Skip to content

ליברמן: מקומם של המתפרעים לא בישראל; הרצוג: אני נגד הכללות

שר החוץ משבח את המשטרה שעצרה את המתפרעים ומצפה שמערכת המשפט תטפל בהם ביד קשה. ראש האופוזיציה יצחק הרצוג טוען, כי בשני הצדדים יש מי שעושה הון פוליטי מהתלקחות אלימה. שוחח היום עם ראשי הרשויות המקומיות קלנסווה, טירה ובאקה אל גרביה, העושים לדבריו מאמץ להרגיע את הרוחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר החוץ אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: דן בר דוב)
שר החוץ אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"טוב שהמשטרה עצרה באופן מיידי את הערבים שהתפרעו אמש ליד קלנסווה ובמשולש. עכשיו אנו מצפים שמערכת המשפט תטפל גם היא בעניין ביד קשה ונחושה ותשית עונשים שיעבירו מסר מרתיע וחד משמעי לאלו שנהנים מאזרחות ישראלית ופועלים כמו אחרוני הטרוריסטים", כתב הערב שר החוץ אביגדור ליברמן בדף הפייסבוק שלו.

שר החוץ הדגיש, כי "האירועים האלו מבהירים שוב שמקומם של האנשים הללו אינו במדינת ישראל ושעד אז מקומם בכלא".

תוכנית חילופי השטחים

מן הראוי להזכיר, כי במצע מפלגת ישראל ביתנו נכתבה תוכנית חילופי השטחים. מטרת התוכנית, על פי המצע, להחליף שטחים בביטחון ולהעביר את הגבול "בינינו ולא בתוכנו". לפי התוכנית, האחריות על שטחים המאוכלסים ברוב ערבי כגון אום אל פאחם במשולש, תועבר לרשות הפלשתינית ובמקביל יצורפו שטחים בתחומי יהודה ושומרון ומעוזי התיישבות יהודית באופן רשמי למדינת ישראל. ההתיישבות הישראלית בגושי ההתנחלות הגדולים – אריאל, מעלה אדומים וגוש עציון יעברו לריבונות ישראלית. עוד נאמר במצע, כי יחסי הגבול יהיו בשאיפה לגבול פתוח, המאפשר מעבר מבוקר של אנשים וסחורות, ושמידת הפתיחות תהיה בהתאם לרמת הביטחון שתהיה לישראל.

הרצוג: נגד התלהמות ופרובוקציות

הרצוג (צילום: נירה ידין)
רצון אמיתי של ההנהגה המקומית להרגיע את הרוחות. הרצוג (צילום: נירה ידין)

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג שוחח היום עם ראשי הרשויות המקומיות קלנסווה, טירה ובאקה אל גרביה ומסר: "אנו נמצאים במשבר קשה ויש להפעיל כל מאמץ על מנת לעצור את האלימות, לפני שניגרר לשבר בחברה הישראלית. אני מתרשם שיש רצון אמיתי של ההנהגה המקומית להרגיע את הרוחות. לדברי ראשי הערים, מדובר בהתפרעויות של צעירים משולהבים על רקע אירועי הימים האחרונים והם עושים כל מאמץ בתוך היישובים והמסגדים למניעת הישנות האירועים".

ביחס לדברי ליברמן הוסיף הרצוג: "אני נגד התלהמות והכללות פרובוקטיביות. יש לטפל באופן פרטני בפורעי חוק ולא לסמן את המגזר הערבי כולו. לצערי בשני הצדדים יש מי שעושה הון פוליטי מהתלקחות אלימה. יהודים וערבים נועדו לחיות יחד בארץ שלנו ולהיאבק ביחד בגזענות בשנאה ובהסתה. זו עת לאיפוק ולשמירה על חוק וסדר ושיח אזרחי מכובד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן