בתקופה האחרונה: לכבוש את עזה, או למוטט את הרש"פ או ללכת לגלי בניה נוספים בהתנחלויות. אפשר לכבוש את עזה אבל מה נעשה יום לאחר שנשלים את הכיבוש? אפשר למוטט בקלות רבה את הרש"פ ומה אז? נקים מחדש את הממשל הצבאי? נלך לגלי בניה נוספים בהתנחלויות ורק נזרז את הסנקציות הממתינות מעבר לפינה. כל אחד מרעיונות מאלו פגיעתו בנו תהיה קשה והשלכותיו חמורות".

"להיזהר מגזעני תג מחיר"

הוא גם מציין, כי כדאי גם "להיזהר מקבוצות גזעני "תג מחיר" ודומיהם שבתוכנו. החטיפה והרצח המזעזע יחד עם ההתלהמויות של נבחרי ציבור ורבנים יכולים בקלות לדחוף אותם לפעולות נקם שיתסיסו את השטח ויעוררו תבערה הרבה יותר גדולה. הרצח הבוקר בירושלים שאיני יודע עדיין את כל פרטיו, רק ממחיש את הפוטנציאל שיכול להיות לאירועים כאלו".

לחדש את המו"מ עם הפלסטינים

דיסקין מבקש לחדש את המו"מ עם הפלסטינים. "החשוב מכל, אני בעד לחפש כל דרך לחדש מו"מ אפקטיבי שיסייע להגיע ל'שתי מדינות לשני העמים' על בסיס של הסדר אזורי בהשתתפות מצרים וירדן ובסיוע של שאר מדינות ערב המתונות והעולם. אני מאמין כי הסדר כזה יחזק את ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל אל מול ההתפתחויות באזור וישפר את מצבה בעולם. זה תהליך ארוך ומתמשך, שיצטרך להיפרס על ציר זמן ארוך אבל חייבים להתקדם פה משום שבקרוב זה יהיה מאוחר מדי".

1 Comment

  1. גידי
    3 ביולי 2014 @ 12:08

    דיסקין .כל פרשן צעיר בתקשורת אומר את הדברים האלה,ציפיתי ליותר מאדם שהיה ראש השבכ..!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן