Skip to content

קורקעו כל מטוסי F-35

הפנטגון הורה ביום חמישי שחלף לקרקע את כל 97 מטוסי קרב המתקדמים האלה. הסיבה: שריפת מנוע באחד המטוסים לפני ההמראה. האירוע מהווה מכה נוספת בתכנית הנשק היקרה ביותר של הפנטגון שעלתה עד כה 398.6 מיליארד דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכה נוספת לתוכנית מטוס הקרב המשולב F-35 של לוקהיד מרטין, לאחר שהפנטגון הורה ביום חמישי שחלף לקרקע את כל 97 מטוסי קרב המתקדמים האלה, בגלל שריפת מנוע של המטוס, מתוצרת פראט אנד וויטני, שארעה באחד המטוסים ב-23 ביוני, בבסיס חיל האוויר Eglin בפלורידה.

מטוס F-35A
מטוס F-35A

הפנטגון, משרד תוכנית F-35, חיל האוויר והצי הוציאו הוראת כושר אווירי ביום חמישי שחלף ובה הוראה להשעיית כל הטיסות של כל מטוסי F-35, בגלל אירוע השריפה בפלורידה. לדברי הפנטגון וגורמים רשמיים בארה"ב ובתעשייה, סיבת השריפה, שהתרחשה כאשר הטייס התכונן להמראה לא אותרה עדיין. הטייס עצמו לא נפגע באירוע.

לא ברור גורל המופעים

לדברי הפנטגון בשלב זה נמשכות ההכנות להופעת המטוס בשני מופעים החודש בבריטניה: Royal International Air Tattoo ןהסלון האווירי בפארנבורו. אבל החלטה סופית תתקבל בתחילת השבוע הבאה. בינתיים הכשילה השריפה אתמול את קיום המטס של F-35 , בעת נתינת השם "המלכה אליזבט" לנושאת המטוסים החדשה של בריטניה.

מכה אחרונה

השריפה היא המכה האחרונה שהכתה בתוכנית הנשק היקרה ביותר של הפנטגון, שעלתה עד כה 398.6 מיליארד דולר. זאת, לאחר נזילת שמן בזמן טיסה, שאירעה בחודש שעבר, והצריכה בדיקה מקיפה של כל צי המטוסים.

בדיקת המנועים

"ניתנה כבר הוראה לבצע בדיקות נוספות של מנועי F-35. וההיתר לחזור לטיסה ייקבע על בסיס תוצאות הבדיקות והניתוח של הנתונים ההנדסיים", מסר משרד ההגנה האמריקני בהצהרה ביום חמישי שחלף.

מפראט אנד ויטני נמסר, כי החברה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם בכירי חיל אוויר האמריקני והחוקרים, כדי לסיים לבדוק את כל המנועים של המטוסים ולקבוע את נסיבות השריפה, את האש כדי לקבוע את הגורם לאירוע ולבדוק את כל המנועים בציי הרכב. ג'יי דהפראנק (Jay DeFrank) דובר החברה ציין, כי מעבר לכך אין מה להוסיף כרגע, כל עוד נמשכות הבדיקות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן