Skip to content

יעלון: היחס לרוצחים צריך להיות כפי שמתייחסים אל מחבלים

שר הביטחון בעקבות מעצרם של שישה חשודים יהודים ברצח הנער משועפט: "הרוצחים השפלים אינם מייצגים את ערכי העם היהודי". נפתלי בנט: "נדרוש החלת חוק המחבלים עליהם". ח"כ עפר שלח: "הם מסכנים את הריקמה הבסיסית ביותר של חיינו". ח"כ שלי יחימוביץ: "זהו רצח מזעזע, ברברי וסדיסטי" ח"כ איתן כבל: "שריפתו של ילד בעודו חי נוגעת בתהומות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ביד ברזל. יעלון (צילום דן בר דב)
ביד ברזל. יעלון (צילום דן בר דוב)

"אני מתבייש ומזועזע מהרצח האכזרי של הנער מוחמד אבו חדיר. הרוצחים השפלים אינם מייצגים את העם היהודי ואת ערכיו, והיחס אליהם צריך להיות כפי שמתייחסים אל מחבלים. לא נאפשר לטרוריסטים יהודים מקרבנו לשבש את מרקם החיים בין המגזרים השונים במדינת ישראל ולפגוע בחפים מפשע רק משום היותם ערבים. מעשים מסוג זה ודומים להם פוגעים במדינת ישראל ומכערים את פניה, ועלינו להילחם במבצעיהם ובשולחיהם ביד ברזל", אמר שר הביטחון משה בוגי יעלון בעקבות מעצרם של שישה חשודים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר, היום לפנות בוקר.

שר הכלכלה נפתלי בנט התייחס למעצרים וההתפתחויות האחרונות בחקירת רצח הנער מוחמד אבו חדיר ואמר: "רצח הנער הוא מעשה מתועב, אנטי מוסרי ואנטי יהודי. אנו נדרוש החלת חוק המחבלים שיזמנו גם על הרוצחים שביצעו אותו"

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד: "מעשי הרצח על רקע לאומני הם טרור, מאיים ומסוכן יותר מן הטרור הבא מבחוץ. הם מסכנים את הריקמה הבסיסית ביותר של חיינו, מכיוון שבכל מצב אפשרי יחיו כאן יהודים וערבים, אלה לצד אלה. את הפושעים יש להעניש כטרוריסטים לכל דבר, אבל לא פחות חשוב להפסיק לאלתר ללבות את האש. שרים וחברי כנסת רכבו בימים האחרונים על נמר השנאה ורגשות הנקם ודרבנו אותו בציניות, מתוך ידיעה ברורה איזה נזק הם גורמים. זה צריך להיפסק לאלתר, כדי שנוכל להתחיל לרפא את הפצעים.״

ח"כ שלי יחימוביץ: "זהו רצח מזעזע, ברברי וסדיסטי, פיגוע טרור אכזרי, ואף קריאת תיגר על המדינה. אוי לנו אם תאוות נקם תחליף את המדינה ואת מוסדות שלטון החוק והסדר שלה. יזכור כל מי שעסוק בליבוי יצרים ונותן לגיטימציה לנקמת דם, כי גם ידיו יהיו מגואלות בדם."

ח״כ איתן כבל, יו״ר סיעת העבודה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: ״רוצחיו של מוחמד אבו חדיר אינם יהודים. יתכן שהם יהודים בעיני עצמם, בתעודת הזהות שלהם או אפילו על פי ההלכה; אך מפלצות אינן משתייכות לדת כלשהי – בוודאי לא ליהדות.

"הם ורוצחי שלושת הנערים משתייכים לאותה משפחה, שאינני יודע כיצד לסווגה אך ברור לי שאינה נמנית על משפחת האדם. ויחד עם זאת, למרות הדחף הטבעי להתכחש לאמת הנוראה, מרצחיו של מוחמד יצאו מתוכנו.

"אנו מדינת חוק שבה לדם יש מחיר אחיד, ולא נשקוט עד שנמצה את הדין בצורה שווה עם הברברים משני הצדדים; אך עוד לפני מיצוי הדין עלינו להתפנות גם לחשבון נפש ולניקוי אורוות – ללא קשר לאופן שבו יבחרו שכנינו להתמודד עם פרי הבאושים שלהם.

"טרם נרגעתי מהקולות המצמררים מרגעיהם האחרונים של שלושת הנערים החטופים, כשקליעים מפלחים את גופם על רקע ערבוביה מחרידה של זעקות אימה וצהלות שמחה; וכבר אני מוצא את עצמי מתפלל שהפרסומים בנוגע לסיבת הרצח ולרגעיו האחרונים של מוחמד אינם נכונים. הן בגלל הסבל המחריד שחווה, והן בגלל שאני מתקשה להתמודד עם עצם המחשבה שמקרב אחיי פרץ מעשה שטן שכזה.

"שריפתו של ילד בעודו חי נוגעת בתהומות הרוע העמוקים ביותר. אני מדמיין את הזוועה, את האימה, את הכאב הנורא שחש מוחמד הצנום כשנשמתו נעתקה ממנו. זהו רוע ללא תחתית.

"איך הגענו למצב הזה? איך הצמחנו מתוכנו מפלצות כאלה? אם הרצח הזה לא יהפוך לאירוע מכונן בתודעה הישראלית, באמת שאפשר לסגור את המדינה.

"ביחד עם כל עם ישראל אני שולח את תנחומיי הכנים למשפת אבו חדיר, ומבטיח להם ובעיקר לעצמנו שלא נעבור בשתיקה על הזוועה הזו. לא ניתן למיעוט מאוס של תתי-אדם אשר איבדו כל צלם אנוש לגנוב לנו את המדינה״.

תגובת פורום תג-מאיר: ״מה שהתחיל בגרפיטי, המשיך לפגיעה ברכוש, התקדם להצתה וחילול של כנסיות ומסגדים ולא נעצר בתקיפות ובמעשי לינץ׳ בערבים חפים מפשע – הגיע לשפל של הצתת ילד ערבי ורציחתו בדם קר. להתעלמות מערכות האכיפה של מדינת ישראל מפשעי שנאה, הסתה וגזענות ומהרבנים שהטיפו לרציחת לא יהודים – יש אחריות לא מעטה על שפיכת הדם המיותרת של מוחמד אבו חדיר. תג מאיר שולח את תנחומיו למשפחות השכולות: פרנקל, שער, יפרח ואבו חדיר. ואתה תבער את הדם הנקי מקרבך כי תעשה הישר בעיני ה'" (דברים, שופטים, עגלה ערופה).

1 Comment

  1. מנצל
    7 ביולי 2014 @ 15:35

    בינתיים היחס שמקבלים החשודים אכן זהה ליחס שמקבלים מקביליהם הערבים. ישראל כבר לא פוחדת להציג את חוסר דמוקרטיותה בפומבי ומונעת מחשודים יהודים גישה לעורך דין (יחס שחשודים ערבים מקבלים כבר שנים). קרה מה שפחדו שיקרה המעטים שעוד אכפת להם, במקום לבער את הנגע האנטי-דמוקרטי הזה לנצח הוא מתפשט עכשיו לכלל המגזרים. שירו הלל לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן