Skip to content

ראש עיריית שדרות לשעבר: הממשלה משקרת לציבור, עליה להתפטר

בראיון נוקב תבע היום אלי מויאל מהממשלה לפעול במלוא העוצמה, להיכנס לעזה ולסיים את ירי הרקטות על ישראל באופן סופי. "על הממשלה להפסיק לשקר ולהגיד לנו שאין פתרון מידי. אם הם לא מסוגלים? שיתפטרו עכשיו", אמר מויאל. נתניהו: "הגיע הזמן להסיר את הכפפות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלי מויאל, ראש עיריית שדרות לשעבר קרא היום (שלישי) לממשלה להתפטר. בראיון שהעניק מויאל לתקשורת אמר ראש הרשות לשעבר, כי על הממשלה לקבל החלטה מיד. לפעול להפסקת מעגל הירי וטפטופי הרקטות מעזה ליישובי הדרום בפרט ולישראל בכלל, או לקום ולהתפטר.

אלי מויאל (צילום: אריה גל, ויקימדיה)
לומר אמת לתושבי הדרום. אלי מויאל (צילום: אריה גל, ויקימדיה)

"יש כאן תושבים שממוצע האי קיו שלהם הוא למעלה מ-60 ועל הממשלה לומר את האמת לתושבי הדרום. אם היא טוענת שאין פיתרון עכשווי, עליה להתפטר מייד. אנחנו לא רוצים שקט לשנה או שנה וחצי. כבר עשרות שנים שאנחנו סובלים מירי עלינו, שום מדינה חפצת חיים בעולם לא תסבול מצב כזה. אם צריך להיכנס לעזה ולמחוק אותה. זה מה שצריך. אני מוכן לנסוע להיפגש עם הנייה ואני מוכן להיפגש עם השטן בשביל שלום, אבל אם אי אפשר, אז צריך לפעול מייד ועכשיו להפסקת הירי מעזה", אמר מויאל.

"הממשלה משקרת ויום אחד כולם יבינו את זה", זעם מויאל. "היא מספרת לנו שאין פתרון מידי וניתן רק לפעול לרגיעה זמנית. לנו נמאס מפתרון זמני. אם ראש הממשלה אומר: לא אכפת לנו ממה שקורה לכם, שיתפטר. אם לא, אז על הממשלה לפעול מיד לחיסול הירי".

במילים עדינות יותר תבעו הבוקר ראשי העיריות בבאר שבע ובאשקלון וראשי מועצות נוספים מהממשלה לפעול לחיסול מוחלט של הירי על הדרום וישראל. "אם נידרש מאיתנו לשבת במקלטים חודש ימים, נשב ובלבד שהממשלה תורה לצה"ל לפעול לחיסול הירי הזה", אמר הבוקר ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני.

משעות הבוקר ועד הצהריים נורו מהרצועה יותר מ-50 רקטות לעבר ישובי הדרום וכיפת ברזל יירטה ארבע רקטות מעל אשדוד, אשקלון ושדרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שלישי) לקרייה בתל אביב על מנת לאשר יחד עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון את תוכניות המבצע של צה"ל ברצועה. במהלך הישיבה החליטו ראש הממשלה ושר הביטחון להרחיב את מבצע "צוק איתן". נתניהו הנחה את צה"ל לפגוע בחמאס באופן משמעותי, והבהיר שגם פשיטה קרקעית על השולחן. "הגיע הזמן להסיר כפפות", אמר נתניהו בפתח הישיבה. בעקבות כך הורה פיקוד העורף להפסיק מיד את תנועת הרכבת בין אשקלון לשדרות לשני הכיוונים עד להודעה חדשה. נסיעת הרכבות תתחיל מעתה ותסתיים בתחנת אשקלון.

תוך כך נמשכו הבוקר מטחי הרקטות לעבר ישראל, כשצה"ל מגיב בירי לעבר יעדים בצפון הרצועה, בשכונת זייתון ובית חנון.  "אנחנו נערכים למערכה מול חמאס שלא תסתיים בתוך ימים ספורים", אמר יעלון הבוקר. נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן תבע היום מישראל להפסיק מיד את התקיפות ברצועה וקרא באגרת שהוציא למזכ"ל האו"ם לפעול להפסקת ההתקפות של ישראל ברצועת עזה.

ירי רקטה מעזה (צילום מסרטון ווידאו של החמאס)
ירי רקטה מעזה (צילום מסרטון וידאו של החמאס)

במהלך הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר 50 מטרות ברצועת עזה, מתוכן שלוש שהותקפו מהים. גורם צבאי בכיר אמר הבוקר כי בצה"ל "מתכוננים למבצע משמעותי" ונבחנת האפשרות לגיוס מילואים נוסף למטרת מבצע קרקעי. בין היתר תקף הלילה חיל האוויר ארבעה בתים של בכירי חמאס בחאן יונס: איאד סכיכ, פעיל בכיר במערך הרקטי בעזה, עבדאללה חשאש, פעיל בכיר במערך הרקטי ברפיח, סאמר אבו דקה, פעיל חמאס בכיר בחאן יונס וחסן עבדאללה, פעיל חמאס בכיר במערך הרקטי בחאן יונס. מצה"ל נמסר כי כל הארבעה היו מעורבים בירי רקטות ופעולות טרור נגד ישראל. קודם לתקיפה קיבלו בני הבית הודעה שעליהם לפנות אותו. כמו כן הותקפו 18 בורות שיגור, פירי מנהרות התקפיות, מחנות אימונים, אתר לאחסון אמצעי לחימה ומוקדי פעילות טרור נוספים. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי לפחות 14 בני אדם נפצעו בתקיפות אלו.

1 Comment

  1. משה כהן
    19 ביולי 2014 @ 14:43

    אני מסכים עם כול מילה, דברים כדורבנות, יישר כוח לאלי. יש לא המון שכל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן