Skip to content

"המטרה להביא לאפס יריות או פיגועים מרצועת עזה"

אמר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בעת שסייר היום באוגדת עזה ביחידת אגוז. "אנחנו נכנסנו למערכה עם כל העוצמה. כל האפשרויות מבחינתנו פתוחות. כל האפשרויות מבחינתנו פתוחות, כל האופציות פתוחות. בים, באוויר, ביבשה, בכל האמצעים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מבחינתו המטרה היא להביא לאפס יריות או פיגועים מרצועת עזה. אנחנו נבצע את המערכה הזו עד שנגיע להישג, נגבה מחיר כבד כפי שכבר התחלנו לגבות מחיר כבד מהארגון הזה, כדי שיבין שלא יורים לא על אזרחינו ולא על חיילינו. ברור שהמערכה הזו משולבת. יש פה מאמץ התקפי שנשען בעיקר על כוחו של צה"ל, שהחל מהאוויר ויימשך כמה שצריך וע"י איזה אמצעים שצריך; יש פה מאמץ שבו החברה האזרחית, גם הישובים הקרובים או הרחוקים יותר עומדים תחת מטר של רקטות או פצצות מרגמה, ואנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי להגן עליהם, בין אם זה ע"י מערכות הגנת כיפת ברזל אבל בעיקר על ידי ההתנהגות של האזרחים", אמר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בעת שסייר היום באוגדת עזה ביחידת אגוז.

שר הביטחון בחפ"ק יחידת אגוז. צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון
שר הביטחון בחפ"ק יחידת אגוז. צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון

"להישמע להוראות פיקוד העורף"

בפנייתו לאזרחים אמר שר הביטחון: "אני מנצל את ההזדמנות הזו שוב, ואני קורא לאזרחים להתנהג נכון. הדרך להימנע מפגיעות בנפש זה להישמע להוראות פיקוד העורף ולהיות במקומות בהם ניתן לתפוס מחסה ע"י לוחות הזמנים שמגדיר פיקוד העורף, כל אחד לפי המרחק שבו הוא נמצא מרצועת עזה, ולא לצאת החוצה לצפות בכיפות ברזל מיירטות רקטות כי מזה עלולים להיות לנו נפגעים. צריך להישמע להנחיות".

"רוח איתנה"

יעלון סיפר, כי "פגשתי כאן את המפקדים, מרמה של מפקדי חטיבות ומעלה. החטיבות הסדירות שמוכנות כאן למהלכים נוספים. הכוחות מוכנים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, ובעיקר ברוח הלחימה שנדרש לה באירוע הזה. דיברתי גם עם ראשי מועצות וערים היום, לאחר שיצאנו למערכה והגדרנו את המצב המיוחד בעורף. גם שם אני רואה רוח חזקה, רוח איתנה של ראשי רשויות, של מנהיגות שיודעת לתת את המענה קודם כל לתושבים ולנו את הזמן כדי לבצע את הפעולה הזו כדי שנגיע להישג הטוב ביותר".

"הבנו שאין סיכוי להשיג הפסקת אש"

שר הביטחון משקיף לעבר רצועת עזה. צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון
שר הביטחון משקיף לעבר רצועת עזה. צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון

אם המודל שנבחר הוא מדורג, שמשמעותו משיכת העימות להרבה ימים – למה לא להפעיל פעילות קרקעית במגוון דרכים כבר עכשיו?, נשאל השר

"אני מציע לא להסיק מסקנות ממה שהיה בימים האחרונים ביחס למה שקורה כרגע, בימים האחרונים הייתה הנחה, ולא בלתי מבוססת, שאולי חמאס רוצה להפסיק את האש. אני לא אכנס כאן לפרטים האם הרמה המדינית שם שולטת ברמה הצבאית. בסופו של דבר העובדות מדברות בעד עצמן: הם הביאו את זה להסלמה, ולמעשה ברגע שהבנו שאין סיכוי להשיג הפסקת אש על פי המדיניות של הימים האחרונים, אנחנו נכנסנו למערכה עם כל העוצמה. כל האפשרויות מבחינתנו פתוחות, מפקדי החטיבות שדיברתי איתם הם הראשונים לממש מהלך קרקעי פה והם מוכנים היטב. בוודאי לא צריך להיכנס כרגע לנושאים מהסוג הזה ולהגיד לחמאס מה אנחנו הולכים לעשות, אבל כל האפשרויות מבחינתנו פתוחות, כל האופציות פתוחות. בים, באוויר, ביבשה, בכל האמצעים".

כמה מ- 40 אלף חיילים שהקבינט אישר לגייס אתם מתכוונים לגייס בפועל?

"קודם כל כבר התחלנו לגייס. עד עכשיו לא נדרשתי לאישור, על פי הנוהל מותר לי לגייס כמה אלפים לחיזוק הכוחות שכבר פרוסים בשטח ולהחלפת יחידות סדירות שנמצאות בגזרות אחרות ותגענה הנה. אני לא יודע כמה מתוך המספר הזה אנחנו נידרש לגייס, אבל הכוונה שלנו היא להעמיד פה כוח שיידע לטפל ברצועת עזה כפי שצריך".

מנהרה אסטרטגית

כנשאל על המנהרה האסטרטגית שנחשפה סיפר השר, כי "ברור לנו שהחמאס בשנה וחצי האחרונות בעצם ראה את עצמו מכין, מתכונן למערכה משולבת: גם מאיים על אוכלוסייה אזרחית במדינת ישראל בטווחים הכי רחוקים שהוא יכול, היום זה עד 80 ק"מ, גוש דן, למרות שהוא עוד לא ירה לשם, הוא ירה עד 40 ק"מ וייתכן שהוא גם ינסה לירות לשם באיזה שהוא שלב. והאמצעי האחר זה שהוא חשב להפתיע אותנו בפיגוע שאפשר לקרוא לו 'פיגוע אסטרטגי', שבו כוחות שלו יצאו מתוך האדמה, מעבר לגדר ויפגעו בחיילים, אולי יחטפו וכו'. עסקנו בימים האחרונים בסיכול פיגוע משמעותי מהסוג הזה, אותן תקיפות והפעולות שעשינו כנגד מנהרות מסוימות, מה שבוודאי שיבש את היכולת שלו לממש את הפיגוע המסוים הזה, אבל לא סיכל לחלוטין את האפשרות שזה יקרה. לכן חלק מההישגים שלנו בפעולה הם לשלול ממנו את היכולות להפתיע אותנו בכל מיני דרכים ולזה אנחנו נערכים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן