Skip to content

פרס קרא לאיפוק ולהפסקת פעולות ההסתה והאלימות

לדבריו, "אסור להיגרר להסתה - אני קורא לאיפוק הלשון וכיבוד החוק". הנשיא הנבחר ראובן (רובי) ריבלין: "אסור לנו להידרדר למלחמת שבטים שבה מותר כל רסן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס קרא אתמול לאיפוק ולהפסקת פעולות ההסתה והאלימות. הנשיא הדגיש בדבריו כי "כנשיא מדינת ישראל אני פונה עכשיו לכל אזרח ואזרחית בארצנו, דרושים עכשיו שני דברים – כיבוד החוק ואיפוק הלשון. אסור להיגרר להסתה. מי שמסית גורם למצב קשה ביותר של שנאה ואיבה וזו לא מטרתנו. אנו שואפים לחיות בשלום ולאפשר לשכנינו לחיות בשלום. זהו זמן לאיפוק מירבי, לרגישות של כל אדם. אנחנו יכולים להיות עם מאוחד באיפוקו ובסגנונו והתרומה הגדולה ביותר היא שכולנו כאיש אחד יכולים לתרום לשלום ולתקוות השלום".

פרס נושא דברים בביתו של שגריר ארה"ב (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)
כיבוד החוק ואיפוק לשון. פרס נושא דברים בביתו של שגריר ארה"ב (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)

אמש השתתף הנשיא פרס ונשא דברים ביום העצמאות ה-238 של ארצות הברית, בבית השגריר האמריקאי דן שפירו. הנשיא פרס בדבריו: "לבנו הערב ולב כל האומה עם תושבי הדרום בישראל הנמצאים כעת במקלטים תחת אש. החמאס בוחר לירות על תושבי הדרום. וליבי עם האמהות אשר עומדות לקראת עוד לילה ללא שינה עם ילדיהם על הידיים בישובי הדרום. כולנו רוצים לראות את הלהבות מונמכות. ידיה של מדינת ישראל לשלום, לסובלנות ולרווחה. הקשר האמיץ בין ישראל לארה״ב אינו ניתן לשבירה. הנשיא אובמה הוא החבר שטוב ביותר שיש לישראל, גם בימים קשים כמו אלו שעברה ישראל עם רציחתם של שלושת הנערים, וגם היום כישראל מותקפת מדרום, ממשיך הנשיא אובמה לתמוך במדינת ישראל ובאזרחי ישראל."

לאומנות וגזענות הן סכנה אסטרטגית לישראל

אתמול הגיע נשיא המדינה הנבחר ראובן (רובי) ריבלין לניחום אבלים אצל המשפחות השכולות, יפרח, שער ופרנקל. ריבלין אמר למשפחות: "אתם הכנסתם לעם ישראל רוח של משפחה. שבעה עשר יום היינו כולנו יחד, האימהות ביטאו זאת בצורה הטובה ביותר, יותר מכל מנהיג". עוד אמר ריבלין למשפחות: "אין נחמה לאובדן האישי, אבל תחושת האחדות שליוותה אותנו הייתה חזקה, והלוואי שלא היינו נדרשים למבחן הזה".

בהתייחס לאירועי היממות האחרונות בירושלים ועל רקע החשדות לרציחתו של הנער על רקע לאומני אמר ריבלין: "לאומנות וגזענות הן סכנה אסטרטגית לקיומה של מדינת ישראל. כבר 200 שנים אנחנו נלחמים על זכותנו לחיות כאן, והיום אנחנו יושבים כאן. הפכנו לעובדה שאסור לנו לערער עליה על ידי פריקת יצרים. להתלהמות הזאת אין חלק, אין מקום ואין נחלה, לא ביהדות, לא בציונות ולא במדינת ישראל". כשנשאל על ההפגנה שנערכה בירושלים אמר ריבלין: "כל האומר, מוות לערבים, רק בגלל שהם ערבים, הוא כמו מי שאומר מוות ליהודים רק בגלל שהם יהודים". לבסוף אמר ריבלין: "אנחנו מחויבים להגן על עצמנו מפני אויבנו ולא נהסס לעשות זאת, אך אל לנו לחפש נקמה. אסור לנו להידרדר למלחמת שבטים שבה מותר כל רסן. יש לנו מדינה שיודעת להגן על עצמה, גם אם הדבר מצריך לעיתים איפוק ונשיכת שפתיים".

1 Comment

  1. ניר
    5 ביולי 2014 @ 11:36

    לאומנות וגזענות של ערבי ישראל הן סכנה אסטרטגית לקיומה של מדינת ישראל הצפון בוער הפגנות באום אל פחם מאות בני אדם הפגינו הלילה (שבת) בכניסה לערים טייבה, טירה וקלנסווה באזור השרון,אלו שנהנים מאזרחות ישראלית ופועלים כמו אחרוני הטרוריסטים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן